Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
Vinny schreef:Ja. En voor de CTA-bakken, alle andere informatiesystemen en natuurlijk de bewegwijzering. Daar zit ook het grootste deel van de kosten ;)
Och ja, alle 'mechanische' CTA bakken door heel Nederland hebben natuurlijk Nieuweschans erin staan, en dat moet nu dus Bad Nieuweschans worden. Ghehe, leuk dit
Lijkt me niet dat ze voor die CTA-bakken veel geld gaan uitgeven. Er is er ongeveer EEN in het hele land die met regelmaat Nieuweschans moet tonen, en daar zetten ze gewoon een Melkertbaan met een blauwe stift voor in, zoals zo vaak gebeurt :pos:
STF schreef:Veel elektronica heeft inderdaad die sterschroeven, waarschijnlijk hopen de fabrikanten dat de consument dan minder snel het apparaat open weet te krijgen
Heeft daarmee niets van doen :) Voordeel van Torxschroeven is dat ze ook aan te draaien zijn onder een hoek, terwijl bij een kruisschroef de schroevendraaier er loodrecht op moet staan. Dit zorgt ervoor dat machines en robots die apparaten e.d. produceren minder nauwkeurig hoeven te zijn, waardoor ze goedkoper zijn en het product uiteindelijk dus ook. Vooral in de auto-industrie worden zulke schroeven veelvuldig toegepast.
Overigens is Torx absoluut niet duur, voor 5 euro heb je een setje met daarin alle voorkomende maten, alleen niet van geweldige kwaliteit. Voor een enkel schroefje los te draaien, volstaat het echter prima.
Maar, mits je het niet verliest en je niet als een imbiciel botviert op die dingen, je doet er wel de rest van je leven mee. Hetzelfde als met een Eastpaktas, die moet je wel aanschaffen, maar die kan je daarna wel kostenloos laten repareren door de fabrikant, daar doe je de rest van je leven mee.
Dat klopt ja :) Bij een Eastpaktas is het alleen jammer dat je geen garantie hebt op de rits.
Gelukkig heb ik heel veel gereedschap van mijn opa geerft :) Die heeft daar altijd wel heel veel geld in geinvesteerd en er heel veel gebruik van gemaakt maar het ook goed onderhouden en dus is het nu nog prima en heb ik toch de meest gangbare dingen wel in huis :)
Ik heb mijn Eastpaktas al sinds 3vwo (2001) en heb hem sindsdien altijd gebruikt voor school en studie en weekendjes weg enzo en hij doet het nog steeds prima (y)
Afgelopen weekend zag ik de Wadlopertjes 3105, 3222, 3226 en nog eentje nog steeds bij de Waalhaven in Rotterdam staan. Ik vond het al opvallend dat ze er nog stonden, maar vandaag werd duidelijk waarom. In het RTV Rijnmond programma "Ik ziet de haven al" was er een gesprek met iemand van het bedrijf waar ze staan en daar werd duidelijk dat de Poolse opdrachtgever niets meer van zich heeft laten horen en dat de wadlopertjes dus in Rotterdam staan. Mocht het nog lang duren, dan zouden ze volgens diegene op Marktplaats komen te staan.
Voor 250 euro wil ik wel een twee-delige Wadloper hebben. Leuk voor de kinderen in de speeltuin. De een-delige wadlopertjes zijn meer wat voor de mensen met een niet al te grote achtertuin.
Mag ik effe kwijt dat dit ik net een uur bij het loket in Ede-Wageningen heb gestaan? Ik heb m'n tas in de trein laten liggen. Niks interessants verder, maar wel hele berg vieze kleren :) Maar ja, ze waren traag in Utrecht volgens Gert, de baliemedewerker, die wel geinig was. Je ziet wel wat voorbijkomen in zo'n uur zeg: alles van mensen die automaten op het station willen neerzetten tot lui die verkeerde kaartjes kopen. Je komt er ook achter dat een kaartje kopen vanaf Roosendaal Grens naar een binnenlandse bestemming in de kaartautomaat niet mogelijk is, en dat dat aan de balie toch 3,50 extra kost :)
Ik heb wel eens een dagje rondgelopen in het Service center in Amsterdam Centraal. Wat je daar allemaal wel niet tegenkomt Mensen verzinnen meest aparte smoezen om te kunnen voordringen bij de Hispeed balie.
BV:Zei een man: ik wil naar Frankfurt, oke meneer dan krijgt u dit bonnetje, de wachttijd is nu ongeveer 90 minuten. Ow maar ik wil naar Frankrijk, is dat sneller aan de beurt, je verstond me net niet goed...
Wel leuk maar niet echt volgens de regels natuurlijk, ik zag een bonnetje op de grond liggen die bijna meteen aan de beurt was, en heel toevallig kwamen net 2 mooie meiden langs die een bonnetje wilden trekken, dus dat scheelde ze mooi 90 minuten :D
Er bestaat overigens nog service binnen de NS ;) Om 15:30 melde ik aan 't loket m'n tas in de trein zonder mij... Binnen 5 minuten was het doorgebeld. Een half uur later wiste ze in Utrecht bij "opsporing gezocht" niks meer. Half uur later nog niks gehoord, dus maar naar huis gegaan, en de loketist had m'n telefoonnummer. 18:00 was ik weer op 't station omdat 't mat van de t2052 in de t2063 terugkeert naar Ah (lang leve Somda). Tas lag er iig niet meer, dus ging weer naar huis, en 18:15 had 'k telefoontje dat 'ie in Utrecht lag. 'T "Opsporing" systeem lag op z'n gat: hij wilde niet veel doen, maar Gert de aardige lokettist in Ede heeft paar keer Utrecht dus gebeld. Heb 'm rond 20:00 opgehaald in Utrecht. M'n moeder blij: kan ze m'n was weer doen ;)
Ik kan idd de was doen: maar ik produceer zo weinig was dat het in twee weken nog geen hele was is. Daarnaast heb ik (nog) geen drookrek of zoiets op m'n kamer: natte was over stoelen hangen is ook niet alles :)