OVer je reiservaringen in september 2013
Re: OVer je reiservaringen in september 2013
Ha, een Fyra roltrap :d
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Re: OVer je reiservaringen in september 2013
Op Lijn 64 (aankomst Almelo tegen 8.30u) rijdt een extra bus van Brookhuis op het deel Ootmarsum-Almelo. Was ook wel nodig: in de normale bus stonden al een aantal mensen, terwijl er ook zeker zo'n 30 in de versterkingsbus zaten.
Re: OVer je reiservaringen in september 2013
Leuke treinreis gehad gisteravond van Amsterdam Centraal naar Groningen.
Er was tussen Almere en Lelystad iemand voor de trein gesprongen, daarom moesten we omreizen via Amersfoort. Daar hebben we een kwartier moeten wachten op de aansluiting, stopte de trein op verzoek in Nunspeet en hebben we een half uur moeten wachten bij Meppel vanwege een sein- en wisselstoring. Dus toen ik rond een uur of 3 in Groningen aankwam was ik er wel lekker klaar mee
Er was tussen Almere en Lelystad iemand voor de trein gesprongen, daarom moesten we omreizen via Amersfoort. Daar hebben we een kwartier moeten wachten op de aansluiting, stopte de trein op verzoek in Nunspeet en hebben we een half uur moeten wachten bij Meppel vanwege een sein- en wisselstoring. Dus toen ik rond een uur of 3 in Groningen aankwam was ik er wel lekker klaar mee
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12541
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: OVer je reiservaringen in september 2013
Net met +15 uit Rotterdam vertrokken met de s1900 wegens aan agressieve reiziger :(
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39639
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer je reiservaringen in september 2013
Aankomende of aansluitende trein met +15 dan? Zou immers gewoon een snelle cross-platform moeten zijn vanaf Amsterdam (of had je de sprinter?)The best schreef:Er was tussen Almere en Lelystad iemand voor de trein gesprongen, daarom moesten we omreizen via Amersfoort. Daar hebben we een kwartier moeten wachten op de aansluiting
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: OVer je reiservaringen in september 2013
Ik had de intercity, maar we moesten wachten totdat de intercity naar Schothorst binnen was en die had dus een kwartier vertraging.Daniel schreef:Aankomende of aansluitende trein met +15 dan? Zou immers gewoon een snelle cross-platform moeten zijn vanaf Amsterdam (of had je de sprinter?)The best schreef:Er was tussen Almere en Lelystad iemand voor de trein gesprongen, daarom moesten we omreizen via Amersfoort. Daar hebben we een kwartier moeten wachten op de aansluiting
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39639
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer je reiservaringen in september 2013
Huh, die volg ik even niet... de s1500 sluit op Amersfoort cross-platform en direct aan op de s500 / s12500. Op een IC naar Schothorst met +15 wachten kan je nooit +15 opleveren, want die IC naar Schothorst zit een kwartier voor de IC naar Zwolle.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: OVer je reiservaringen in september 2013
Dat was een rit die normaal met een duvedec reed toch?dennistd schreef:Op Lijn 64 (aankomst Almelo tegen 8.30u) rijdt een extra bus van Brookhuis op het deel Ootmarsum-Almelo. Was ook wel nodig: in de normale bus stonden al een aantal mensen, terwijl er ook zeker zo'n 30 in de versterkingsbus zaten.
Bij twijfel: gebruik beton.
Re: OVer je reiservaringen in september 2013
Klinkt als: aansluiting overgenomen van de trein uit Schiphol, om nog meer omreizigers de mogelijkheid te geven hun eindbestemming te halen. Die was dan waarschijnlijk wel op tijd. Het was gisteren sowieso bal: 3 aanrijdingen met persoon (vlakbij Almere Oostvaarders, vlakbij 't Harde en ergens in de buurt van Rosmalen).Daniel schreef:Huh, die volg ik even niet... de s1500 sluit op Amersfoort cross-platform en direct aan op de s500 / s12500. Op een IC naar Schothorst met +15 wachten kan je nooit +15 opleveren, want die IC naar Schothorst zit een kwartier voor de IC naar Zwolle.
