Dan hoop ik als dew RET tot 2026 mag blijven rijden dat er ook iets gedaan wordt aan de 15 minuten dienstregeling die op de lijnen A, B en C gereden wordt in de vakantie.zone5324bericht... schreef:als je niet langer dan 10 minuten moet wachten van bus op tram/metro of andersom vinden ze dat een goede aansluiting.
aangezien alle tram-/metrolijnen minstens om de 10 minuten rijden en veel buslijnen dit ook doen (nee, niet alle, maar blijkbaar voldoende lijn voor de opdrachtgever), kan dus gesteld worden, dat er goede overstapmogelijkheden/aansluitingen geboden worden.
helaas is dit weer zo'n typische stelling van iemand achter een bureau en niet die van de mensen in de praktijk...
maar gaat dat niet met alles zo...?
RET mag tot 2026 openbaar vervoer Rotterdam uitvoeren
Re: RET mag tot 2026 openbaar vervoer Rotterdam uitvoeren
Re: RET mag tot 2026 openbaar vervoer Rotterdam uitvoeren
Want machinisten van metro's mogen geen vakantie? Dat is een van de weinige redenen voor het uitdunnen hoor.
Komt wel goed schatje.
Re: RET mag tot 2026 openbaar vervoer Rotterdam uitvoeren
De uitlopers hebben naar mijn weten geen belangrijke overstappunten... hooguit station Vijfsluizen, maar daar sluit de bus altijd wel aan op de metro. dus dan is het ook helemaal niet van belang.
Re: RET mag tot 2026 openbaar vervoer Rotterdam uitvoeren
Kulargument.Thom91 schreef:Want machinisten van metro's mogen geen vakantie? Dat is een van de weinige redenen voor het uitdunnen hoor.
Een strandtent gaat in de zomermaanden ook niet een paar weken dicht voor de vakantie van de uitbater.
Re: RET mag tot 2026 openbaar vervoer Rotterdam uitvoeren
Wat een flauwekul. Kwestie van flexibiliteit in de organisatie. Enige reden mag zijn dat er weinig aanbod is van reizigers.Thom91 schreef:Want machinisten van metro's mogen geen vakantie? Dat is een van de weinige redenen voor het uitdunnen hoor.
-
- Berichten: 6191
- Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
- Locatie: Rotterdam
Re: RET mag tot 2026 openbaar vervoer Rotterdam uitvoeren
dik gedrukt is absoluut niet waar ik heb het daar vaak genoeg gehad dat ik uit de metro kom wil overstappen op de bus en de bus vlak voor mijn neus vertrekt! en andersom gebeurt het ook regelmatig!! :X010jongen schreef:De uitlopers hebben naar mijn weten geen belangrijke overstappunten... hooguit station Vijfsluizen, maar daar sluit de bus altijd wel aan op de metro. dus dan is het ook helemaal niet van belang.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Re: RET mag tot 2026 openbaar vervoer Rotterdam uitvoeren
Voor een strandtent heb je geen opgeleid personeel nodig.JWM schreef:Kulargument.Thom91 schreef:Want machinisten van metro's mogen geen vakantie? Dat is een van de weinige redenen voor het uitdunnen hoor.
Een strandtent gaat in de zomermaanden ook niet een paar weken dicht voor de vakantie van de uitbater.
Komt wel goed schatje.
-
- Berichten: 883
- Lid geworden op: do 19 jan 2012, 21:57
Re: RET mag tot 2026 openbaar vervoer Rotterdam uitvoeren
die vakanties heb je bij alle bedrijven...
Re: RET mag tot 2026 openbaar vervoer Rotterdam uitvoeren
Een strandtent is buiten het seizoen ook niet open. Probeer in januari maar eens een biefstukje op het strand te eten
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: RET mag tot 2026 openbaar vervoer Rotterdam uitvoeren
de lagere frequentie op de ABC lijnen is het gevolg van dat er minder aanbod is, dit is vanzelfsprekend. als het echt nodig geweest zou zijn dan zou er wel vaker gereden worden. op de D lijn is dit wel het geval en rijden sinds juni al extra metro's tussendoor. vorig jaar was een 7/8 min dienst vaak niet voldoende. per volgend jaar gaan er ook zomers in de weekenden meer ritten rijden.
Re: RET mag tot 2026 openbaar vervoer Rotterdam uitvoeren
Een vreemde vergelijking. Genoeg horeca dat 7/7 open is :)Bee schreef:Een strandtent is buiten het seizoen ook niet open. Probeer in januari maar eens een biefstukje op het strand te eten
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: RET mag tot 2026 openbaar vervoer Rotterdam uitvoeren
Ik denk dat die lijnen alleen om de 10 minuten gaan rijden als in de gehele zomerperiode lijn A wordt ingekort tot Kralingse Zoom (of Capelsebrug). Een metro per vijf minuten is in de zomer echt genoeg tussen Capelsebrug en Schiedam Centrum.KM46 schreef: Dan hoop ik als de RET tot 2026 mag blijven rijden dat er ook iets gedaan wordt aan de 15 minuten dienstregeling die op de lijnen A, B en C gereden wordt in de vakantie.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: RET mag tot 2026 openbaar vervoer Rotterdam uitvoeren
QBuzz gebruikt dit argument ook voor de concessie Utrecht in hun vervoersplan. Vond het ook apart, maar schijnt heel normaal te zijn.huibf schreef:Wat een flauwekul. Kwestie van flexibiliteit in de organisatie. Enige reden mag zijn dat er weinig aanbod is van reizigers.Thom91 schreef:Want machinisten van metro's mogen geen vakantie? Dat is een van de weinige redenen voor het uitdunnen hoor.
Remember to check-out with your ov-chipcard.
Re: RET mag tot 2026 openbaar vervoer Rotterdam uitvoeren
Mooi, de RET/QBuzz heeft een mooi uitgebreid netwerk, fijne frequenties en goed materieel.
Nou nog wat 'laaghangend fruit' plukken:
Klantvriendelijkheid: gedrag eerstelijnspersoneel is vaak gewoon ronduit Kafkaësk belachelijk. Tramconducteurs die erbij lopen en praten alsof ze in 'Tha Hood' zijn, loketpersoneel dat reageert alsof je ze stoort 'HE? WAAT?' en gewoon ronduit schofferend en achterhaald gedrag. Tijd terug had een wat oudere meneer op CS moeite met uitchecken (hij was gewoon traag met het pakken van zijn pasje en moeite zijn balans houden) werd hem aardig meegedeeld : 'Meneer, checked u maar rustig uit bij de volgende halte' (!) Een aantal andere incidenten haalden het regionale nieuws met een tram die wegreed met een kind terwijl de moeder buiten stond (moeder werd gesommeerd door de conducteur met haar kinderwagen achteren in te stappen, tram zou op haar wachten) en een dame die gewond is geraakt bij het openen van de tramdeuren (zij is nu op zoek naar getuigen).
Op de Facebook pagina van de RET melden zich verder met regelmaat reizigers met Gestapo-achtige incidenten.
Materieelinzet lijn E: In de avonduren en weekenden wordt heb ik gemerkt nu standaard één metrostel ingezet (3 wagons). Dit is vaak gewoon niet toereikend op bepaalde piekmomenten tussen Melanchtonweg en Zuidplein. Heb meerdere malen meegemaakt dat mensen echt als een blikje sardientje worden vervoerd. Vooral met fietsen erbij is het gewoon een drama. Snap dat één metrostel toereikend is voor Rodenrijs-Den Haag, maar betere finetuning qua materieel voor de NZ-as door Rotterdam zou mooi zijn.
Dat verschil in OV-chip prijzen is verder schrikbarend..
Nou nog wat 'laaghangend fruit' plukken:
Klantvriendelijkheid: gedrag eerstelijnspersoneel is vaak gewoon ronduit Kafkaësk belachelijk. Tramconducteurs die erbij lopen en praten alsof ze in 'Tha Hood' zijn, loketpersoneel dat reageert alsof je ze stoort 'HE? WAAT?' en gewoon ronduit schofferend en achterhaald gedrag. Tijd terug had een wat oudere meneer op CS moeite met uitchecken (hij was gewoon traag met het pakken van zijn pasje en moeite zijn balans houden) werd hem aardig meegedeeld : 'Meneer, checked u maar rustig uit bij de volgende halte' (!) Een aantal andere incidenten haalden het regionale nieuws met een tram die wegreed met een kind terwijl de moeder buiten stond (moeder werd gesommeerd door de conducteur met haar kinderwagen achteren in te stappen, tram zou op haar wachten) en een dame die gewond is geraakt bij het openen van de tramdeuren (zij is nu op zoek naar getuigen).
Op de Facebook pagina van de RET melden zich verder met regelmaat reizigers met Gestapo-achtige incidenten.
Materieelinzet lijn E: In de avonduren en weekenden wordt heb ik gemerkt nu standaard één metrostel ingezet (3 wagons). Dit is vaak gewoon niet toereikend op bepaalde piekmomenten tussen Melanchtonweg en Zuidplein. Heb meerdere malen meegemaakt dat mensen echt als een blikje sardientje worden vervoerd. Vooral met fietsen erbij is het gewoon een drama. Snap dat één metrostel toereikend is voor Rodenrijs-Den Haag, maar betere finetuning qua materieel voor de NZ-as door Rotterdam zou mooi zijn.
