Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
Stuttgart - Zurich to get double-deck IC trains from 2017
DB Fernverkehr, German Rail's (DB) inter-city operating subsidiary, and the German state of Baden-Württemberg, have reached an agreement to introduce an hourly double-deck inter-city service on the Stuttgart - Zurich main line from December 2017.
The introduction of the new trains, which have capacity for 465 seated passengers, including 70 in first-class, will result in the withdrawal of the two-hourly regional service between Stuttgart and Siegen in order to free up paths. However, passengers will still be able to use local tickets on the inter-city trains to Siegen at no extra charge.
@Bee
Heb je enig idee wanneer die Dosto-IC's nu eindelijk geleverd gaan worden? Want dat begint langzamerhand ook een beetje mañana mañana verhaal te worden.
Het gaat trouwens over Singen, niet over Siegen. Siegen ligt een stuk achter Keulen, een beetje uit de richting dus.
Waar die vertraging vandaan komt is mij ook een raadsel, ik heb er nooit een verklaring voor gezien. De eerste locomotieven die hiervoor benodigd zijn, zijn bovendien al geleverd en getest, het is een kwestie van combineren.
DB heeft wel op de kleintjes gelet bij de order, de locomotieven komen uit een gigabestelling van DB Schenker en de rijtuigen zijn in een raamcontract van DB Regio meegenomen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Als je vandaag rond 11.45 uur op het Centraal Station van Frankfurt am Main was, heb je de IC-Dosto kunnen zien. Aangezien ik denk dat ik van dit forum als enige in Ffm was, heb ik maar fotos gemaakt ;-)
De stoelen binnen (geen fatsoenlijke foto van) leken op die in de gerenoveerde IC-wagens, die ook wel in de Berlijn-IC zitten. Een eerste klas heb ik niet gezien - Of die heel slecht aangegeven is of dat die wagen gewoon nog ontbrak weet ik niet.
Die joode ahle Zick, die maache mer jrad mit, denn die joode ahle Zick vun Morje, die es hück.
De goede oude tijd, die beleven we net, want de goede oude tijd van morgen is vandaag.
Een studiecollega heeft gisteren ook foto's gemaakt en die heeft ook een beetje wat van het interieur kunnen zien:
(Bron: http://www.twitter.com/Jeff_JLU)
Die joode ahle Zick, die maache mer jrad mit, denn die joode ahle Zick vun Morje, die es hück.
De goede oude tijd, die beleven we net, want de goede oude tijd van morgen is vandaag.
Ik ben al in de "DoIC" (Doppelstock InterCity) geweest, het zijn inderdaad dezelfde stoelen als die worden gebruikt in het ICmod-programma (IC Berlijn) en ICE-2. Prima qua comfort dus. :pos:
Verder voelde het meer aan als een RegionalExpress dan een intercity door de afwezigheid van een bistro en het wat lagere plafond.
Nee, ze hebben geen stopcontact onder de stoelen. Ter compensatie hebben ze stopcontacten in de zijwanden, gebaseerd op de foto van Baladid en op mijn eigen ervaring met typetechnisch gelijke modellen die voor regionaal verkeer worden ingezet rondom Magdeburg (Elbe-Saale-Bahn).
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
De Bistro zit er waarschijnlijk niet in omdat dit soort rijtuigen (Twindexx Vario) oorspronkelijk is ontworpen voor het Regionalverkehr waar geen restauratie in zit. Dat DB Fernverkehr heeft kunnen meeliften op deze order is mooi voor DBF, omdat ze op deze manier een aanbestedingsronde hebben kunnen vermijden. Door toch een bistro te eisen had men misschien niet meer kunnen meeliften op dat raamcontract?