Inmiddels is mij duidelijk dat in het rondje Heyendaal flink wat fout gegaan is met de wijziging van lijn 15.
Halte Huygensgebouw: hier hangen de vertrekstaten van Station Heyendaal en richting Groesbeek hangt er de oude ook nog bij. Bij de halte HAN ri UMC hangt de vertrekstaat ri CS. Ook het haltebord is foutief beplakt (15 CS). Ik neem aan dat aan de overkant hetzelfde verhaal geldt, dus verkeerde vertrekstaat erin. Bij de halte UMC ri HAN hangt helemaal niets en staat lijn 15 ook niet op het bord. Volgens Twitter zijn de problemen bekend, dus ik ga de overige haltes vandaag niet opzoeken. Ik neem aan dat het spoedig hersteld wordt. Het lijkt erop dat men de nieuwe route verwarde met de oude
lijn 25. Die kwam namelijk via het Huygensgebouw (waar nu dus een vertrekstaat hangt maar er geen dient te hangen omdat deze halte voor lijn 15 is opgeheven) en draaide dan rechtsaf naar de HAN. De halte ri UMC werd dus inderdaad aangedaan door de rit naar CS. En gezien lijn 25 niet bij het UMC kwam, hing daar ook niets.
Route oude lijn 25: CS - Sint Annamolen - HAN - Huygensgebouw - Sportcentrum - Groesbeek
Route oude lijn 15: CS - Spoorkuil - Station Heyendaal - Huygensgebouw - Sportcentrum - Groesbeek
Nieuwe route lijn 15: CS - Spoorkuil - Station Heyendaal - HAN - UMC - Erasmuslaan - Sportcentrum - Groesbeek
Wat er nu hangt: CS - onbekend - HAN - Huygensgebouw - Sportcentrum. Ik weet niet of er bij Station Heyendaal ook dingen verkeerd hangen. Als ik tijd heb kijk ik daar uit nieuwsgierigheid even. Ik heb bij de HAN en UMC niet naar de overkant gekeken. Over de Erasmuslaan ben ik niet gekomen, dus over die haltes kan ik niks zeggen, idem halte Erasmusgebouw op de Heyendaalseweg (van lijn 14).
Heeft overigens iemand lijn 3 sinds 2 juni zien rijden? De dienstregeling vermeldt dat deze mogelijk met een klein busje uitgevoerd wordt. Ben daar benieuwd naar. Gezien deze zijn functie voor Heyendaal helemaal verloren heeft (rijdt niet meer via Erasmuslaan) en de leegte van lijn 16, kan ik me voorstellen dat dit afdoende is. In Hazenkamp en Brakkenstein staan ook geen 50 man op de bus te wachten. Bovendien heeft Brakkenstein de rechtstreeksere en daardoor snellere en goedkopere lijn 14.