http://www.stedenbaanplus.nl/sites/www. ... drecht.pdf
Opmerkelijk vind ik dat hier de nieuwe Benelux-plus (die ook moet keren in Breda) niet in is meegerekend. Zouden ze die verbinding pas daarna bedacht hebben?

De Meanderbenelux(©Klaasje) is pas 27 september bekend gemaakt, hoe moet dat nou in een rapport van half augustus zitten?OVinspecteur schreef:Half augustus is dit 'definitieve' rapport verschenen over de toekomstige lijnvoering tussen Dordrecht en Breda en verder:
http://www.stedenbaanplus.nl/sites/www. ... drecht.pdf
Opmerkelijk vind ik dat hier de nieuwe Benelux-plus (die ook moet keren in Breda) niet in is meegerekend. Zouden ze die verbinding pas daarna bedacht hebben?
Het doortrekken van s2200 zie ik meer zitten, zeker als ze het voormalig postperron te Bd trein gereed gaan maken. En verder zijn aan de oostzijde van Breda twee keersporen waar je naast een Fyra ook een andere tren kan keren.OVinspecteur schreef:Lap tekst.
Spoor 2 wordt planmatig gebruikt voor de s13600 Perron is voorzien van TBP's. Treingereed is die dus al.Thom91 schreef:zeker als ze het voormalig postperron te Bd trein gereed gaan maken.OVinspecteur schreef:Lap tekst.
Capaciteit op Breda zal straks krap blijven. De reactivatie van spoor 2 'het postperron' is volgens mij van tijdelijke aard, in de plannen voor het nieuwe Breda hebben ze het nl. over 6 perronsporen. Je mist nu dus eigenlijk niet 2, maar slechts 1 perronspoor. Ben geen planner maar met alle goederenpaden erbij is het nu al een behoorlijke puzzel qua capaciteit. Het aantal treinen/uur ligt nog niet heel hoog, maar door maarliefst 3 (lang) kerende treinseries wordt er veel gevraagd van de perroncapaciteit. Je stelt dat er grosso modo slechts 2 treinen per uur bijkomen, je doelt dan op de Benelux+ neem ik aan? Deze gaan dan ook kop maken op Breda, wat dan ook de capaciteit zwaarder drukt dan bijv. 2 doorgaande treinen. En als Breda - Tilburg ook nog eens wordt opgeschroefd van nu 6/uur naar 10/uur, dan zou ik niet zomaar durfen stellen dat er straks capaciteit in overvloed is op Breda.Wubbo schreef:Tekort aan perronsporen in Breda? Daar redden ze het met 2 sporen buiten dienst (en volgend jaar komt daar nog een half spoor bij) tijdens de verbouwing, hoe krijg je het dan voor elkaar om daar een tekort aan perronsporen te krijgen als er grosso modo maar 2 treinen per uur bijkomen? :?
Waarschijnlijk is dit rapport door dezelfde mensen geschreven die deze zomer aan de nieuwe na-de-Fyra-plannen hebben gewerkt. Of in ieder geval zouden ze van elkaars werk op de hoogte moeten zijn. Ik zou me als provincie of gemeente toch bekocht voelen als ik een definitief rapport geleverd krijg dat enkele weken later al weer van nul en gener waarde blijkt te zijn. Zeker als slechts een deel van de mogelijke oplossingen wordt belicht.Thom91 schreef:De Meanderbenelux(©Klaasje) is pas 27 september bekend gemaakt, hoe moet dat nou in een rapport van half augustus zitten?OVinspecteur schreef:Half augustus is dit 'definitieve' rapport verschenen over de toekomstige lijnvoering tussen Dordrecht en Breda en verder:
http://www.stedenbaanplus.nl/sites/www. ... drecht.pdf
Opmerkelijk vind ik dat hier de nieuwe Benelux-plus (die ook moet keren in Breda) niet in is meegerekend. Zouden ze die verbinding pas daarna bedacht hebben?
Het nieuwe Fyra aanbod is in het diepste geheim gemaakt, no-way dat die mensen die dat stedenbaanrapport gemaakt hebben hier aan meegewerkt hebben.OVinspecteur schreef:Waarschijnlijk is dit rapport door dezelfde mensen geschreven die deze zomer aan de nieuwe na-de-Fyra-plannen hebben gewerkt. Of in ieder geval zouden ze van elkaars werk op de hoogte moeten zijn. Ik zou me als provincie of gemeente toch bekocht voelen als ik een definitief rapport geleverd krijg dat enkele weken later al weer van nul en gener waarde blijkt te zijn. Zeker als slechts een deel van de mogelijke oplossingen wordt belicht.Thom91 schreef:De Meanderbenelux(©Klaasje) is pas 27 september bekend gemaakt, hoe moet dat nou in een rapport van half augustus zitten?OVinspecteur schreef:Half augustus is dit 'definitieve' rapport verschenen over de toekomstige lijnvoering tussen Dordrecht en Breda en verder:
http://www.stedenbaanplus.nl/sites/www. ... drecht.pdf
Opmerkelijk vind ik dat hier de nieuwe Benelux-plus (die ook moet keren in Breda) niet in is meegerekend. Zouden ze die verbinding pas daarna bedacht hebben?
