Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
Dit is het forumdeel voor jouw mooie foto's. Plaats dus al je reisverslagen hier. Ook overige foto's zijn welkom, mits ze voorzien zijn van een omschrijving waarom je die foto graag wil laten zien.
Volgens mij rijden ze niet op zaterdag, maar ik durf het niet met zekerheid te zeggen...
Overigens schijnt de rit van 14.40 uit Tilburg ri Eindhoven altijd met een standaardstreekbus te rijden, dat klopte de afgelopen 2x in ieder geval bij mij :)
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Het zou me niets verbazen als ze de standaardstreekbussen gewoon als spitsversterking inzetten in zowel het stads- als het streekbusvervoer. Anders kan die altijd nog beginnen aan een tweede leven voor de busritten in Safaripark Beekse Bergen (bij de rest van de soortgenoten) of aan de slag in het vervangend vervoer bij treinverstoringen.
Ja, maar er is ook nog zoiets als "praktijk". Als er honderden mensen niet vervoerd worden, en even verderop tientallen rijvaardige bussen staan regen te happen vanwege "concessie-eisen"...
tsov schreef:Volgens mij rijden ze niet op zaterdag, maar ik durf het niet met zekerheid te zeggen...
Overigens schijnt de rit van 14.40 uit Tilburg ri Eindhoven altijd met een standaardstreekbus te rijden, dat klopte de afgelopen 2x in ieder geval bij mij :)
Komende zaterdagavond rijden ze nog wel afscheidsritten tussen Eindhoven en Reusel (zie Veolia site).
Ook vandaag zat er op die rit van 14.40 uit Tilburg (142 naar Eindhoven) zo'n gele bus. Maar vandaag zag ik in Eindhoven dat er juist meer in dienst was dan anders: ook op ritten die normaal wel met Citaro's gereden worden..
Het is inderdaad zonde dat Nederland zijn bussen al zo snel wegdoet. De Integro's en B95's en Citaro's uit 2001/2002 vliegen er al uit. Kom op zeg. En ik zat eerst in de BBA 433, hij was in betere staat dan vele bussen hier moet ik zeggen. Die kan altijd wel ergens gebruikt worden, maar nee we moeten allemaal nieuw hebben, Mercedes, MAN of Berkhof.
Het is een aspect van het concessiegebeuren. Opdrachtgevers willen graag mooie nieuwe bussen in hun regio zien. Doordat je de laatste tijd een trend ziet van langere concessies komt er voorlopig ook wel een einde aan de grote busafschrijving. Alleen zijn de huidige bussen zowieso niet gebouwd op een levensduur van twintig jaar, daar een fabrikant ook wel orders wil blijven ontvangen. En een bus is in tegenstelling tot een trein een stuk makkelijker te vervangen.
En we willen wel bussen met automatische omroep, en een display met daarop het liefst zo veel mogelijk informatie, extra toegankelijkheid met een lage vloer en een knielfunctie, een modern uiterlijk, een fris modern interieur en grote ramen. Een van de belangrijkste doelgroepen op streeklijnen zijn toch wat oudere mensen, en dan gaat het in- en uitstappen veel praktischer met een lage vloer.
Een standaardstreekbus zoals een Ambassador is naar mijn idee wel eerder 'op' dan een luxere bus, zoals de bussen die Connexxion gebruikt als Interliner of Qliner. En zelfs die zijn tot aan de tweede deur zo goed als lagevloers.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.