1. Om te beginnen nog even een plattegrond van de map. In het midden is duidelijk het hoofdstedelijk gebied te zien. Er zijn nog steeds een aantal 'stompjes' te zien vanaf het centrum, dat zijn lijnen die nog doorgetrokken moeten worden. Ook een lijn langs de Noord-Oost kust staat nog op het programma.

2. Dit is nog een groot knooppunt ten westen van de hoofdstad Enschede. Hier vertakt de hoofdlijn zich naar het noorden, 4-sporig richting Almelo. Het hoofdstation van Heerhugsdijk is tegelijkertijd een kruisingsstation voor de S-Bahn (de blauwe daken. IC-treinen razen over de middensporen door het station heen, alleen de stoptreinen stoppen er. Rechtsonder is een aftakking te zien vanaf de hoofdas richting het ringspoor, waar het uiteindelijk ook weer van aftakt richting 2 andere takken. Excuus voor de timing van het shot, er staan alleen kopjes van treinen aan de rand...

3. Hier een station bij een splitsing van de lijn, met daarbij een ertsstation. De ertstrein wordt getrokken door 2 BR250 locs. Een trein bestaande uit 3x Plan V komt het station binnen rijden om te halteren.

4. Zoals eerder vermeld is het noordelijke deel van de map niet geëlectrificeerd. Het station hieronder, met een stationsgebouw als Delft, is de grens. Het ligt een stuk boven Enschede, aan een aftakking van de Oos-West hoofdlijn. Er zijn IC-s die via Enschede hier eindigen (gereden met VIRM). IC's vanaf Enschede naar steden op het noordelijke deel worden gereden met V160 met IC-rijtuigen en door de hier zichtbare VT-11. Verder rijden er nog electrische Dosto's, BR614 DMU's, GTW combinaties en SLT. Een bonte verzameling dus!

5. Een kopstation aan een zijlijntje in het noordelijke gebied. De dienst wordt uitgevoerd door V160 locomotieven in Trek-duwopstelling met Dosto's. De bovenste trein verlaat het station getrokken, terwijl de onderste geduwd binnen komt. Enkel de basisvoorzieningen zijn aanwezig, zoals kaartautomaten en fietsenstallingen.
