De 3402 en 3403 staan nog in Neede, wel jammer dat ze het Twentse Ros niet hebben.dennistd schreef:Er is nu ook een Duvedec gelede rood gestickerd, en vernummerd naar 3401 (ongetwijfeld zullen de 3402 en 3403 ook nog wel volgen)
[ Foto's ]
![Laughing :lol:](./images/smilies/laugh.gif)
De 3402 en 3403 staan nog in Neede, wel jammer dat ze het Twentse Ros niet hebben.dennistd schreef:Er is nu ook een Duvedec gelede rood gestickerd, en vernummerd naar 3401 (ongetwijfeld zullen de 3402 en 3403 ook nog wel volgen)
[ Foto's ]
Nee Intercity Direct-Bus, als je lijn 73/74 als Intercity-bussen beschouwt. :D :D :Djulsteren schreef:Dan is het een Intercity-bus.
In Oldenzaal is die halte heel vreemd geplaatst. Er zijn 6 perrons (BB voor de buurtbus en A t/m E voor de streekbussen) waarbij op- en afrijden via een mini-rotonde plaatsvindt. De toeleidende weg gaat vóór het stationsgebouw langs en daarom heeft iemand besloten dat de halte voor de treinvervangende bus pal vóór het station (en dus tevens óp de toeleidende weg, waar geen parkeerhaven is) geplaatst moest worden.Bjarne schreef:Wat opvallendheidjes vandaag, ze hebben namelijk op de plek van de uitstaphalte in Hengelo ('voor de deur' bij het station) het haltebordje 'uitstaphalte' vervangen door een rood bord 'Treinvervangend vervoer', met lijn 273 (Zutphen-Oldenzaal) in beide richtingen. Toch grappig, nog nooit gezien dat een treinvervangende bus een lijnnummer krijgt.
Nope, de 3045-3048 zijn reserve wagens van Syntus zelf. De ambassadors die bij OAD zitten (8428-8432) rijden daar nog steeds maar zijn (administratief) vernummerd tot 3061-3065.Daniel schreef:Even voor de duidelijkheid: de ex-Connexxion Ambassadors die in het rood gestickerd (of gespoten) in Twente rondrijden zitten bij OAD toch? Of zijn ze wel gewoon van Syntus?
Die pagina komt overeen met de data die ik heb ontvangen cq. in OVinfo app staat.Meltrain schreef:Kan iemand even kijken of deze pagina van lijn 508 klopt?
wouter15 had deze pagina namelijk op 'Voormalig' gezet en vervolgens een nieuwe pagina aangemaakt waarbij lijn 508 in twee richtingen dezelfde route rijdt, maar dat kan ik absoluut niet afleiden van Google Maps. Ook de dienstregeling van Syntus toont in beide richtingen verschillende tussenhaltes.
nou dat is niet de einige die er bij is gekomen. het schijnt ook dat er wat minibussen uit gelderland rijden en de 4156 Van overijssel is ook omgetoverd naar een twents bus. van 4156 naar 3256. kun je bijna niet meer zien dat het een overijsselse bus is. alleen er is minder ruimte op balkon geen elektrische rolstoelplank en er zaten geen stoelen achter de chauffeur.Meltrain schreef:Vrijdag kwam ik in Almelo wel deze bus tegen:
Googlen op het kenteken (BN-ZP-37) leert me dat deze bus in het verleden het nummer 1452 had, maar blijft deze bus ook rijden in Twente of is hij tijdelijk?
volgens mij is die zone er niet meerpsies schreef:Misschien dat ik dit niet in het juiste draadje plaats maar wilde even wat kwijt over de nieuwe syntus dienst regeling in Twente.
Ik en nog tientallen andere collega's reizen dagelijks tussen Enschede en Almelo via de trein en bus. Wij hebben een NS ov jaartrajectabonnement MET bus stad/streek vervoer.
Op mijn pasje staat 4500 en 4550.51 met 1 zone.
Bij connexxion betekende dit heel simpel vanaf Enschede CS heb je het recht om 1 zone te reizen.
Dus in Enschede is dat 4501/4502/4503/4504) etc.. Dit staat zo bij mij en andere collega's op het pasje.
We hebben geen tegoed erop staan omdat het al een betaalde dienst is (jaar abonnement)
Sinds Syntus rijdt is het natuurlijk wel compleet chaos! Bij het inchecken gaat er nu bij iedereen geld af.. Dus vele staan nu negatief en kunnen niet meer inchecken. Chauffeurs zijn ontwetend en van hen mag je niet meer mee rijden.. (sorry geen tegoed op je pas dus pech gehad!)
Sommige chauffeurs weten dit wel en van hen hoef je niet in te checken.
Na wat telefoontje richting syntus vertelde ze mij dat het komt doordat ZIJ 4500 als stad/streek code niet herkennen..