Re: OVer je reiservaringen in september 2013
Toen ik net met lijn 370 langs Leimuiden kwam werd er net een Qliner-volvo weggesleepd. Ik geloof dat dan iemand zijn werk niet goed gedaan heeft, want na 9 maanden zo kapot hoort niet normaal te zijn.. :N
Re: OVer je reiservaringen in september 2013
Wel wat overdreven: het controleteam in de sneltram in Utrecht bestond gisteravond uit 9 man. Zowel mensen S&V van CXX als mensen in GVU-uniform. Eerst met z'n negenen het eerste tramstel doen, daarna met z'n allen bij Westraven overstappen op de achterste.
En gisterochtend weer een wisselstoring bij Jaarbeursplein, waardoor daar nog maar één spoor beschikbaar was. Trams kwamen daardoor met kleine 10 minuten vertraging aan.
En gisterochtend weer een wisselstoring bij Jaarbeursplein, waardoor daar nog maar één spoor beschikbaar was. Trams kwamen daardoor met kleine 10 minuten vertraging aan.
Re: OVer je reiservaringen in september 2013
Op 66 zat wel een duvedec als versterking (vanaf Mariaparochie reden dus 4 bussen achter elkaar aan)MdJ schreef:Dat was een rit die normaal met een duvedec reed toch?dennistd schreef:Op Lijn 64 (aankomst Almelo tegen 8.30u) rijdt een extra bus van Brookhuis op het deel Ootmarsum-Almelo. Was ook wel nodig: in de normale bus stonden al een aantal mensen, terwijl er ook zeker zo'n 30 in de versterkingsbus zaten.
- dylanwild94
- Berichten: 6231
- Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
- Locatie: Rotterdam
Re: OVer je reiservaringen in september 2013
de s1900 heeft 9 van 10x wel vertraging.Geert schreef:Net met +15 uit Rotterdam vertrokken met de s1900 wegens aan agressieve reiziger :(
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Re: OVer je reiservaringen in september 2013
Veolia was gisteren ook weer eens aan het controleren in Breda. Ze stonden met een ploeg van 6 man in het Centrum van Breda.
Re: OVer je reiservaringen in september 2013
Dan reis ik waarschijnlijk altijd die ene keer, ik heb zelden echt vertraging met de s1900.dylanwild94 schreef:de s1900 heeft 9 van 10x wel vertraging.Geert schreef:Net met +15 uit Rotterdam vertrokken met de s1900 wegens aan agressieve reiziger :(
- dylanwild94
- Berichten: 6231
- Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
- Locatie: Rotterdam
Re: OVer je reiservaringen in september 2013
zou best eens kunnen ik kijk af en toe de actuele vertrektijden van rtd en zie vaak de s1900 met vertraging namelijk
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Re: OVer je reiservaringen in september 2013
Ik heb ook vrijwel nooit vertraging met de s1900 en dat is toch wel de treinserie waar ik het meeste gebruik van maak.
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12541
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: OVer je reiservaringen in september 2013
^^ Meestal rijdt de s1900 zonder al te veel vertraging gelukkig.
Vanmiddag helaas niet, maar gelukkig niet de +10 die op de TBP's stond (reed met +7 ongeveer). En dan is het altijd spannend welke trein de russische treinroulette op HS wint: gaat de s5100 eerst van HS naar CS of is het de 1900? Vandaag had ik geluk en werd het de s1900
Vanmiddag helaas niet, maar gelukkig niet de +10 die op de TBP's stond (reed met +7 ongeveer). En dan is het altijd spannend welke trein de russische treinroulette op HS wint: gaat de s5100 eerst van HS naar CS of is het de 1900? Vandaag had ik geluk en werd het de s1900
Re: OVer je reiservaringen in september 2013
Ik kreeg net wat appjes van een vriend van mij, die van Eindhoven richting Utrecht gaat. Wegens werkzaamheden is het ontzettend druk: komt er een mooie IC-dubbeldekker aanrijden, wordt er een stel afgekoppeld...