Nee.OVinspecteur schreef:Waarschijnlijk is dit rapport door dezelfde mensen geschreven die deze zomer aan de nieuwe na-de-Fyra-plannen hebben gewerkt. Of in ieder geval zouden ze van elkaars werk op de hoogte moeten zijn.
De auteurs werken respectievelijk voor de gemeente Dordrecht, gemeente Breda en provincie Zuid-Holland :)Ik zou me als provincie of gemeente toch bekocht voelen als ik een definitief rapport geleverd krijg dat enkele weken later al weer van nul en gener waarde blijkt te zijn. Zeker als slechts een deel van de mogelijke oplossingen wordt belicht.
Oei,De auteurs werken respectievelijk voor de gemeente Dordrecht, gemeente Breda en provincie Zuid-Holland :)
Dat zou dan per uur inclusief Benelux-plus neerkomen op 5x IC en 2x semi-IC tussen R'dam en Breda. Vind ik fors. Zeker als de kortste reistijd (via de HSL) de standaard gaat zetten voor het treinkaartje (lees: een respectabele tariefsverhoging op de OV-chipThom91 schreef: Het doortrekken van s2200 zie ik meer zitten, zeker als ze het voormalig postperron te Bd trein gereed gaan maken. En verder zijn aan de oostzijde van Breda twee keersporen waar je naast een Fyra ook een andere tren kan keren.
Tussen Den Haag en Dordrecht doet ook niemand moelijk over dat soort aantallen, waarom zou dat nu ineens een probleem moeten zijn.OVinspecteur schreef:Dat zou dan per uur inclusief Benelux-plus neerkomen op 5x IC en 2x semi-IC tussen R'dam en Breda. Vind ik fors.
is er vraag naar zoveel treinen per uur tussen Rotterdam en Breda? In de spitsuren misschien, maar daarbuiten absoluut niet, tenzij je van lucht vervoeren houdtreisthijs schreef:Tussen Den Haag en Dordrecht doet ook niemand moelijk over dat soort aantallen, waarom zou dat nu ineens een probleem moeten zijn.OVinspecteur schreef:Dat zou dan per uur inclusief Benelux-plus neerkomen op 5x IC en 2x semi-IC tussen R'dam en Breda. Vind ik fors.
Er is vraag naar 4 verbindingen per uur, die zijn er nu ook, en straks worden het er vijf. Geen vreselijk groot verschil dus.ov'tje schreef:is er vraag naar zoveel treinen per uur tussen Rotterdam en Breda?
ik tel er in de daluren nu 5. Dat worden er straks in de daluren 7 per uur, waarvan 5 via de HSL en 2 via het conventionele spoor.reisthijs schreef:Er is vraag naar 4 verbindingen per uur, die zijn er nu ook, en straks worden het er vijf. Geen vreselijk groot verschil dus.ov'tje schreef:is er vraag naar zoveel treinen per uur tussen Rotterdam en Breda?
Het is ongeveer de enige knappe manier om de weggevallen s1900 te vervangen. Tenzij je alle reizigers tussen Ddr en Bd in een sprintertje wilt duwen. Weet niet wat de vraag daar is.OVinspecteur schreef:Dat zou dan per uur inclusief Benelux-plus neerkomen op 5x IC en 2x semi-IC tussen R'dam en Breda. Vind ik fors. Zeker als de kortste reistijd (via de HSL) de standaard gaat zetten voor het treinkaartje (lees: een respectabele tariefsverhoging op de OV-chipThom91 schreef: Het doortrekken van s2200 zie ik meer zitten, zeker als ze het voormalig postperron te Bd trein gereed gaan maken. En verder zijn aan de oostzijde van Breda twee keersporen waar je naast een Fyra ook een andere tren kan keren.).
En keren te Breda doen dan (zover ik kan nagaan):
- Benelux-plus (in 2 richtingen);
- IC A'dam - Breda (HSL);
- semi-IC A'dam - Dordrecht - Breda (klassiek);
- IC Eindhoven - Breda
- sprinter 's-Hertogenbosch - Breda.
Eventuele extra shuttles/sprinters richting Dordrecht, Roosendaal en Tilburg heb ik dan nog niet meegeteld.
Nu gooi je dus wel alle mogelijke treinen op een hoop. Niemand gaat met de stoptrein van Rotterdam naar Breda, beetje raar om die mee te tellen.ov'tje schreef:ik tel er in de daluren nu 5. Dat worden er straks in de daluren 7 per uur, waarvan 5 via de HSL en 2 via het conventionele spoor.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten