Tja ik woon niet meer in een wereldstad. Na een gezellig feestje ben ik weer op de terugreis.Ardan schreef:Goeiendag, daar noem je ook wel een reis zeg van het ene rotgat naar het andere...
OVer je reiservaringen in november 2013
Re: OVer je reiservaringen in november 2013
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: OVer je reiservaringen in november 2013
Geen treinen tussen Houten en Utrecht door een aanrijding. Toen stonden er in Houten zeker 50 mensen bij de halte van lijn 47. Er mogen er echt maar 8 mee...
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Re: OVer je reiservaringen in november 2013
Hmm net op tijd voorbij...
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: OVer je reiservaringen in november 2013
Vandaag een tripje naar Utrecht gemaakt. :)
Op de heenweg had de buschauffeur van de treinvervangende bus tussen Zaandam en Sloterdijk er zin in: vrolijke bui en de radio in de bus kraamde wat akelige Nederlandse muziek uit. ;) Voor Sloterdijk riep hij op: "Dames en heren, over enkele ogenblikken station Amsterdam Sloterdijk. Hier kunt u overstappen op de trein, tram, metro en bus. Oja, en er is een lekkere oliebollenkram op het busstation. Ik kan het weten, want ik heb er al teveel op..." Kennelijk iets te vaak gependeld vandaag dus. Fijne was dat de bus in Zaandam vertrok toen hij al voel was, dus met -5 (volgens reisplanner zou hij om 15:12 moeten vertrekken, maar dat werd 15:07). Vlak voor en in de Coentunnel nog in een langzaam rijdende file gestaan, maar ook ruim op tijd op Sloterdijk. Dus goed om de aansluiting op de s3000 te halen, die vanaf spoor 8 vertrok. :)
Op de terugweg geen enkele NS-medewerker op Sloterdijk te bespeuren. Gelukkig zijn er altijd andere mensen die je kunnen helpen, want de treinvervangende bussen mogen kennelijk geen gebruik maken van de GVB-perrons, maar je mag dus eerst nog 100 meter gaan lopen. Dit kan toch beter?
Op de heenweg had de buschauffeur van de treinvervangende bus tussen Zaandam en Sloterdijk er zin in: vrolijke bui en de radio in de bus kraamde wat akelige Nederlandse muziek uit. ;) Voor Sloterdijk riep hij op: "Dames en heren, over enkele ogenblikken station Amsterdam Sloterdijk. Hier kunt u overstappen op de trein, tram, metro en bus. Oja, en er is een lekkere oliebollenkram op het busstation. Ik kan het weten, want ik heb er al teveel op..." Kennelijk iets te vaak gependeld vandaag dus. Fijne was dat de bus in Zaandam vertrok toen hij al voel was, dus met -5 (volgens reisplanner zou hij om 15:12 moeten vertrekken, maar dat werd 15:07). Vlak voor en in de Coentunnel nog in een langzaam rijdende file gestaan, maar ook ruim op tijd op Sloterdijk. Dus goed om de aansluiting op de s3000 te halen, die vanaf spoor 8 vertrok. :)
Op de terugweg geen enkele NS-medewerker op Sloterdijk te bespeuren. Gelukkig zijn er altijd andere mensen die je kunnen helpen, want de treinvervangende bussen mogen kennelijk geen gebruik maken van de GVB-perrons, maar je mag dus eerst nog 100 meter gaan lopen. Dit kan toch beter?
Beul van de blindegeleidelijn
Re: OVer je reiservaringen in november 2013
Voor de verandering lag weer een van de wissels bij Leidschenveen in storing vanochtend vroeg. Hierdoor reed metrolijn E niet tussen Nootdorp en Leidschenveen en reden de lijnen 3 en 4 ook niet tussen Forepark en Zoetermeer Centrum West. Helaas ontbrak alle reisinformatie op de metro, gelukkig riep de machinist nog wel wat om, waardoor veel mensen in Pijnacker alsnog uitstapten vanuit de richting Rotterdam.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39319
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer je reiservaringen in november 2013
Kijk ik een keer niet in het voorbijlopen op de TB21 bij het binnenkomen van de hal van Utrecht Centraal, zijn er juist op dat moment behoorlijk wat spoorwijzigingen (kijk er normaal dagelijks wel even snel op, maar altijd staat er gewoon "11" achter m'n trein )
In elk geval werden de treinen naar Amersfoort en Nijmegen vandaag qua vertrekspoor omgewisseld, zal wel een wissel aan de zuidzijde van spoor 14 een storing gehad hebben. Waar ze de op de t559 aansluitende t2061 hebben gelaten weet ik even niet: de kerende s2800 daarvan stond op spoor 12 aangekondigd maar dat werd al ruim voordat de 2061 zou moeten binnenkomen bezet gehouden door een leeg los stel ICM. Ver weg kennelijk, want we bleven nog een aardig tijdje wachten waarin diverse overstappers de middentunnel uit gerend kwamen.
In elk geval werden de treinen naar Amersfoort en Nijmegen vandaag qua vertrekspoor omgewisseld, zal wel een wissel aan de zuidzijde van spoor 14 een storing gehad hebben. Waar ze de op de t559 aansluitende t2061 hebben gelaten weet ik even niet: de kerende s2800 daarvan stond op spoor 12 aangekondigd maar dat werd al ruim voordat de 2061 zou moeten binnenkomen bezet gehouden door een leeg los stel ICM. Ver weg kennelijk, want we bleven nog een aardig tijdje wachten waarin diverse overstappers de middentunnel uit gerend kwamen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: OVer je reiservaringen in november 2013
Vanmorgen rond 8:25 was er volgens de schermen bij Kanaleneiland-zuid een verstoring, en mijn tram naar IJsselstein van 8:29 stond niet op de DRIPSel. Gelukkig reed hij wel gewoon, en nog nagenoeg op tijd (+1 ofzo) ook. :D
Re: OVer je reiservaringen in november 2013
Gisteren met een chauffeur meegeweest en het is maar goed dat lijn 401 van Breda naar Utrecht veel rijtijd heeft. We kwamen na Gorinchem in de file te staan door een ongeluk dat bij Lexmond gebeurd was. Wel over Vluchtstrook gereden waar het toegestaan was maar toen we de file voorbij waren hadden we inmiddels +25. De chauffeur had inmiddels het kantoor gebeld om te vragen of ze een tekstbericht konden uitzenden met daarin de mededeling dat naar Utrecht via de A15 en de A2 gereden moest worden. We verlieten Utrecht weer met +17, Bij Vianen hadden we nog maar +11, Bij Sleeuwijk +7 en bij Hank +4 en bij Oosterhout waren we weer op tijd.
Voor de duidelijkheid: Lijn 401 heeft bewust heel veel rijtijd vanwege de vele problemen op de A27.
Voor de duidelijkheid: Lijn 401 heeft bewust heel veel rijtijd vanwege de vele problemen op de A27.
Re: OVer je reiservaringen in november 2013
Daarom wordt de weg ook verbreed. Hoogste tijd trouwens ;)
Re: OVer je reiservaringen in november 2013
En ondanks de - noodzakelijkerwijs - royale rijtijd van de Brabantliner kun je uit de bijdragen van gisteren en vandaag voor "OV in Geheel Nederland" / "Dienstregeling 2014" (zou eigenlijk "Dienstregeling NS 2014" moeten heten) concluderen dat een behoorlijk deel van de OV-reizigers tussen Breda en Utrecht de voorkeur geeft aan de Brabantliner boven een ook niet altijd soepel verlopende treinreis via 's-Hertogenbosch.Michael schreef:Gisteren met een chauffeur meegeweest en het is maar goed dat lijn 401 van Breda naar Utrecht veel rijtijd heeft. We kwamen na Gorinchem in de file te staan door een ongeluk dat bij Lexmond gebeurd was. Wel over Vluchtstrook gereden waar het toegestaan was maar toen we de file voorbij waren hadden we inmiddels +25. De chauffeur had inmiddels het kantoor gebeld om te vragen of ze een tekstbericht konden uitzenden met daarin de mededeling dat naar Utrecht via de A15 en de A2 gereden moest worden. We verlieten Utrecht weer met +17, Bij Vianen hadden we nog maar +11, Bij Sleeuwijk +7 en bij Hank +4 en bij Oosterhout waren we weer op tijd.
Voor de duidelijkheid: Lijn 401 heeft bewust heel veel rijtijd vanwege de vele problemen op de A27.
Re: OVer je reiservaringen in november 2013
Voor de verandering ging vanmiddag de aansluiting tussen de t552 en t2052 de mist in, omdat eerstgenoemde trein met slechts met +3 à +4 binnenkwam te Utrecht Centraal. Op moment dat de deuren van de ICM open gingen, sloten de deuren van de t2052 en vertrok deze. Je zag gewoon een heleboel reizigers nog een poging proberen te wagen, maar helaas....
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Re: OVer je reiservaringen in november 2013
Ik zie de 400/401 ook heel vaak tussen Vianen en Lexmond de oude rijksweg nemen, ook buiten de spits en/of als er helemaal geen aanleiding toe is. Waarschijnlijk om die extra rijtijd ergens te moeten laten.Michael schreef:Voor de duidelijkheid: Lijn 401 heeft bewust heel veel rijtijd vanwege de vele problemen op de A27.
Voor de 387/388 is vanwege die A27 ook extra ruimte in de dienstregeling gelaten, maar de Brabantliners moeten ook de bruggen nog over en ook daar is het regelmatig pet. De weg is natuurlijk ook chronisch overbelast, maar verbreden gaat nu eenmaal veel tijd kosten omdat ook alle kunstwerken moeten worden aangepakt.
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Re: OVer je reiservaringen in november 2013
Thalys komt net voorbij tussen Den Haag Mariahoeve en Laan van NOI met 60 km/u ofzo. Betekent dat dat-ie een extra stop maakt op HS?
Re: OVer je reiservaringen in november 2013
Er schijnt volgens de site van de NS een Fyra defect te staan op de HSL.
Re: OVer je reiservaringen in november 2013
Qua rijtijd maakt het niet veel uit of je bij Vianen binnedoor gaat of via de A2/A27. Vroeger toen de 400 en 401 nog tegelijk uit Utrecht vertrokken regelmatig gezien dat de 400 via de snelweg ging en wij met de 401 binnendoor. Toen we bij Lexmond de snelweg weer op gingen reden gewoon weer achter de 400 (Of er net voor) Maar je kwam eigenlijk altijd wel tegelijk met de 400 bij Lexmond.nvdw schreef:Ik zie de 400/401 ook heel vaak tussen Vianen en Lexmond de oude rijksweg nemen, ook buiten de spits en/of als er helemaal geen aanleiding toe is. Waarschijnlijk om die extra rijtijd ergens te moeten laten.Michael schreef:Voor de duidelijkheid: Lijn 401 heeft bewust heel veel rijtijd vanwege de vele problemen op de A27.
Voor de 387/388 is vanwege die A27 ook extra ruimte in de dienstregeling gelaten, maar de Brabantliners moeten ook de bruggen nog over en ook daar is het regelmatig pet. De weg is natuurlijk ook chronisch overbelast, maar verbreden gaat nu eenmaal veel tijd kosten omdat ook alle kunstwerken moeten worden aangepakt.
Re: OVer je reiservaringen in november 2013
Had het nog niet voorbij zien komen, maar tussen de Marssteden en de halte Boekelo Centrum rijdt een taxibusje/buurtbusje omdat de grote bus bij de halte Centrum kan keren en de rest van de haltes onbereikbaar is door werkzaamheden.
Niet heel abnormaal uiteraard, behalve dat de chauffeur van de reguliere grote bus bij TSN overstapt op het kleine busje, ermee naar Boekelo rijdt, en weer terug en dan vanaf TSN weer doorrijdt met de gewone bus...
Hieronder een (wat mindere foto) van vanochtend vroeg op het wisselpunt.
(Buurtbusje staat hier met parkeerlicht aan, verlichting deed het verder wel ;) )
Niet heel abnormaal uiteraard, behalve dat de chauffeur van de reguliere grote bus bij TSN overstapt op het kleine busje, ermee naar Boekelo rijdt, en weer terug en dan vanaf TSN weer doorrijdt met de gewone bus...
Hieronder een (wat mindere foto) van vanochtend vroeg op het wisselpunt.
(Buurtbusje staat hier met parkeerlicht aan, verlichting deed het verder wel ;) )
Re: OVer je reiservaringen in november 2013
Dat kan goed kloppen: binnendoor is 3 km korter ;)Michael schreef:Qua rijtijd maakt het niet veel uit of je bij Vianen binnedoor gaat of via de A2/A27. Vroeger toen de 400 en 401 nog tegelijk uit Utrecht vertrokken regelmatig gezien dat de 400 via de snelweg ging en wij met de 401 binnendoor. Toen we bij Lexmond de snelweg weer op gingen reden gewoon weer achter de 400 (Of er net voor) Maar je kwam eigenlijk altijd wel tegelijk met de 400 bij Lexmond.nvdw schreef:Ik zie de 400/401 ook heel vaak tussen Vianen en Lexmond de oude rijksweg nemen, ook buiten de spits en/of als er helemaal geen aanleiding toe is. Waarschijnlijk om die extra rijtijd ergens te moeten laten.Michael schreef:Voor de duidelijkheid: Lijn 401 heeft bewust heel veel rijtijd vanwege de vele problemen op de A27.
Voor de 387/388 is vanwege die A27 ook extra ruimte in de dienstregeling gelaten, maar de Brabantliners moeten ook de bruggen nog over en ook daar is het regelmatig pet. De weg is natuurlijk ook chronisch overbelast, maar verbreden gaat nu eenmaal veel tijd kosten omdat ook alle kunstwerken moeten worden aangepakt.
Re: OVer je reiservaringen in november 2013
De s5000 rijdt niet ten noorden van Rotterdam en deze s5100 rijdt met een SLT-IV...... Goede combinatie weer.
Je zou toch verwachten dat er dan genoeg stellen zijn om deze te verlengen of dat de IC's een extra stop maken te Dtz.
Wel kudos voor de machinist die ons de hele tijd voorziet van informatie en alles zo goed mogelijk regelt.
Je zou toch verwachten dat er dan genoeg stellen zijn om deze te verlengen of dat de IC's een extra stop maken te Dtz.
Wel kudos voor de machinist die ons de hele tijd voorziet van informatie en alles zo goed mogelijk regelt.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: OVer je reiservaringen in november 2013
Gisteren dagje Amsterdam.
Op de lijnen 9, 7 en 12 een blokkendoos.
Tijden dankzij de GVB dienstregeling kunnen uitzoeken.
Alleen op lijn 4 niet aangetroffen.
Lijn 7 richting Slotervaart moest net voor de Kinkerbrug stoppen voor een auto die net op de trambaan stond.
Tram had daarna veel moeite om het laatste stukje van de helling de brug op te rijden.
Op de lijnen 9, 7 en 12 een blokkendoos.
Tijden dankzij de GVB dienstregeling kunnen uitzoeken.
Alleen op lijn 4 niet aangetroffen.
Lijn 7 richting Slotervaart moest net voor de Kinkerbrug stoppen voor een auto die net op de trambaan stond.
Tram had daarna veel moeite om het laatste stukje van de helling de brug op te rijden.
Laatst gewijzigd door Anne op wo 20 nov 2013, 21:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: OVer je reiservaringen in november 2013
Ben niet bekend in Twente maar zorgt het wisselen van bus niet voor enorme vertragingen op de rest van de lijn ?marvinkok schreef:Had het nog niet voorbij zien komen, maar tussen de Marssteden en de halte Boekelo Centrum rijdt een taxibusje/buurtbusje omdat de grote bus bij de halte Centrum kan keren en de rest van de haltes onbereikbaar is door werkzaamheden.
Niet heel abnormaal uiteraard, behalve dat de chauffeur van de reguliere grote bus bij TSN overstapt op het kleine busje, ermee naar Boekelo rijdt, en weer terug en dan vanaf TSN weer doorrijdt met de gewone bus...
Hieronder een (wat mindere foto) van vanochtend vroeg op het wisselpunt.
(Buurtbusje staat hier met parkeerlicht aan, verlichting deed het verder wel ;) )
Re: OVer je reiservaringen in november 2013
Welnee, de s9700 is al weken opgeheven, en de laatste tijd is het mode om ook de s4000 maar op te heffen tussen Gouda en Rotterdam. Er stopt dan gewoon een uur niks op Capelle Schollevaar. Stel je voor dat je extra treinen laat rijden, dat kan echt niet.Meltrain schreef:De s5000 rijdt niet ten noorden van Rotterdam en deze s5100 rijdt met een SLT-IV...... Goede combinatie weer.
Je zou toch verwachten dat er dan genoeg stellen zijn om deze te verlengen of dat de IC's een extra stop maken te Dtz.
Re: OVer je reiservaringen in november 2013
Waarom rijden die sprinters niet eigenlijk? Wat voor specifiek wisselstuk is er nu weer kaduuk?
In ieder geval, vanmorgen zag ik een SLT (VI?) Utrecht uitrijden en daar stond als bestemming 'WOERDEN' op. Rijden de sprinters vanuit Utrecht naar Den Haag ook ingekort?
Tussen Rotterdam en Utrecht zijn er de laatste tijd overigens wel vaak 'problemen', de vertragingen lopen op tot tien a vijftien minuten. Ik heb dat in mijn reistijd maar ingecalculeerd, maar het is niet te hopen dat het chronisch wordt (of is dat alleen onder 10 graden C?)...
In ieder geval, vanmorgen zag ik een SLT (VI?) Utrecht uitrijden en daar stond als bestemming 'WOERDEN' op. Rijden de sprinters vanuit Utrecht naar Den Haag ook ingekort?
Tussen Rotterdam en Utrecht zijn er de laatste tijd overigens wel vaak 'problemen', de vertragingen lopen op tot tien a vijftien minuten. Ik heb dat in mijn reistijd maar ingecalculeerd, maar het is niet te hopen dat het chronisch wordt (of is dat alleen onder 10 graden C?)...
Het is een spectrum.
Re: OVer je reiservaringen in november 2013
De SLT met Woerden als bestemmingsfilm is de s6100, die rijdt sinds een paar maanden :)
Het probleem bij de s9700 is geloof ik dat de seininstallatie van spoor 16 in Rotterdam niet goed is aangesloten.
Het probleem bij de s9700 is geloof ik dat de seininstallatie van spoor 16 in Rotterdam niet goed is aangesloten.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: OVer je reiservaringen in november 2013
En volgens de site van de NS is dit van maandag 4 tot en met vrijdag 29 november.
Re: OVer je reiservaringen in november 2013
Lekker wakker dan. :@ Dacht dat die trein pas ging rijden bij de opening van Molenvliet, maar dat is blijkbaar niet het geval geweest.Bee schreef:De SLT met Woerden als bestemmingsfilm is de s6100, die rijdt sinds een paar maanden :)
Het probleem bij de s9700 is geloof ik dat de seininstallatie van spoor 16 in Rotterdam niet goed is aangesloten.
Wel een klantvriendelijke oplossing. Soms zie je dat er dan wel eens een trein vanaf Rtd spoor 3 vertrek richting Utrecht, maar dat brengt natuurlijk te veel wijzigingen en geharrewar met zich mee.
Het is een spectrum.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 29 gasten