Reden genoeg voor mij om eens de Stichtse Lijn op te zoeken. Iets wat normaal wel goed te doen is vanuit Amersfoort op de fiets, maar dat ding van mij heeft de laatste tijd wat kuren dus ging het maar per OV-fiets vanaf Den Dolder. Een route die ik nog niet helemaal kende, dus dat werd een extra rondje door de bossen na het missen van een afslag. Was echter precies op tijd bij de overweg in de Wieksloterweg OZ voor het vastleggen van de passerende t5544.
Na deze foto vervolgde ik m'n weg naar station Soest, waar DDZ 7529 passeerde als Sprinter t5546...
Een experimentje was deze foto van de tegentrein, ondanks het tegenlicht toch wel heel goed geslaagd al zeg ik het zelf...
Bij Soestdijk kwam ik vervolgens DDZ 7521 als t5550 tegen die zich piepend en krakend door de boog vanuit Baarn beweegt...
Weer terug bij station Soest volgde ik dit keer het pad langs het weiland wat verder omhoog, waarmee een mooi zicht op DDZ 7528 die passeert als t5552 ontstond...
Een wisselstoring bij station Soest zorgde vervolgens voor een knip in de s5500. De eerste trein die daarmee te maken kreeg was DDZ 7504 die vanuit Soest met +10 weer als 305554 terugkeerde naar Utrecht Overvecht...
DDZ 7515 wist een stuk sneller te keren in Soest en passeert als 305556 de overweg in het Berkenlaantje in Soest...
Na alle foto's werd het tijd om eens zelf een ritje met DDZ via de Stichtse Lijn te maken. Onderweg kon nog dit beeld van OBIS vastgelegd worden, iets wat vast niet zo heel snel weer te zien zal zijn...
Niet gek lang na de laatste foto, namelijk al bij nadering van Soestdijk, wist OBIS echter niet meer waar de trein nou weer uithing en vielen de schermen in storing. En als afsluiting nog een kleine portie geluk doordat de s5800 in Baarn met +5 reed, scheelde me weer een half uur wachten daar op een trein naar Amersfoort.