Dienstregeling 2014.
Re: Dienstregeling 2014.
Is er al een lijst met van elke trein de geplande materieelinzet?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39287
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Dienstregeling 2014.
Aannemende dat je alleen het type materieel en niet de lengte bedoeld: ja die is er.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Dienstregeling 2014.
Ik had ergens gelezen (weet niet meer waar) dat er nog niet genoeg DDZ beschikbaar was voor de s1900 en dat ICR wat langer door blijft rijden. Klopt dit?
Re: Dienstregeling 2014.
De V in IRM staat voor Verlengd. Het is ooit aangeschaft als DD-IRM in 3 en 4-baksuitvoeringen.Ardan schreef:'VRM' lijkt me VIRM, maar wat is IRM dan?
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Re: Dienstregeling 2014.
Een leesbaarder overzicht kan je op http://www.ovtijden.com/matinzet/2014/00/ vinden.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Dienstregeling 2014.
Waarom staat er dan niet gewoon ICR? :?reisthijs schreef:VRM = ICR,
IRM = VIRM
Nog bedankt voor het overzicht Daniel. :) Is er dan ook ergens een lijst waar je ook de samenstellingen kunt zien?
De s31300 en s31400 rijden zo te zien uitsluitend met een Protos.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Dienstregeling 2014.
Dat weet ik allang, maar dit was met betrekking op het mat-lijstje ;)deadlock schreef:De V in IRM staat voor Verlengd. Het is ooit aangeschaft als DD-IRM in 3 en 4-baksuitvoeringen.Ardan schreef:'VRM' lijkt me VIRM, maar wat is IRM dan?
Ik doe ook maar wat
Re: Dienstregeling 2014.
Probleem: met 7409 rows is die pagina redelijk groot en wat traag Je kunt de info ook vinden in de planning, http://www.ovtijden.com/iff/dvs/zl/20140121Bee schreef:Een leesbaarder overzicht kan je op http://www.ovtijden.com/matinzet/2014/00/ vinden.
VRM zul je in die lijsten overigens niet vinden, heb ze maar even hernoemd naar ICR (normale dienst) of ICR-HSL/BNL voor HSL/BNL-dienst. Leek me niet onverstandig gezien het grote aantal vragen wat VRM voor een rare nieuwe materieelsoort is :)
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8787
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Dienstregeling 2014.
Op de wiki ben ik al enige tijd bezig met het invoeren van treindienstregeling 2014, maar kan iemand me uitleggen wanneer de 5000, 5100 en 15100 rijden en wanneer ze welk traject rijden? Ik vind het nu namelijk erg onduidelijk. Wie kan mij wat verduidelijking geven? Alvast bedankt! :pos:
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 25-05-2024 --> 194 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 25-05-2024 --> 194 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Dienstregeling 2014.
in de spits:
2x uur 5000 Den Haag - Breda
2x uur 5100 Den Haag - Roosendaal
buiten de spits:
2x uur 5000 Den Haag - Dordrecht
1x uur 5100 Den Haag - Roosendaal
1x uur 15100 Den Haag - Breda
('s avonds en in het weekend rijdt de 5000 niet)
2x uur 5000 Den Haag - Breda
2x uur 5100 Den Haag - Roosendaal
buiten de spits:
2x uur 5000 Den Haag - Dordrecht
1x uur 5100 Den Haag - Roosendaal
1x uur 15100 Den Haag - Breda
('s avonds en in het weekend rijdt de 5000 niet)
"Laat je ledematen bewegingen maken"
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8787
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Dienstregeling 2014.
Ah, kijk een aan. Duidelijk! Bedankt! :pos:
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 25-05-2024 --> 194 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 25-05-2024 --> 194 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
-
- Berichten: 64
- Lid geworden op: vr 07 sep 2012, 01:31
Re: Dienstregeling 2014.
De Mat '64 doet nog een jaartje mee, zie ik?
