
2 uursdienst op lijn 22 is beter dan helemaal niets dus vind het prima maar zou hem wel met een taxi/avondbuurtbus/midi bus rijden.
[wiki]Lijn 55 Eindhoven, 't Hofke - Station[/wiki] en erg zwak ? had ik niet verwacht,meestal overdag als ik die lijn neem is hij lekker gevuld en soms zelfs staanplaatsen of geldt dat lijn 55 vooral in de (super)daluren zwak is? reizigersaantallen komen volgens mij altijd nog boven die van helmondse stadslijnen uit. Richting Eindhoven station stappen 75% al uit bij de stationsweg omdat dat dichter bij het centrum is en je meer kans hebt om je trein te halen.huibf schreef:@plan-v444.Je laat daarbij de 6 de route van 55 volgen. Dat is nu net niet nodig, omdat juist de 55 erg zwak is.
Ik heb helaas geen actuele cijfers en de cijfers die ik heb gaan per lijnenbundels naar de wijken.Plan-V444 schreef:@huibf, er zijn ook 's avonds rond 21:00 nog steeds drukke ritten op 55, waar zelfs staanplaatsen vereist zijn. Dat weet ik uit eigen ervaring. Ook overdag zijn er gewoon goed bezette ritten, alleen loopt hij leeg bij de Stationsweg. Ik ben benieuwd naar de cijfers. Het is en blijft ook mijn favoriete Eindhovense Stadslijn.
Ja zwakker dan de Helmondlijnen (muv de 51) kan ook niet... :DMr-W schreef: [wiki]Lijn 55 Eindhoven, 't Hofke - Station[/wiki] en erg zwak ? had ik niet verwacht,meestal overdag als ik die lijn neem is hij lekker gevuld en soms zelfs staanplaatsen of geldt dat lijn 55 vooral in de (super)daluren zwak is? reizigersaantallen komen volgens mij altijd nog boven die van helmondse stadslijnen uit. Richting Eindhoven station stappen 75% al uit bij de stationsweg omdat dat dichter bij het centrum is en je meer kans hebt om je trein te halen.
[wiki]Lijn 5 Eindhoven, 't Hofke - Station[/wiki] zal wel beter lopen omdat die in de spits 4x uur rijdt.
De bestaat ook (nog) nietMr-W schreef:Wanneer is lijn Lijn 195 Sterksel Kerk - Valkenswaard Merendreef ontstaan?
Dan kun je dus Lieshout ook gewoon overslaan, want daar maakt doordeweeks iedereen gebruik van halte Bavaria. Als de route via de Peeleindseweg teveel tijd kost kun je ook besluiten na de brug langs de kanaal terug naar de grote weg te rijden, maar veel tijd win je er niet mee. Verder denk ik dat de extra rijtijd door Beek en Donk en door Lieshout vrijwel niet verschilt. In het kader van ook sociale veiligheid is het gewenst dat hij gewoon in beide dorpen stopt voor mensen die dat willen. De verlichting bij de Lieshoutseweg is namelijk ook niet alles.Plan-V444 schreef:@fogeltje, De route door Beek en Donk(door de Peeleindseweg en de Koppelstraat) kost teveel tijd. Die in Lieshout niet. Doordeweeks maakt iedereen in Beek en Donk ook gebruik van de halte Lieshoutseweg, dus dat moet 's nachts ook gewoon kunnen, de route is namelijk verlicht. Dat is in Lieshout namelijk niet. Dit ook om de mensen een snel vervoersmiddel aan te bieden zodat ze de auto laten staan. Dat slaat ook terug op de verkeersveiligheid als ze bijvoorbeeld alcohol nuttigen.
Hij staat ook niet meer op de site.huibf schreef:De bestaat ook (nog) nietMr-W schreef:Wanneer is lijn Lijn 195 Sterksel Kerk - Valkenswaard Merendreef ontstaan?blijkt uit navraag.
Hoe doet het bundeltje lijn 5/55 het dan want toevallig zijn die aan elkaar gekoppeld en zijn het de enige lijnen naar Tongelre. Misschien dat Hans wel weet hoe het zit met lijn 55 ten opzicht van lijn 5.huibf schreef:
Ik heb helaas geen actuele cijfers en de cijfers die ik heb gaan per lijnenbundels naar de wijken.
Ja zwakker dan de Helmondlijnen (muv de 51) kan ook niet... :DMr-W schreef: [wiki]Lijn 55 Eindhoven, 't Hofke - Station[/wiki] en erg zwak ? had ik niet verwacht,meestal overdag als ik die lijn neem is hij lekker gevuld en soms zelfs staanplaatsen of geldt dat lijn 55 vooral in de (super)daluren zwak is? reizigersaantallen komen volgens mij altijd nog boven die van helmondse stadslijnen uit. Richting Eindhoven station stappen 75% al uit bij de stationsweg omdat dat dichter bij het centrum is en je meer kans hebt om je trein te halen.
[wiki]Lijn 5 Eindhoven, 't Hofke - Station[/wiki] zal wel beter lopen omdat die in de spits 4x uur rijdt.
Heb alleen cijfers uit 2009, dus het eerste jaar van de concessie. Van de Eindhovense stadslijnen is het één van de slechtere. Alleen lijn 13, de toenmalige lijn 14 en lijn 407 deden het slechter (qua gemiddelde bezetting per rit, al is de 407 wat vertekend door de tegenspitsritten waar niemand in zit). Overigens allemaal met een hogere gemiddelde bezetting per rit dan de volledige Helmondse stadsdienst (op de scholierenritten 's ochtends na).Plan-V444 schreef:@huibf, er zijn ook 's avonds rond 21:00 nog steeds drukke ritten op 55, waar zelfs staanplaatsen vereist zijn. Dat weet ik uit eigen ervaring. Ook overdag zijn er gewoon goed bezette ritten, alleen loopt hij leeg bij de Stationsweg. Ik ben benieuwd naar de cijfers. Het is en blijft ook mijn favoriete Eindhovense Stadslijn.
Persoonlijk vind ik dat je de opbrengsten tegen de kosten moet afwegen.huibf schreef:De 25 doet het zelfs minder als de 26 op zondagen. Toen de 26 werdt geknipt in meijel ging het hard achteruit, met name in de weekenden.
op zondag van 135 naar 35.... in 4 jaar tijd. Dacht dat de 25 er vorig jaar, hermestijd, er 23 had op zondag.
Hoe tel je eerlijk? Reizigersgemiddelde? Gemiddelde per kilometer? Werkelijke kosten per reiziger?
Je schrikt dan wat bijvoorbeeld een ritje per reiziger werkelijk kost helmond-boxmeer of deurne-meijel. Als de gemiddelde bezetting 1.3 is op een zondag.
traject video lijn 55 richting 't hofkeRaymond schreef:Heb alleen cijfers uit 2009, dus het eerste jaar van de concessie. Van de Eindhovense stadslijnen is het één van de slechtere. Alleen lijn 13, de toenmalige lijn 14 en lijn 407 deden het slechter (qua gemiddelde bezetting per rit, al is de 407 wat vertekend door de tegenspitsritten waar niemand in zit). Overigens allemaal met een hogere gemiddelde bezetting per rit dan de volledige Helmondse stadsdienst (op de scholierenritten 's ochtends na).Plan-V444 schreef:@huibf, er zijn ook 's avonds rond 21:00 nog steeds drukke ritten op 55, waar zelfs staanplaatsen vereist zijn. Dat weet ik uit eigen ervaring. Ook overdag zijn er gewoon goed bezette ritten, alleen loopt hij leeg bij de Stationsweg. Ik ben benieuwd naar de cijfers. Het is en blijft ook mijn favoriete Eindhovense Stadslijn.
Sindsdien is er wel veel veranderd (chipkaart, lijnennet incl. frequenties, afschaffing dalurenkaartje), dus in hoeverre de cijfers nog een goed beeld geven weet ik niet (de uurdienstregeling op lijn 13 zal de lijn geen goed hebben gedaan, dus de bezetting kan ondertussen ook onder de Helmondse gedoken zijn).
