We beginnen met een stukje station dat bijna historie is: de GVU 4908 passeert op het al behoorlijk door bouwkranen gedomineerde Busstation Noord wat na komend weekend sluit.
Op nu nog Busstation Zuid, over een week Busstation Oost, zijn de nieuwe haltes inmiddels klaar voor gebruik. Een maand geleden lag er nog een zandbak daar...
Een blik de andere kant op vanaf ongeveer dezelfde plek. Men is hier bezig met het opbouwen van een behoorlijk zwaar uitziende hulpconstructie met behoorlijk licht uitgevoerd lijkende ondersteuning. Gezichtsbedrog overigens, want die ondersteuning zit wel verankert met in de grond geboorde buispalen...
Nog een blik op diezelfde constructie vanaf het plateau bovenaan de tijdelijke trap...
Het zal wel diezelfde tijdelijke constructie zijn die de reden is dat op enkele avonden in september de lijnen die aan de nieuw gebouwde halteperrons stoppen naar een halte aan de binnenkant van het busstation verhuizen.
Waar ik door de hekwerken geen foto van heb is de ruimte onder het nieuwe deel van de stationshal, maar hier zijn inmiddels de roltrappen die er toegang toe gaan geven geplaatst.
Weer terug op het perron had ik mooi zicht op het buiten dienst zijnde perron 8/9 waar men bezig was de bekisting op te bouwen voor de pilaren en liggers waarop de vloer van de toekomstige poortvrije passage komt te liggen...
Op perron 14/15 is inmiddels te zien hoe dat eruit komt te zien. Let ook op het treinsamenstellingsbord dat half in de tijdelijke afscherming boven de toegang tot de middentunnel verdwenen is...