NS verlengt aantal volle spitstreinen
Mat '64 wordt zelfs als verlengde spitstrein ingezet:
Rover schreef: 1723: Intercity V 6:54 Den Haag Centraal – Utrecht - Amersfoort - Deventer - Enschede A 9:15
Was 4 baks ICM en wordt 6 baks ICM
11622: Intercity V 8:04 Amersfoort Schothorst – Hilversum - Schiphol A 8:52
Was 7 baks ICM en wordt 9 baks ICM
3327: Sprinter V 7:32 Hoorn Kersenboogerd – Purmerend - Zaandam - Hoofddorp A 8:24
Was 5 baks SGMM en wordt 8 baks SLT
4425: Sprinter V 7:53 Nijmegen – Oss - Den Bosch A 8:33
Was 4 baks DDZ en wordt 6 baks Mat 64
3329: Sprinter V 8:02 Hoorn Kersenboogerd – Purmerend - Zaandam - Hoofddorp A 8:54
Was 5 baks SGMM en wordt 8 baks SLT
4661: Sprinter V 17:10 Amsterdam Centraal – Almere - Lelystad - Zwolle A 18:35
Was 6 baks SLT en wordt 10 baks SLT
3323: Sprinter V 6:32 Hoorn Kersenboogerd – Purmerend - Zaandam - Hoofddorp A 7:24
Was 3 baks SGMM en wordt 6 baks SLT
4462: Sprinter V 17:26 Den Bosch – Oss - Nijmegen A 18:06
Was 3 baks SGMM en wordt 4 baks Mat 64
3360: Sprinter V 17:35 Hoofddorp – Zaandam - Purmerend - Hoorn Kersenboogerd A 18:28
Was 3 baks SGMM en wordt 6 baks SLT
4065: Sprinter V 16:43 Uitgeest – Zaandam - Amsterdam - Gouda - Rotterdam Centraal A 18:34
Was 5 baks SGMM en wordt 8 baks SLT
4029: Sprinter V 7:43 Uitgeest – Zaandam - Amsterdam - Gouda - Rotterdam Centraal A 9:35
Was 6 baks SGMM en wordt 10 baks SLT
1563: Intercity V 16:24 Enkhuizen – Hoorn - Amsterdam - Amersfoort - Deventer A 18:43
Was 7 baks ICM en wordt 8 baks VIRM
1665: Intercity V 17:37 Schiphol – Amersfoort - Apeldoorn - Deventer - Enschede A 19:45
Was 8 baks ICM en wordt 9 baks ICM
563: Intercity V 17:05 Rotterdam Centraal Utrecht - Amersfoort - Zwolle – Groningen A 19:44
Was 8 baks ICM en wordt 9 baks ICM
730: Intercity V 8:46 Groningen – Zwolle - Almere - Schiphol - Den Haag Centraal A 11:26
Was 4 baks VIRM en wordt 6 baks VIRM
12522: Intercity V 6:44 Leeuwarden – A 9:25 Rotterdam Centraal
Was 9 baks ICM en wordt 11 baks ICM
Remember to check-out with your ov-chipcard.
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Dienstregeling 2014.
Nou ja, verlengd: Nijmegen-Deurne staat voor 2014 volledig met Mat'64 gepland. Het komt gewoon toevallig handig uit zo denk ik dan.
(Treinen inzetten van 3 of 5 bakken gaat een beetje moeilijk met Mat'64 )
(Treinen inzetten van 3 of 5 bakken gaat een beetje moeilijk met Mat'64 )
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Re: Dienstregeling 2014.
Is het inderdaad zoveel verschil tussen SGMm-3 of Mat'64-4?reisthijs schreef:Nou ja, verlengd: Nijmegen-Deurne staat voor 2014 volledig met Mat'64 gepland. Het komt gewoon toevallig handig uit zo denk ik dan.
(Treinen inzetten van 3 of 5 bakken gaat een beetje moeilijk met Mat'64 )
Remember to check-out with your ov-chipcard.
-
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 8674
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: NS verlengt aantal volle spitstreinen
Deze is natuurlijk helemaal een lacher - eigenlijk een grote misser...Edwin schreef:Rover schreef: 4425: Sprinter V 7:53 Nijmegen – Oss - Den Bosch A 8:33
Was 4 baks DDZ en wordt 6 baks Mat 64
Re: Dienstregeling 2014.
Een rijtuig tweede klasse DDAR heeft net zoveel zitplaatsen als een complete plan V. Nu is DDZ wat minder efficiënt ingedeeld maar alsnog blijft het best wel een capaciteitsknaller.
-
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 8674
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: Dienstregeling 2014.
Dus kom je een Plan V tekort - je gaat 200 plekken achteruit in capaciteit.
Re: NS verlengt aantal volle spitstreinen
3x Plan V (1e klasse: 72, 2e klasse: 360) heeft meer zitplaatsen dan 1 DDZ-4 (1e klasse: 65, 2e klasse: 319). Vooruitgang dus.webguy schreef:Deze is natuurlijk helemaal een lacher - eigenlijk een grote misser...Edwin schreef:Rover schreef: 4425: Sprinter V 7:53 Nijmegen – Oss - Den Bosch A 8:33
Was 4 baks DDZ en wordt 6 baks Mat 64
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
-
- Berichten: 3661
- Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
- Locatie: DTC
Re: Dienstregeling 2014.
MAT64 wordt ingezet in de Sprinter 4400: ’s Hertogenbosch - Nijmegen, Sprinter 7500: Ede-Wageningen - Arnhem, Sprinter 9600: ’s Hertogenbosch - Eindhoven - Deurne, Sprinter 6800: Roermond - Sittard - Maastricht Randwijck en Sprinter 6900: Sittard - Heerlen.
Op de as Tilburg Uni-Eindhoven-Weert komt SLT te rijden _o- .
Op de as Tilburg Uni-Eindhoven-Weert komt SLT te rijden _o- .
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Re: Dienstregeling 2014.
Goed, per april 2014 komt DDAR weer terug op de baan.
1700 + 3 rijtuigen. 17 stammen.
Bron: http://somda.nl/forum/14382/p478340/Ont ... n+DDARDDZ/
1700 + 3 rijtuigen. 17 stammen.
Bron: http://somda.nl/forum/14382/p478340/Ont ... n+DDARDDZ/
Laatst gewijzigd door Thom91 op do 09 jan 2014, 15:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Komt wel goed schatje.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 24 gasten