Dat verschil in OV-chip prijzen is verder schrikbarend..
Re: RET mag tot 2026 openbaar vervoer Rotterdam uitvoeren
Dat kan ik geheel bevestigen, zeker op de Noord-Zuid as levert dat problemen op. Eigenlijk zouden ze achter Melanchtonweg of Meijersplein een keerspoor moeten maken waar stelletjes neergezet kunnen worden. Nadeel is echter dat dat een extra bestuurder/rangeerder kost.Mohamed schreef: Materieelinzet lijn E: In de avonduren en weekenden wordt heb ik gemerkt nu standaard één metrostel ingezet (3 wagons). Dit is vaak gewoon niet toereikend op bepaalde piekmomenten tussen Melanchtonweg en Zuidplein. Heb meerdere malen meegemaakt dat mensen echt als een blikje sardientje worden vervoerd. Vooral met fietsen erbij is het gewoon een drama. Snap dat één metrostel toereikend is voor Rodenrijs-Den Haag, maar betere finetuning qua materieel voor de NZ-as door Rotterdam zou mooi zijn.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Re: RET mag tot 2026 openbaar vervoer Rotterdam uitvoeren
Ik dacht dat op zaterdag overdag wel met twee stellen op lijn E wordt gereden.
's Avonds is één stel echt wel genoeg hoor, maar op zondagmiddag zouden twee stellen ook geen overbodige luxe zijn.
's Avonds is één stel echt wel genoeg hoor, maar op zondagmiddag zouden twee stellen ook geen overbodige luxe zijn.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: RET mag tot 2026 openbaar vervoer Rotterdam uitvoeren
"Alleen" bij drukke evenementen worden meestal dubbele stellen ingezet (zoals vandaag met de Wereldhavendagen). 's Avonds is één stel zeker wel genoeg, maar soms gebeurt dat aan het begin van de avond al, waardoor toch nog drukte in één stel is.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Re: RET mag tot 2026 openbaar vervoer Rotterdam uitvoeren
Het zou wel een mooie evolutie zijn van lijn E... al hebben ze denk ik wat meer ruimte in Rodenrijs :)Etienne schreef: Dat kan ik geheel bevestigen, zeker op de Noord-Zuid as levert dat problemen op. Eigenlijk zouden ze achter Melanchtonweg of Meijersplein een keerspoor moeten maken waar stelletjes neergezet kunnen worden. Nadeel is echter dat dat een extra bestuurder/rangeerder kost.
Ja precies, het zou gewoon later moeten.Etienne schreef:"Alleen" bij drukke evenementen worden meestal dubbele stellen ingezet (zoals vandaag met de Wereldhavendagen). 's Avonds is één stel zeker wel genoeg, maar soms gebeurt dat aan het begin van de avond al, waardoor toch nog drukte in één stel is.
Maar ook bijvoorbeeld met koopavonden, waarbij de winkelmensjes vaak tot 22:00 de tijd nemen om de stad uit te gaan, waarbij meteen de uitgaansmensen de stad inkomen, zou ik tot wat dieper in de avond dubbele stellen laten rijden - en verder in ieder geval de zaterdagen overdag.
Zoals gezegd is het inderdaad verder wel rustig....maar in ieder geval even finetunen...
-
- Berichten: 857
- Lid geworden op: za 27 feb 2010, 03:26
- Contacteer:
Re: RET mag tot 2026 openbaar vervoer Rotterdam uitvoeren
Kan het materieel van lijn D technisch gezien tot Melanchthonweg rijden of niet?
Re: RET mag tot 2026 openbaar vervoer Rotterdam uitvoeren
Op koopavonden rijden er al gekoppelde stellen tot sowieso 21 uur. Soms nog tot einde dienst. In de weekenden is het ook vaak proppen maar dat is vooral tussen CS en Zuidplein. Op de zaterdagen rijdt er trouwens 1 dienst op de E lijn wel altijd gekoppeld.
Ik zat zelf inderdaad ook al te denken dat de wagens op de D lijn op bepaalde tijden doorrijden naar meijersplein, als je dan enkele wagens van de C lijn (SG) inruilt met wagens van de D lijn zou dit best moeten lukken. Er is dan wel een keervoorziening nodig, Dit kan ook al hooguit een overloopwissel zijn om tijdens de spits enkele ritten door te laten rijden. Hierdoor hoeft ook de frequentie op de gehele E lijn niet verhoogd te worden.
Toevallig heeft de E lijn nu te kampen met vertragingen wegens grote drukte, benieuwd of dit elke ochtend zo blijft gaan.
