We zijn natuurlijk niet rechtstreeks naar Airport gereisd maar we hebben een heel (buurt)bus dagje van gemaakt.
De reis begon vanmorgen in een relatief volle lijn 52 (8 reizigers)
de achterkant van deze stoel is gesloopt.
Daarna hebben we lijn 25 genomen naar de Bachlaan in Helmond. Daar hebben we gewacht op Buurtbus Laarbeek.
We hadden geluk en in Mariahout werd er van Chauffeur gewisseld,beide chauffeurs zaten tussen Helmond en Mariahout in de bus. We hebben het nog gehad over Buslijnspotten en gevraagd of de Chauffeurs fogeltje kende maar helaas wisten ze niet wie het was :(. Chauffeur van de Buurtbus heeft voor ons nog een tekening gemaakt hoe het snelst naar de Lieshoutseweg kunt lopen
Op de Lieshoutseweg hebben we Lijn 122 Gemert De Eendracht - Eindhoven Station genomen naar Nuenen Busstation.
Op Nuenen-Busstation hebben we 30 minuten tevergeefs op Lijn 460 Nuenen Busstation - Best Station gewacht,06-nummer in het busboekje bestond niet. Hermes Klantenservice zei dat ze niet konden zien of het busje nog zou komen en gaf ons het nummer van de Gemeente Best,hier waren de ambtenaren op vakantie en besloten we om Lijn 22 Helmond Station - Eindhoven Station te nemen naar Eindhoven.
Ik verveelde me dus heb CBS Outdoor geholpen en heb de advertensiehouder dichtgemaakt.
lijn 22 was zoals altijd al voor Nuenen Busstation druk +- 20 reizigers. Toen we in Woensel waren hadden we zelfs staanplaatsen.
Daarna hebben we een comfortabele Citaro genomen naar Airport lijn 400
We hadden geluk en kwamen bij aansluiting Acht op het industrieterrein een DB dieselloc 6400 tegen met een goederentrein voor de Waalhaven in Rotterdam.
We hebben samen genoten van onze heerlijke chocolademelk van de Starbucks,het personeel van Starbucks herkende me nog :)
Daarna begon het vertragingsfeest :( lijn 103 had 5 minuten vertraging waardoor de aansluiting met lijn 477 verloren ging,gelukkig werd lijn 477 niet versterkt gereden zoals lijn 476 wel.We hadden stiekem gehoopt op een lang ritje met onze oude stadsbussen,VDL kusters parade tot Achel.
(foto van Arthur A)http://www.flickr.com/photos/23003216@N08/8674600700
Toen hebben we 15 minuten in Veldhoven gewacht op de opmerkelijkste buurtbus van heel de regio,de 471
Daarna hebben we een 15 minuten vertraagde lijn 171 genomen naar Ehv,hij vertrok samen met een andere lijn 20 tegelijk richting Asten zodat er een gelede bus bespaart kon worden. In Eindhoven werden we opgehouden door 1 taxi die op de busbaan parkeerde.
Daarna blokkeerde een auto op de Smalle Haven de Kruising
hierdoor krijgen we +5 waardoor we door het centrum van Geldrop moesten rennen om de Buurtbus naar Coevering te halen.
We hebben alle 3 de lijnen gedaan en werden meegeteld als 6 reizigers, op de lijn naar Hulst zat nog 1 bejaard echtpaar dat naar het station wilde dus chauffeur heeft 8 reizigers opgeschreven en dat busje heeft ruim de 20 reizigers gehaald die dag :D
Lijn 24 vanuit Mierlo genomen naar Helmond.
Lijn 52 bracht me als laatste naar huis na een geslaagd busdagje