Al een aantal weken werkte een noodverlichtingsarmatuur in het café helemaal niet meer en een ander wel op netspanning maar nauwelijks nog op accuspanning, aangezien de accu van die laatste duurder is dan zo'n heel nieuw armatuur gewoon twee nieuwe besteld. Vanavond gemonteerd en getest, zo dan doen ze het allemaal weer in het gebouw dacht ik. Laat ik gelijk de anderen even testen; huh waarom gaat deze in de keuken nou niet aan? Oja, dat was ook zo, die ging bij het vorige testrondje een halfjaar geleden ineens niet meer uit (waarschijnlijk schakelt het relais niet meer terug naar netspanning, blijft continue op accuspanning draaien), echt totaal vergeten dat ik die als sinds oktober/november zou gaan repareren of vervangen...
Eigenlijk moet er weer eens wat vaker stroomstoring komen, tot een paar jaar terug werden die accu's regelmatig volledig leeg getrokken omdat (tijdens onweersbuien) de stroom uitviel, de laatste tijd komt dat nauwelijks meer langdurig voor.
Morgennacht dan maar gewoon zelf stroomstoring simuleren door de halve groepenkast minstens 3,5 uur uit te schakelen, zodat die accu's ontladen en daarna weer geladen worden.