Op maandag 4 juli ben ik weer wezen toeren. Deze keer ben ik naar Arnhem gegaan en vanuit daar met de trein naar Amsterdam Amstel en weer naar huis (Almere).
Zo’n tien minuutjes voor half 9 liep ik alvast naar de bushalte. Daar ging ik met lijn 3, gereden door Connexxion 8282, naar Station Centrum. Daar kocht ik alvast een enkele reis van Arnhem naar Amsterdam Amstel met de trein.
Toen liep ik langzamerhand naar de halte van lijn 156, die me naar Hilversum zou brengen. Na een klein kwartiertje wachten kwam Connexxion 8391 er aan, een voormalige Zaandammer dus. Stipt op tijd vertrokken we naar Hilversum, en ook precies op tijd was ik op het Arenapark. Daar had ik een overstap van negen minuten op lijn 70 naar Amersfoort. Deze werd met tunnelbus 4265 gereden. Dit verklaart dan weer dat ik later op de dag een ‘gewone’ Ambassador op lijn 83 zag…
Op station Amersfoort had ik acht minuten overstaptijd, maar we waren door flink doorrijden zo’n drie minuutjes te vroeg.
In Amersfoort heb ik allereerst wat foto’s gemaakt op de naastgelegen buffer:
Toen ging ik naar de halte van lijn 80, die mij via Veenendaal; (overgang op lijn 87) naar Wageningen zou brengen.
Toen ik de Buzzer aan de chauffeur liet zien, zei hij: “Zo, jij gaat toeren vandaag!” Toen vertelde ik dat ik naar Arnhem ging.
Toen ik zei dat ik bij Wageningen over zou stappen op lijn 51, van Breng, zij de chauffeur van lijn 80 (Connexxion) dat de Buzzer op lijn 51 (Breng) niet geldig zou zijn. Het stond dan wel op de Buzzer, maar dat was sinds kort veranderd…

Jaja, een chauffeur die mij wijsmaakt dat de Buzzer bij een andere vervoerder niet geldig is...

Na anderhalf uur kwam ik op Wageningen busstation, waar ik de volgende foto’s maakte:
Toen kwam mijn volgende bus eraan:
Met deze bus, lijn 51, ging ik dus naar Oosterbeek. Toen ik de Buzzer aan de chauffeur liet zien, was deze gewoon geldig.
Bij het gemeentehuis in Oosterbeek stapte ik uit, omdat ik van plan was om met trolleylijn 1 naar Arnhem CS te gaan, maar toen zag ik dit op lijn 1 rijden:
De twee opvolgende bussen van lijn 1 reden ook met Amba’s. :(
Toen kwam, na lang wachten dus, de volgende lijn 51 eraan, waarmee ik naar Arnhem ging. Onderweg begreep ik waarom er diesels op lijn 1 reden: er was een omleiding. Zondagavond stond dit echter nog niet op http://www.connexxion.nl. Handig! :N
Doordat er dus gelede trolleys ‘over’ waren, werden de gelede trolleybussen ook op lijn 2 ingezet. Geen Volvo’s dus, helaas. :(
Op Arnhem CS heb ik de volgende foto’s gemaakt:
Ook Syntus kwam langs:
En weer verder met de Brengertjes…
Toen kwam er een voormalige Almeerse stadswagen voorbij:
Toen ben ik in de richting van het Willemsplein gelopen, waar ik ook nog wat foto’s heb gemaakt:
Ook Syntus kwam weer even kijken:
Toen heb ik bij busstation Willemsplein nog wat foto’s gemaakt:
Toen ging ik langzamerhand terug naar het station om de trein te nemen. Eerst nog wat foto’s van de bussen:
Toen ging ik naar het perron. Daar heb ik nog enkele foto’s gemaakt, onder andere van een DM’90 van Syntus, waarvan ik de motor al hoorde toen ik de trap opliep:
Ook maakte ik een foto van een VIRM als Intercity 3100 naar Schiphol:
Ook een foto van een stelletje ICMm’en als Intercity naar Roosendaal:
Toen kwam mijn trein eraan. Er kwam eerst een viertje binnen, waarna er in Arnhem nog een zesje voorop werd geplakt:
Op Amsterdam Amstel stapte ik uit, maakte ik nog een foto…:
…en ging ik met lijn 157 naar Almere ’t Oor, waar ik overstapte op lijn 3, waarmee ik naar huis ging. Zo’n tien minuutjes na 17 uur was ik thuis.