Vinny schreef:Helemaal nu? Wat is dat nu weer voor GVB-logica
Er rijdt een ontvlecht metronet. Er is dus in principe minder materieel nodig voor de 51. De treinen kunnen dus best op normale sterkte rijden. En anders moet de frequentie omhoog gegaan zijn.
Maar ik snap het al: Lagere frequentie, korter materieel en geen garandeerde overstappen. Je moet de reiziger ook niet het gevoel geven dat de metro een hoogwaardig vervoermiddel is natuurlijk. Straks wil ie nooit meer met de tram :')
Er is op lijn 51 meer materieel nodig... Nu als je ervan uitgaat dat alle dienstwagens (14) dubbel worden uitgevoerd, dan zijn er 28 wagens nodig . Maar jah, ze hebben maar 25 + 4 = 29 wagens (voorheen 24). Enkeltjes waren dus al meteen toen de dienstregeling bekend was te voorzien.
Tussen de spitsen rijden er 13 wagendiensten dus 26 wagens nodig (voorheen 18).
's Avonds en in het weekend: 10 wagendiensten dus 20 wagens nodig (voorheen 18). Maar 's avonds zijn dubbele stellen ook niet echt nodig op lijn 51 dus de enkeltjes die er rijden, blijven gewoon rijden denk ik.
Met het ontvlochten metronet hebben ze meer wagens nodig dan voorheen, alleen hebben ze die gewoon niet.
Op lijn 54 tot nu toe 1 dag gehad dat ik echt lang moest wachten, dat was dinsdag. Heb ook maar iets langer gewacht en op de s4000 gewacht, hopende op SLT. Helaas was het een SGM III.
Zie wel soms 3 wagens opduiken op lijn 50 (zoals gisteren nog).
Snap alleen niet zo waar de lagere frequentie zit?
Thom91 schreef:Toch vrij triest als ik dan tussen Amstelveenseweg en Zuid drie BN'tjes zie staan.
Waren ze wel rijvaardig? Of defect (met al die hitte)?