Ik zat zelf inderdaad ook al te denken dat de wagens op de D lijn op bepaalde tijden doorrijden naar meijersplein, als je dan enkele wagens van de C lijn (SG) inruilt met wagens van de D lijn zou dit best moeten lukken. Er is dan wel een keervoorziening nodig, Dit kan ook al hooguit een overloopwissel zijn om tijdens de spits enkele ritten door te laten rijden. Hierdoor hoeft ook de frequentie op de gehele E lijn niet verhoogd te worden.
Toevallig heeft de E lijn nu te kampen met vertragingen wegens grote drukte, benieuwd of dit elke ochtend zo blijft gaan.
Re: RET mag tot 2026 openbaar vervoer Rotterdam uitvoeren
Nee.Busfoto.nl schreef:Kan het materieel van lijn D technisch gezien tot Melanchthonweg rijden of niet?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: RET mag tot 2026 openbaar vervoer Rotterdam uitvoeren
De derde rail loopt toch door tot Melanchthonweg? Dan zou het technisch gezien moeten kunnen.
Ze mogen daar alleen niet komen zonder het juiste treinbeinvloedingssysteem.
Ze mogen daar alleen niet komen zonder het juiste treinbeinvloedingssysteem.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
-
- Berichten: 857
- Lid geworden op: za 27 feb 2010, 03:26
- Contacteer:
Re: RET mag tot 2026 openbaar vervoer Rotterdam uitvoeren
De derde rail loopt inderdaad tot (en met) station Melanchthonweg. Maar er wordt dus kennelijk in de statenwegtunnel een bepaald type beveiligingssysteem gebruikt dat niet compatibel is met de SG2-stellen?
Wachten op de #randstadrail aan de #Melanchthonweg by Hans Wagner, on Flickr
Wachten op de #randstadrail aan de #Melanchthonweg by Hans Wagner, on Flickr
-
- Berichten: 883
- Lid geworden op: do 19 jan 2012, 21:57
Re: RET mag tot 2026 openbaar vervoer Rotterdam uitvoeren
net na CS, in de tunnel, gaat de beveiliging over vsn ATB met cabinesignalering naar Zub met buiten seinen.
Als (R)Sg3 stellen hebben die beveiliging ingebouwd gekregen.
tevens is voor RandstadRail een extra opleiding nodig een niet alle bestuurders krijgen die (allen die van de Erasmus-lijn die ervoor getest zijn of al langer bestuurder zijn en die de opleiding dus gehaald hebben).
wat de RET echter eerder zou moeten doen, is het goed duidelijk maken aan de reiziger waar het materieel stopt langs het perron en wat dat ene stelletje op de dris-borden betekend.
op enkele piekmomenten in de vroege avond na (ma-do na 19 uur worden standaard treinen gesplitst om met enkele stellen te gaan rijden en op koopavond inderdaad een paar uur later) is 1 stel voldoende om eigenlijk alle ritten op de Erasmus-lijn te kunnen verwerken (ook lijn D zou dan aan zo'n SG3-stel voldoende hebben).
maar het is een bedrijfskeuze van de RET die goedgekeurd is door de opdrachtgever en om kosten tte besparen, zal hier denk ik niet snel verandering in komen.
Als (R)Sg3 stellen hebben die beveiliging ingebouwd gekregen.
tevens is voor RandstadRail een extra opleiding nodig een niet alle bestuurders krijgen die (allen die van de Erasmus-lijn die ervoor getest zijn of al langer bestuurder zijn en die de opleiding dus gehaald hebben).
wat de RET echter eerder zou moeten doen, is het goed duidelijk maken aan de reiziger waar het materieel stopt langs het perron en wat dat ene stelletje op de dris-borden betekend.
op enkele piekmomenten in de vroege avond na (ma-do na 19 uur worden standaard treinen gesplitst om met enkele stellen te gaan rijden en op koopavond inderdaad een paar uur later) is 1 stel voldoende om eigenlijk alle ritten op de Erasmus-lijn te kunnen verwerken (ook lijn D zou dan aan zo'n SG3-stel voldoende hebben).
maar het is een bedrijfskeuze van de RET die goedgekeurd is door de opdrachtgever en om kosten tte besparen, zal hier denk ik niet snel verandering in komen.
Re: RET mag tot 2026 openbaar vervoer Rotterdam uitvoeren
Dat is een tijdje gebeurt dat de D lijn met sg2 reed in de avonduren en dat was geen succes. Woon tegenover het metrostation rijnhaven en zie vaak ook in de avonden volle voertuigen langs komen. Met name richting slinge dan
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten