In Utrecht is er direct contact tussen lijn 12 en de perronchef die in de spits de inzet van de bussen regelt. Of lijn 12 ook onderling kan communiceren weet ik niet. De andere verbindingen lopen allemaal via de (regionale) verkeersleiding.Daniel schreef:Qbuzz Utrecht lijkt dat weer niet te hebben trouwens. Is me althans nog niet opgevallen tot op heden.Kevster schreef:Qbuzz via een omgebouwde 27 MC
Korte vragen #5
-
- Berichten: 251
- Lid geworden op: vr 01 nov 2013, 19:53
Re: Korte vragen #5
-
- Berichten: 1625
- Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:28
Re: Korte vragen #5
Een buslijn kan niet uit zichzelf communiceren, hooguit de chauffeur die erop rijdt.
- dylanwild94
- Donateur
- Berichten: 6596
- Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
- Locatie: Rotterdam
Re: Korte vragen #5
hoe moet ik me dat interpreteren. de bussen moeten bij de perronchef toestemming vragen om naar zijn halte te mogen rijden.matti93 schreef:In Utrecht is er direct contact tussen lijn 12 en de perronchef die in de spits de inzet van de bussen regelt. Of lijn 12 ook onderling kan communiceren weet ik niet. De andere verbindingen lopen allemaal via de (regionale) verkeersleiding.Daniel schreef:Qbuzz Utrecht lijkt dat weer niet te hebben trouwens. Is me althans nog niet opgevallen tot op heden.Kevster schreef:Qbuzz via een omgebouwde 27 MC

Hoe voller de bus des meer vertraging heeft hij.
-
- Berichten: 251
- Lid geworden op: vr 01 nov 2013, 19:53
Re: Korte vragen #5
Volgens de site van U-OV:dylanwild94 schreef:hoe moet ik me dat interpreteren. de bussen moeten bij de perronchef toestemming vragen om naar zijn halte te mogen rijden.matti93 schreef:In Utrecht is er direct contact tussen lijn 12 en de perronchef die in de spits de inzet van de bussen regelt. Of lijn 12 ook onderling kan communiceren weet ik niet. De andere verbindingen lopen allemaal via de (regionale) verkeersleiding.Daniel schreef:Qbuzz Utrecht lijkt dat weer niet te hebben trouwens. Is me althans nog niet opgevallen tot op heden.Kevster schreef:Qbuzz via een omgebouwde 27 MC
In ochtendspits staat iemand op CS die zorgt dat er een (extra) bus komt als het druk is, in de middagspits staat iemand bij de Heidelberglaan.Lijn 12 gaat flexibel rijden. Dit betekent dat er op de drukste momenten meer bussen zullen vertrekken en op de rustige momenten minder. Op maandag t/m vrijdag zal tussen 8:00 en 18:00 uur minimaal elke vijf minuten een bus op lijn 12 vertrekken.
- dylanwild94
- Donateur
- Berichten: 6596
- Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
- Locatie: Rotterdam
Re: Korte vragen #5
heeft qbuzz nog iemand nodig voor die baan?
ik houd me aanbevolen als het een beetje betaald. *O* *O* *O*
naar een halte kijken en als er meer dan zoveel mensen staan busje erbij roepen, kan ik wel!!!!

ik houd me aanbevolen als het een beetje betaald. *O* *O* *O*
naar een halte kijken en als er meer dan zoveel mensen staan busje erbij roepen, kan ik wel!!!!


Hoe voller de bus des meer vertraging heeft hij.
- Z2N
- Donateur
- Berichten: 13791
- Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
- Locatie: Zeist
Re: Korte vragen #5
In Rsd staan een aantal SGM-stellen met de tekst "update 2 feb 2014 gelukt" op de bestemmingsdisplays. Iemand enig idee waar dat dan over gaat?
-
- Berichten: 8816
- Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
- Locatie: Enschede
Re: Korte vragen #5
RIS update. Weet niet wat er per 2 februari veranderd, wijzigingsblad oid?
Komt wel goed schatje.
-
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 8761
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: Korte vragen #5
Het CDtje met reisinformatie is dan idd geupload. Kan zijn nav wijzigingsblad, maar misschien ook ivm namen van nieuwe stations, etc.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 40645
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Korte vragen #5
2 februari is inderdaad weer een nieuw wijzigingsblad.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
- Ardan
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 13282
- Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
- Locatie: Deventer
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 40645
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Korte vragen #5
Da's de eerste van drgl 2014 ja (en ook al afgesloten voordat de dienstregeling ingaat)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
-
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 8761
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: Korte vragen #5
Er is vast iemand het eea vergeten voor de nieuwe drgl. Of de geluidsfragmenten waren nu pas gereed, etc etc.Ardan schreef:Zo snel alweer?
- Suus
- Berichten: 52122
- Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
- Locatie: Delfshaven
- Contacteer:
Re: Korte vragen #5
Ik vond al zelfs opvallend dat Hvsm al netjes in de omroep van SLT zit. Dat is een tijdje problematisch geweest.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
-
- Berichten: 8489
- Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
- Locatie: 's-Hertogenbosch
Re: Korte vragen #5
Zo gezegd. ..zo gedaan. Eerste maandtermijn alweer ruim terug verdiend met een reisje naar Zuid-Limburg ;)waldo79 schreef:Aangezien de NS een langlopende actie heeft rondom het product Weekend Vrij zit ik eraan te denken dat aan te schaffen.
Kan ik mijn VDU in dat abonnement omzetten?
- fogeltje
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 6308
- Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
- Locatie: Fogeltown
Re: Korte vragen #5
Ik zit net in de trein van Amsterdam Centraal richting Utrecht en passeerde net het terrein waar ondermeer wat V250 treinen staan weg te rotten. Er stond ook een niet-Nederlandse ogende trein met nummer 1957. Wat is dat voor een trein en waar komt hij vandaan en wat staat hij daar te doen?
"Een touringcar is geen bus"
- reisthijs
- Berichten: 5870
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Korte vragen #5
http://nl.wikipedia.org/wiki/Nederlands-Zwitsers_TEE-treinstel
1957 is niet het materieelnummer maar het bouwjaar.
1957 is niet het materieelnummer maar het bouwjaar.
- fogeltje
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 6308
- Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
- Locatie: Fogeltown
Re: Korte vragen #5
Dank. Leuk verhaal. Is die trein rijvaardigheid? Wikipedia vermeldt dat de motorwagen herbouwd moet worden maar die opmerking lijkt gedateerd. Ik kon echter niet opmaken of hij al een motorwagen had of twee stuurstandrijtuigen.
"Een touringcar is geen bus"
-
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 8761
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: Korte vragen #5
Dat laatste dus. De motorwagen was een broertje van de Plan U, maar dat is dus een nieuwbouw project.
- fogeltje
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 6308
- Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
- Locatie: Fogeltown
Re: Korte vragen #5
Dank voor toelichting :) Die trein was in ieder geval een mooi aanblik tussen al die Fyrameuk.
"Een touringcar is geen bus"
-
- Berichten: 140
- Lid geworden op: wo 01 jan 2014, 20:19
- Locatie: Brandevoort
- Contacteer:
Re: Korte vragen #5
Welke ritten van lijn 99 worden bediend door Diamond Tours?
Hallo Flirt!
Youtube: https://www.youtube.com/channel/UCZ_j_7 ... y4MHKAHwpA
Twitter: https://twitter.com/OVEuropa
Youtube: https://www.youtube.com/channel/UCZ_j_7 ... y4MHKAHwpA
Twitter: https://twitter.com/OVEuropa
-
- Donateur
- Berichten: 2075
- Lid geworden op: za 04 aug 2012, 22:02
- Locatie: Zwolle
Re: Korte vragen #5
Welke lijn 99 heb je het over?
-
- Berichten: 140
- Lid geworden op: wo 01 jan 2014, 20:19
- Locatie: Brandevoort
- Contacteer:
-
- Berichten: 2354
- Lid geworden op: di 11 dec 2012, 21:28
- Locatie: Borne (Overijssel)
Re: Korte vragen #5

Wat mogen deze lampjes voorstellen?
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
-
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 2324
- Lid geworden op: za 25 apr 2009, 22:12
- Locatie: Delft
Re: Korte vragen #5
Als ik het goed heb zijn dat blauwe lampen die vroeger nog wel eens gebruikt werden om een machinist opdracht te geven daar te stoppen. Ze overrulen in feite de blauwe bordjes in ruitvorm. Tegenwoordig worden deze niet meer gebruikt, mocht het toch nodig zijn wordt er vaak op het perron een verrijdbare blauwe lamp neergezet met dezelfde betekenis.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 40645
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Korte vragen #5
Je vergeet een letter...
Of nouja... op Utrecht Centraal lijken ze die blauwe lampen weer wegbezuinigd te hebben met hopeloze stopplaatsen voor kopmakende treinen als gevolg.mocht het toch nodig zijn wordt er vaak op het perron geen verrijdbare blauwe lamp neergezet met dezelfde betekenis.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten