Heb zelf eens een plan getekend voor de lijnen rond Helmond.
Lijn 20 Helmond Station - Eindhoven Station wordt vernummerd naar lijn 30 en lijn 31, lijn 30 rijdt via het industrieterrein en mogelijk een klein stukje brouwhuis al dan niet alleen in de daluren. lijn 31 rijdt gestrekt naar Brouwhuis via het station, om de extra rijtijd te compenseren gaat hij via de A270 naar Eindhoven, beide lijnen rijden 1x per uur tussen Helmond en Asten. Lijn 31 rijdt in Brandevoort de route van lijn 52 naar de snelweg omdat die sneller is dan via de Brandevoortse dreef. Bij voldoende vraag een scholierenlijn creëren via/tot Summa College.
In de daluren vervalt lijn 31 en blijft lijn 30 rijden,ritten tot Asten Plutostraat/Floraplein worden gereden als lijn 30, behalve ritten 71 & 72 die worden verlengd naar Helmond/Eindhoven en rijden als lijn 31.
Lijn 120 gaat een kortere route rijden naar Lierop via de Dijkstraat in Asten en slaat alles in Someren over.
Lijn 24 wordt in Geldrop en Mierlo gestrekt als de buurtbus meer subsidie geld krijgt en meer gaat rijden.Eventueel huidige route in de daluren rijden.Lijn 24 gaat via de Houtseparalelweg en op de toekomstige Kasteelherenlaan rijden op het moment dat de tunnel onder het spoor klaar is. Onderzoek naar Frequentieverhoging,mogelijk alleen het trajectdeel tussen Eindhoven en Mierlo,waarna er vanaf Mierlo Ellenaar als lijn 30 terug naar Eindhoven gereden wordt met 1 extra bus (Alleen in de spits !) (kan eventueel ook andersom ).
Lijn 23/26 gaat Dierdonk bedienen omdat het maar 2 minuut extra rijtijd kost volgens Google maps ten opzichte van de huidige route en er aardig wat potentiële reizigers zijn in Dierdonk om de bus meer te vullen.(ligt aan de plannen in oost brabant of het 23 of 26 wordt).
Lijn 51 en 22 blijven in de huidige vorm bestaan.