Beul van de blindegeleidelijn
Re: OVer je reiservaringen in september 2013
Gisteren had de trein van Zl naar Rsd +7 bij binnenkomst in Dv. Heel slim werd de Spr Es-Apd op spoor 4b aangekondigd en de IC Rsd-Zl op 4a. De IC naar Zl komt binnen, iets later de Spr naar Apd er achterlangs. Ik dacht nou poepoe, dat is nieuw, iemand bij de verkeersleiding die nadenkt! Dan kan er zo tegelijkertijd vertrokken worden. Dus ik ga achterin de trein naar Zl zitten. Bij vertrek halen we opeens de Spr naar Apd in die op spoor 5 stond te wachten. Heeft een onverlaat dus het wissel niet omgeflikkerd zodat het ding ook binnen kom komen. Echt wat voor zwakzinnigen zitten er toch bij PrutsFail.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Re: OVer je reiservaringen in september 2013
Het aftrappen van het achterstel stel uit Weert in Eindhoven of het voorplaatsen van een extra stel richting Weert in Eindhoven dit weekend is planmatig om diverse redenen. Helaas.VIRM schreef:Ik kreeg net wat appjes van een vriend van mij, die van Eindhoven richting Utrecht gaat. Wegens werkzaamheden is het ontzettend druk: komt er een mooie IC-dubbeldekker aanrijden, wordt er een stel afgekoppeld...
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: OVer je reiservaringen in september 2013
Vandaag werkzaamheden tussen Weesp en Amsterdam Muiderpoort. De s2600 rijdt hier niet tussen Amsterdam CS en Lelystad. (Ook niet tussen Dordrecht en Lage Zwaluwe waarna de s702600 rijdt naar Vlissingen).
Ik vraag mij af of die een Intercity genoeg is, zag 'm om 13:37 vanaf Duivendrecht vertrekken met 2x VIRM naar Groningen dus als dat overal is.
Verder was de t4616 (v6:49 Almere Centrum) wel heel vol voor die tijdstip, een SLT-IV is voldoende, geen staanplaatsen, maar duidt weer eens aan hoe karig de reisopties op zaterdagochtend richting Amsterdam zijn.
Edit: Ik merkte afgelopen woensdag op toen ik weer eens met de metro op Kralingse Zoom aankwam dat ook Erasmus Universiteit wordt omgeroepen.
Ik vraag mij af of die een Intercity genoeg is, zag 'm om 13:37 vanaf Duivendrecht vertrekken met 2x VIRM naar Groningen dus als dat overal is.
Verder was de t4616 (v6:49 Almere Centrum) wel heel vol voor die tijdstip, een SLT-IV is voldoende, geen staanplaatsen, maar duidt weer eens aan hoe karig de reisopties op zaterdagochtend richting Amsterdam zijn.
Edit: Ik merkte afgelopen woensdag op toen ik weer eens met de metro op Kralingse Zoom aankwam dat ook Erasmus Universiteit wordt omgeroepen.
Remember to check-out with your ov-chipcard.
Re: OVer je reiservaringen in september 2013
Ik ging vanmorgen samen met forumgebruiker Peterselie naar Amsterdam CS. Dat was niet een onverdeeld succes. Om 10:26 kwam op Almere C de IC naar Den Haag via Duivendrecht aanrijden. Deze had met een losse VIRM VI over de Hanzelijn al staplaatsen gehad. Op Almere C mocht er nog een mannetje of 150 bij en dat was niet bepaald een succes. Het treinpersoneel had al bij Assen gesmeekt of ze er een stelletje bij konden krijgen in Zwolle of Lelystad maar helaas was dat niet het geval.
Aangekomen op Duivendrecht reed boven net een IC richting Amsterdam CS weg. De hele treininhoud van de trein uit Groningen kwam dus op een perron terecht waar al veel mensen stonden te wachten. De volgende trein richting Amsterdam liet nog even op zich wachten. Vervolgens zetten de s5700 en de IC Berlijn nog wat reizigers op Duivendrecht af. Kortom: Het perron was bomvol. Wat mij verbaasde is dat de s3000 die toen aankwam bij Duivendrecht weer een niet al te lange trein was. Het ging namelijk om een losse VIRM VI die al staplaatsen had. Daar proberen bij te komen was compleet kansloos waardoor een grote groep reizigers besloten uit te wijken naar de metro. Die kon de stroom wat beter aan maar ik heb het flauwe vermoeden dat er heel wat reizigers met een NS-kaartje bij de poortjes op Amsterdam uit zijn gekomen.