Dan vraag ik me weer af.. WAAROM MOET DE KLANT DAAR WEER DE DUPE VAN WORDEN?!?
Ik en vele met mij hebben jaren zo gereisd en nooit problemen gehad en nu zegt syntus doodleuk.. jammer code herkennen we niet wij werken alleen met 4501/4502 etc.. en dat staat niet op je pasje dus moet je betalen...
Moe wordt je er van.. Nu moeten wij dus elke dag geld gaan terug vragen? lekker efficient bezig!
Ik vertik het om er tegoed op te zetten want we hebben uiteraard al betaald voor dit vervoer!
Nogmaals excuses als ik in het verkeerde topic zit, maar dit moest even gezegd worden!
(PS voeg 1 regeltje toe aan je ov chip incheck systeem ..4500 Enschede CS.. en je hebt een groot probleem voor honderden misschien wel duizenden mensen in 1x opgelost!, scheelt weer pasjes omruilen, geld restitutie, wachten, ergenissen etc...)
Wagenpark:cassie127 schreef:nou dat is niet de einige die er bij is gekomen. het schijnt ook dat er wat minibussen uit gelderland rijden en de 4156 Van overijssel is ook omgetoverd naar een twents bus. van 4156 naar 3256. kun je bijna niet meer zien dat het een overijsselse bus is. alleen er is minder ruimte op balkon geen elektrische rolstoelplank en er zaten geen stoelen achter de chauffeur.Meltrain schreef:Vrijdag kwam ik in Almelo wel deze bus tegen:
http://i179.photobucket.com/albums/w296 ... 8b6b85.jpg
Googlen op het kenteken (BN-ZP-37) leert me dat deze bus in het verleden het nummer 1452 had, maar blijft deze bus ook rijden in Twente of is hij tijdelijk?
verder was ik vandaag in twente (woon in Salland) en daar kwam ik een omgestickerde syntus overijssel bus tegen. je kon bijna niet meer herkennen (op de bekleding van de stoelen nar en dat witte bakje waat syntus overijssel logo op staat enige wat de dan nog op valt is het verschillen tussen de ov-chipkaart apparatuur
Zone 4500 heeft officieel nooit bestaan volgens mij, het is ook geen gewone zone, maar een centrumzone. Als het een gewone zone was zou je met lijn 1 van de Wesselerbrink naar de UT door 3 zones komen, maar je komt er maar door 2 (4503 en 4502). Zijn er eigenlijk meer plaatsen waar dit speelt (Hengelo en Almelo hebben ook een centrumzone bijvoorbeeld)?cassie127 schreef:volgens mij is die zone er niet meerpsies schreef:Na wat telefoontje richting syntus vertelde ze mij dat het komt doordat ZIJ 4500 als stad/streek code niet herkennen..
Wat is er met de rode Ambassadors gebeurd van Syntus die al voor zho reden? (3161 - 3172?) Worden deze helemaal niet meer ingezet, ook niet voor versterkingsritten door inhuurbedrijven? (dit laatste werd eerder vermeld in dit topic)MdJ schreef: Wagenpark:
*3045-3048 : Ex Connexxion 8584, 8585, 8587, 8589, niet op volgorde.
*3049-3060 : Ex Syntus 2149-2160, ex Syntus 1449-1460. (mist 2155)
*3061-3065 : Eigendom van OAD, ex Connexxion/Breng 8428-8432. (8428-8429 zijn rood, 8430,8431 en 8432 zijn wit, laatste rijdt niet voor Syntus, maar voor Twence Milieu.
*3066-3072 : Eigendom van TGVia, Luttikhuizen en Scheppers tbv schoolbussen van/naar Almelo en zonebussen Oldenzaal-Enschede/UT-Neede. Ex Connexxion/Hermes 1741-11757, 1759, 1768, 1773, 1746, 1790
*Buurtbusjes.
*3101-3206: Citea LLE. 31013125 zijn "oudere" wagens dan de anderen, deze zijn
*3248-3250: Ambassadors uit Midden Overijssel ex 4148-4150. Blauw interieur en hebben extra zwarte vlakken zodat deze ambassadors een beetje lijken op de citea's. (zwarte lampenkappen, zwart bij het nummerbord)
*3255-3256: Ambassadors uit Midden Overijssel ex 4155 en 4156. (=omgebouwd naar de opstelling zoals de citea's, behalve de dubbele zitplaats op de voorkant. De 3255 was eerst de 3155 en heeft nu (grote) zwarte letters.)
*3306-3312 : Optare, uit Veluwe. De 3306-3308 waren eerst de 5306-5308 die in de concessie ZHO hebben gereden.
*3401-3403 : Duvedec. Rijden parkeerpendels UT-Drienerlo bij wedstrijden van FCT.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 52 gasten