Misschien als je lijn 122 wil verlengen naar Handel of Boekel dat het dan nuttig kan zijn om Beek&Donk over te slaan,bovendien is die brug niet erg betrouwbaar,maar dat geldt natuurlijk voor beide.Overigens zou ik ook Beek en Donk eerder overslaan dan Lieshout want die route kost 1 minuut extra maar is drukker dan die in het centrum van Lieshout.fogeltje schreef:Dan kun je dus Lieshout ook gewoon overslaan, want daar maakt doordeweeks iedereen gebruik van halte Bavaria. Als de route via de Peeleindseweg teveel tijd kost kun je ook besluiten na de brug langs de kanaal terug naar de grote weg te rijden, maar veel tijd win je er niet mee. Verder denk ik dat de extra rijtijd door Beek en Donk en door Lieshout vrijwel niet verschilt. In het kader van ook sociale veiligheid is het gewenst dat hij gewoon in beide dorpen stopt voor mensen die dat willen. De verlichting bij de Lieshoutseweg is namelijk ook niet alles.Plan-V444 schreef:@fogeltje, De route door Beek en Donk(door de Peeleindseweg en de Koppelstraat) kost teveel tijd. Die in Lieshout niet. Doordeweeks maakt iedereen in Beek en Donk ook gebruik van de halte Lieshoutseweg, dus dat moet 's nachts ook gewoon kunnen, de route is namelijk verlicht. Dat is in Lieshout namelijk niet. Dit ook om de mensen een snel vervoersmiddel aan te bieden zodat ze de auto laten staan. Dat slaat ook terug op de verkeersveiligheid als ze bijvoorbeeld alcohol nuttigen.
EDIT: de route door Beek en Donk kost 4 minuten extra, de route door Lieshout 3 minuten extra, dat is een verschil van een minuut. Of ze kosten beide teveel tijd, of geen van beide. In Gemert heeft lijn 122 tegenwoordig een kwartier keertijd, daarvoor hoef je het ook niet te laten. Een extra lusje Gerwen (alleen halte Verplaatst Kruispunt) zou er wat dat betreft ook makkelijk in passen.
Ik ook niet. Het huidige net is eigelijk best netjes en goed uitgevoerd ik denk ook niet dat er veel valt te sleutelen.Hans schreef: Vanuit die 2 oogpunten ben ik geen voorstander van dit idee.
Evenals het idee van de 2 route varianten in Woensel....
Precies ik zou ook gewoon door Beek en Donk blijven rijden. Trouwens de route door Beek en Donk duurt 5 minuten langer, die in Lieshout 3 minuten volgens Google maps. een verschil van maar liefst 2 hele minutenfogeltje schreef:Doortrekken en daarbij dorpen slachtofferen is geen optie. Je dupeert daardoor meer reizigers dan je wint door te rijden naar Boekel. Brug is in de avond en op zondag geen probleem, want dan gaat de brug volgens mij niet open. Bovendien is de brug op de Lieshoutseweg net zo onbetrouwbaar ;)
Ik vind de route door Lieshout juist drukker, in Beek en Donk kan hij beter doorrijden, er zijn hooguit meer reizigers maar dat is juist een reden om daar te blijven rijden.
Lijn 13 Eindhoven, Station - Lievendaal mag sowieso gereden worden met een midibus en eventueel nog de zondagsdienst schrappen.huibf schreef:Ik ook niet. Het huidige net is eigelijk best netjes en goed uitgevoerd ik denk ook niet dat er veel valt te sleutelen.Hans schreef: Vanuit die 2 oogpunten ben ik geen voorstander van dit idee.
Evenals het idee van de 2 route varianten in Woensel....
Er is nog wat te maken met 13 en 16. Maar dat is i.i.g. dit jaar niet doorgegaan.
Verder zou ik de 2 willen strak trekken maar dat kan niet met 'meer' DRU's en die zijn er simpelweg niet
Het grootste deel uit Laarbeek zal naar het station moeten. Ik denk dat mensen voor de Looierstraat een behoorlijke minderheid zijn, hooguit in de ochtendspits. Lieshout pakt gewoon voornamelijk de 121/122. Verschil is mijn busboekje gewoon vier minuten. Carrousel - Lieshoutseweg: :35/:41 (6 minuten) tegenover :44/:54 (10 minuten). Tenminste op vrijdagavond. Misschien dat er in het weekend iets meer tussen zit. Volgens mij wordt dan inderdaad een minuut minder lang berekend tussen Carrousel en Lieshoutseweg rechtstreeks.Mr-W schreef:Precies ik zou ook gewoon door Beek en Donk blijven rijden. Trouwens de route door Beek en Donk duurt 5 minuten langer, die in Lieshout 3 minuten volgens Google maps. een verschil van maar liefst 2 hele minutenfogeltje schreef:Doortrekken en daarbij dorpen slachtofferen is geen optie. Je dupeert daardoor meer reizigers dan je wint door te rijden naar Boekel. Brug is in de avond en op zondag geen probleem, want dan gaat de brug volgens mij niet open. Bovendien is de brug op de Lieshoutseweg net zo onbetrouwbaar ;)
Ik vind de route door Lieshout juist drukker, in Beek en Donk kan hij beter doorrijden, er zijn hooguit meer reizigers maar dat is juist een reden om daar te blijven rijden.
Heb trouwens eens uitgezocht dat het zelfs voor ROC leerlingen uit Beek en Donk sneller is om lijn 21 te nemen,namelijk 31 minuten ten opzichte van overstappen op Nuenen Busstation reistijd : 39 minuten(vanuit lijn 21/22 op lijn 121/121) en 59 minuten via Ehv en dan de snelbus. Ook naar fontys op de looierstraat is het zelfs sneller om met lijn 21 te gaan,je bespaart dan 2 hele minuten, in beide reisdingen ging ik uit van halte gemeentehuis in Beek en Donk.
Misschien dat plan-v444 daardoor op het idee komt dat Lieshout vooral lijn 21 gebruikt,richting Summacollege is het logisch.En vanaf Gerwen Kruispunt zelfs voor de Fontys vanwege de 2x per uur frequentie samen met lijn 22.
Alleen voor doorgaande reizigers en mensen voor het centrum van Ehv niet.
[wiki]Lijn 21 Beek en Donk Brug Donk - Eindhoven Station (2011)[/wiki] heeft volgens mij niet voor niets een ochtendspits rit van lijn 21, anders hadden ze die rit wel als Lijn 22 Helmond Station - Eindhoven Station vanuit Helmond gereden/ beginnend vanaf Gerwen kruispunt. Dus er zal wel in de ochtendspits vanuit Laarbeek vraag zijn voor die bus vanuit zowel Fontys Looierstraat en natuurlijk vooral het Summa College (voormalig ROC Eindhoven) Maar ik geloof je meteen dat Lieshout vooral gebruik maakt van lijn 121/122. Gerwen lijkt me iets minder mede vanwege de halfuursdienst van lijn 21/22 en de kwartiersdienst van rond 08:00. Overigens zou ik in lijn 122 dalroute naar Gerwen rijden via de Gerwenseweg omdat dat minder tijd kost dan links afslaan via de Moorvendijk en hoeft er geen halte verplaatst te worden, halte kerkakkers wordt dan niet bediend.Eventueel een halte ter compensatie maken op de monseigneur Frenkenstraat.fogeltje schreef:Het grootste deel uit Laarbeek zal naar het station moeten. Ik denk dat mensen voor de Looierstraat een behoorlijke minderheid zijn, hooguit in de ochtendspits. Lieshout pakt gewoon voornamelijk de 121/122.Mr-W schreef:Precies ik zou ook gewoon door Beek en Donk blijven rijden. Trouwens de route door Beek en Donk duurt 5 minuten langer, die in Lieshout 3 minuten volgens Google maps. een verschil van maar liefst 2 hele minutenfogeltje schreef:Doortrekken en daarbij dorpen slachtofferen is geen optie. Je dupeert daardoor meer reizigers dan je wint door te rijden naar Boekel. Brug is in de avond en op zondag geen probleem, want dan gaat de brug volgens mij niet open. Bovendien is de brug op de Lieshoutseweg net zo onbetrouwbaar ;)
Ik vind de route door Lieshout juist drukker, in Beek en Donk kan hij beter doorrijden, er zijn hooguit meer reizigers maar dat is juist een reden om daar te blijven rijden.
Heb trouwens eens uitgezocht dat het zelfs voor ROC leerlingen uit Beek en Donk sneller is om lijn 21 te nemen,namelijk 31 minuten ten opzichte van overstappen op Nuenen Busstation reistijd : 39 minuten(vanuit lijn 21/22 op lijn 121/121) en 59 minuten via Ehv en dan de snelbus. Ook naar fontys op de looierstraat is het zelfs sneller om met lijn 21 te gaan,je bespaart dan 2 hele minuten, in beide reisdingen ging ik uit van halte gemeentehuis in Beek en Donk.
Misschien dat plan-v444 daardoor op het idee komt dat Lieshout vooral lijn 21 gebruikt,richting Summacollege is het logisch.En vanaf Gerwen Kruispunt zelfs voor de Fontys vanwege de 2x per uur frequentie samen met lijn 22.
Alleen voor doorgaande reizigers en mensen voor het centrum van Ehv niet.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 41 gasten