Kortom... Het was een drama, terwijl omreizen of een keertje extra overstappen helemaal geen probleem hoeft te zijn.
De terugreis verliep iets beter. Het was wat rustiger en een ICM7 heeft wat meer reservecapaciteit in staplaatsen dan VIRM VI. Toch moest er nog een grote groep reizigers staan tussen Duivendrecht en Almere C en de trein vertrok zeer waarschijnlijk ook voller dan zitvol te Alm.
Aangekomen op Duivendrecht reed boven net een IC richting Amsterdam CS weg. De hele treininhoud van de trein uit Groningen kwam dus op een perron terecht waar al veel mensen stonden te wachten. De volgende trein richting Amsterdam liet nog even op zich wachten. Vervolgens zetten de s5700 en de IC Berlijn nog wat reizigers op Duivendrecht af. Kortom: Het perron was bomvol. Wat mij verbaasde is dat de s3000 die toen aankwam bij Duivendrecht weer een niet al te lange trein was. Het ging namelijk om een losse VIRM VI die al staplaatsen had. Daar proberen bij te komen was compleet kansloos waardoor een grote groep reizigers besloten uit te wijken naar de metro. Die kon de stroom wat beter aan maar ik heb het flauwe vermoeden dat er heel wat reizigers met een NS-kaartje bij de poortjes op Amsterdam uit zijn gekomen.
Kortom... Het was een drama, terwijl omreizen of een keertje extra overstappen helemaal geen probleem hoeft te zijn.
De terugreis verliep iets beter. Het was wat rustiger en een ICM7 heeft wat meer reservecapaciteit in staplaatsen dan VIRM VI. Toch moest er nog een grote groep reizigers staan tussen Duivendrecht en Almere C en de trein vertrok zeer waarschijnlijk ook voller dan zitvol te Alm.
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12541
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: OVer je reiservaringen in september 2013
Fraai staaltje klantvriendelijkheid van een HTMbuzz-chauffeur vanmiddag.
Op lijn 23 stapte bij het Kurhaus (Den Haag) een flinke groep mensen in, waaronder reizigers met kinderwagens. De chauffeur weigerde echter categorisch om de middendeur open te doen, ondanks dat het hem meerdere keren vriendelijk gevraagd werd. De ene kinderwagen kon nog redelijk normaal naar de rolstoelplaats geworsteld worden, de andere kinderwagen bleef al meteen bij de chauffeur steken: een kinderwagen voor een tweeling is natuurlijk veel te breed. Niet geheel verrassend werd meteen de doorgang naar achteren geblokkeerd. Reactie van de chauffeur: "dan had je maar een minder brede kinderwagen moeten nemen." :')
Dezelfde reizigers die met de brede kinderwagen reisden vroegen daarna aan de chauffeur of ze in de juiste bus gestapt waren en of ze nog over moesten stappen. Ook daar wilde de chauffeur ze niet mee helpen en toen stapten de reizigers boos uit. Lekkere service weer zeg :X
Betrof de rit van 17.09 uur vanaf Zwarte Pad van vanmiddag.
Op lijn 23 stapte bij het Kurhaus (Den Haag) een flinke groep mensen in, waaronder reizigers met kinderwagens. De chauffeur weigerde echter categorisch om de middendeur open te doen, ondanks dat het hem meerdere keren vriendelijk gevraagd werd. De ene kinderwagen kon nog redelijk normaal naar de rolstoelplaats geworsteld worden, de andere kinderwagen bleef al meteen bij de chauffeur steken: een kinderwagen voor een tweeling is natuurlijk veel te breed. Niet geheel verrassend werd meteen de doorgang naar achteren geblokkeerd. Reactie van de chauffeur: "dan had je maar een minder brede kinderwagen moeten nemen." :')
Dezelfde reizigers die met de brede kinderwagen reisden vroegen daarna aan de chauffeur of ze in de juiste bus gestapt waren en of ze nog over moesten stappen. Ook daar wilde de chauffeur ze niet mee helpen en toen stapten de reizigers boos uit. Lekkere service weer zeg :X
Betrof de rit van 17.09 uur vanaf Zwarte Pad van vanmiddag.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten