Zeeland: Alledaagse gebeurtenissen
Re: Openbaar vervoer Zeeland
Syntus in Zeeland, dat is toch een behoorlijk eindje van het oosten des lands :o
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
-
- Berichten: 2252
- Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
- Locatie: Schijndel
Re: Openbaar vervoer Zeeland
BrengMe schreef:Geen Veolia dus...
Was volgens mij al bekend. Vind het persoonlijk zelf ook jammer, maar begrijp het wel aan de ene kant. Connexxion heeft 3/4 van het gebied (of meer misschien zelfs) en Veolia maar 1/4 van het concessiegebied. Dan snap ik dat de voorkeur uit zal gaan naar Connexxion i.p.v. Veolia.
Ik zou wel raar opkijken als dadelijk op de voetveer Connexxion in gaat schrijven i.p.v. Veolia Transport.
Hoezo? Ze schreven ook al in op Oost Brabant? Het verbaasd me eerder dat Qbuzz zich niet inschreef of misschien TCR (die al ervaring heeft in dat gebied met hun eigen kleine concessie). Of het moet zo zijn dat TCR alleen nog maar als onderaannemer gaat rijden tegenwoordig en Qbuzz zich alleen gaat richten op de Randstad.Bee schreef:Syntus in Zeeland, dat is toch een behoorlijk eindje van het oosten des lands :o
Re: Openbaar vervoer Zeeland
Het lijkt mij alleen maar handiger als Conexxion zich ook ingaat schrijven op het fiets en voetveer zodat Connexxion heel het openbaar vervoer in Zeeland kan uitvoeren.(behalve trein)Michael 1988 schreef:BrengMe schreef:Geen Veolia dus...
Was volgens mij al bekend. Vind het persoonlijk zelf ook jammer, maar begrijp het wel aan de ene kant. Connexxion heeft 3/4 van het gebied (of meer misschien zelfs) en Veolia maar 1/4 van het concessiegebied. Dan snap ik dat de voorkeur uit zal gaan naar Connexxion i.p.v. Veolia.
Ik zou wel raar opkijken als dadelijk op de voetveer Connexxion in gaat schrijven i.p.v. Veolia Transport.
Zijn Arriva en Syntus ook nog gebonden aan de ''eeuwige'' contracten met onderaanemers in de nieuwe concessie ?Michael 1988 schreef: Of het moet zo zijn dat TCR alleen nog maar als onderaannemer gaat rijden tegenwoordig
-
- Berichten: 2252
- Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
- Locatie: Schijndel
Re: Openbaar vervoer Zeeland
Ik weet het niet, maar TCR is niet de enige onderaannemer. Van Oeveren en AMZ hebben al contracten sinds ZWN (AMZ sowieso). Maar het probleem met de veerpont is dat Veolia Transport die concessie nu in handen heeft. Als dat gebeurt pakt Connexxion dus een concessie af van een zusterbedrijf (hoewel dat eigenlijk ook bij Hermes was gebeurt bij de eerste Breng aanbesteding in SRAN en later bij Novio in hetzelfde gebied).
-
- Berichten: 3661
- Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
- Locatie: DTC
Re: Openbaar vervoer Zeeland
Syntus, dat verbaasd me echt.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Re: Openbaar vervoer Zeeland
Verbaast mij ook dat syntus zich inschrijft in zeeland.
als syntus de vervoerder daar wordt vraag ik w]me af wat voor een kaartjes er komen...
zullen ze daar ook de kaartjes gaan verkopen die ze hier verkopen.. of gaat de zeeuwse strip verkoop gewoon door?
als syntus de vervoerder daar wordt vraag ik w]me af wat voor een kaartjes er komen...
zullen ze daar ook de kaartjes gaan verkopen die ze hier verkopen.. of gaat de zeeuwse strip verkoop gewoon door?
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Openbaar vervoer Zeeland
Syntus heeft het ook over een geografische aansluiting van Syntus bij Keolis België.
Laatst gewijzigd door dennistd op do 13 mar 2014, 18:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Openbaar vervoer Zeeland
Ik vind het wel leuk. :D Dan krijgen we Syntus Zeeland als ze winnen.
Connexxion is al "eeuwen" de vervoerder in Zeeland, dus mag van mij ook winnen. Ik had het wel leuk gevonden als dat onder een regionale naam was gebeurd, eventueel zelfs ZWN.
Connexxion is al "eeuwen" de vervoerder in Zeeland, dus mag van mij ook winnen. Ik had het wel leuk gevonden als dat onder een regionale naam was gebeurd, eventueel zelfs ZWN.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Openbaar vervoer Zeeland
Syntus is inderdaad een onverwachte aanmelding. Inderdaad raar dat Connexxion wel voor IJsselmond met een regionale naam inschrijft, maar in Zeeland niet.
-
- Berichten: 3661
- Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
- Locatie: DTC
Re: Openbaar vervoer Zeeland
Een verklaring is misschien dat hoewel Zeeland ver weg ligt van Gelderland en Overijssel, het wel vergelijkbaar is. Weinig steden, veel scholierenvervoer, weinig "bijzondere" buslijnen (op 1 interliner en 1 transitbuslijn na dan), etc. En dat Syntus dan toch een groter marktaandeel wil krijgen en daarom op Zeeland biedt. Ik denk persoonlijk dat Connexxion niet gaat winnen, aangezien zij heel veel concessies waar zij eerder reden, en waar bij de aanbesteding uit meerdere vervoerders bestaat verloren hebben. Dus dan wordt de strijd weer tussen Syntus en Arriva. Alleen Syntus heeft in Zeeland geen draagvlak onder de lokale bevolking en in de Achterhoek wel.
Vraagje: is er sprake van een voorgeschreven huisstijl, of komen er wellicht weer geel-witte bussen in Zeeland?
Vraagje: is er sprake van een voorgeschreven huisstijl, of komen er wellicht weer geel-witte bussen in Zeeland?
Laatst gewijzigd door Nitein-Repart op do 13 mar 2014, 19:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Re: Openbaar vervoer Zeeland
Ik denk dat de witte huisstijl verplicht blijft, evenals de aardgasbussen.
Dat Connexxion veel oude concessies verloren heeft zegt helemaal niks, misschien winnen ze gewoon. Ze hebben bijvoorbeeld IJsselmond weten te houden, terwijl er vier andere geïnteresseerden waren.
Dat Connexxion veel oude concessies verloren heeft zegt helemaal niks, misschien winnen ze gewoon. Ze hebben bijvoorbeeld IJsselmond weten te houden, terwijl er vier andere geïnteresseerden waren.
Re: Openbaar vervoer Zeeland
Erno-BE schreef:Alleen Syntus heeft in Zeeland geen draagvlak onder de lokale bevolking en Arriva wel.
Re: Openbaar vervoer Zeeland
Waarom zou Connexxion zich met een regionale naam inschrijven ? De naam Conexxion is al enorm ingeburgerd in Zeeland.BrengMe schreef:Inderdaad raar dat Connexxion wel voor IJsselmond met een regionale naam inschrijft, maar in Zeeland niet.
Wat huisstijl betreft als er niets in het Pve staat is de vervoerder vrij om zijn eigen huisstijl te voeren.
De tijd van wit-gele bussen is voorbij en de naam ZWN eropgraven lijkt mij niet zo'n goed idee,Veolia gaat toch ook niet inschrijven op een Brabantse concessie met de naam BBA.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39291
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Openbaar vervoer Zeeland
Syntus vindt ik wel een opvallende, die leken tot op heden vooral geïnteresseerd in gebieden vrij dicht rond hun roots.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Openbaar vervoer Zeeland
Syntus zal wel een 'lichte' druk hebben van boven af dat ze toch maar eens van hun apenrots in het oosten af moeten komen. Mijn voorkeur gaat uit naar Connexxion of Syntus, Arriva begint anders wel heel erg groot te worden in Nederland.
-
- Berichten: 3661
- Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
- Locatie: DTC
Re: Openbaar vervoer Zeeland
De lokale bevolking was toen enorm gaan protesteren toen Syntus uit de Achterhoek werd verdreven door Arriva. Ik denk dat de lokale bevolking in Zeeland niet veel uitmaakt of Syntus of Arriva komt te rijden.Ronald schreef:Erno-BE schreef:Alleen Syntus heeft in Zeeland geen draagvlak onder de lokale bevolking en Arriva wel.
Verder vind ik wit-gele Syntus-bussen in Zeeland wel wat hebben.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
-
- Berichten: 4401
- Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10
Re: Openbaar vervoer Zeeland
Qbuzz zal denk ik niet ingeschreven hebben omdat het heel erg een concessie met school-OV heeft.
Het is mij opgevallen dat Qbuzz nooit op dit soort concessies inschrijft.
Het is mij opgevallen dat Qbuzz nooit op dit soort concessies inschrijft.
Re: Openbaar vervoer Zeeland
Zou een goede reden kunnen zijn. In Friesland is het hele scholennet geruïneerd door Qbuzz.
-
- Berichten: 4401
- Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10
Re: Openbaar vervoer Zeeland
Hoezo dat dan? Ik begreep dat het OV daar nu beter loopt dan ervoor.BrengMe schreef:Zou een goede reden kunnen zijn. In Friesland is het hele scholennet geruïneerd door Qbuzz.
Re: Openbaar vervoer Zeeland
Ik bedoelde gewoon dat er van alle oude scholierenlijnen in Friesland nog maar één over is. Maar dat is dan niet zo gek als het OV er daar op vooruit is gegaan.
-
- Berichten: 4401
- Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10
Re: Openbaar vervoer Zeeland
oke vandaar,
Wat zal de winnaar worden op basis van wat we gewend zijn van deze bedrijven?
Wat zal de winnaar worden op basis van wat we gewend zijn van deze bedrijven?
-
- Berichten: 102
- Lid geworden op: do 13 mar 2014, 22:35
Re: Openbaar vervoer Zeeland
Het CvE maakt iig duidelijk dat men totaal geen idee heeft van het OV buiten de spits en in het weekend. In de spits trouwens ook niet, voorbeeld, een buslijn mag straks nog maar max 4x per uur rijden. lijn 132 (Goes-Zierikzee) rijdt nu 's middags 6x per uur en dat is maar net voldoende...
-
- Berichten: 102
- Lid geworden op: do 13 mar 2014, 22:35
Re: Openbaar vervoer Zeeland
BrengMe schreef:Geen Veolia dus...
Logisch, Veolia en Connexxion zijn, grof gezegd, gewoon 1 bedrijf....
-
- Berichten: 2252
- Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
- Locatie: Schijndel
Re: Openbaar vervoer Zeeland
Ik denk dat de opmerking van Brengme sloeg op het feit dat Veolia op deze manier alleen maar kleiner wordt qua bedrijf en BrengMe misschien liever Veolia daar zag i.p.v. Connexxion of (ondanks dat het zusterbedrijven zijn) toch zowel Veolia als Connexxion, maar dan aparte biedingen van elkaar. Het zijn toch twee aparte bedrijven (en niet 1 bedrijf zoals jij suggereert). Hermes en Connexxion zijn btw ook niet 1 bedrijf voordat je dat dadelijk gaat roepen. Hermes is een dochterbedrijf van Connexxion, net zoals OV Regio IJsselmond een dochterbedrijf van Connexxion is.
-
- Berichten: 102
- Lid geworden op: do 13 mar 2014, 22:35
Re: Openbaar vervoer Zeeland
Michael 1988 schreef:Ik denk dat de opmerking van Brengme sloeg op het feit dat Veolia op deze manier alleen maar kleiner wordt qua bedrijf en BrengMe misschien liever Veolia daar zag i.p.v. Connexxion of (ondanks dat het zusterbedrijven zijn) toch zowel Veolia als Connexxion, maar dan aparte biedingen van elkaar. Het zijn toch twee aparte bedrijven (en niet 1 bedrijf zoals jij suggereert). Hermes en Connexxion zijn btw ook niet 1 bedrijf voordat je dat dadelijk gaat roepen. Hermes is een dochterbedrijf van Connexxion, net zoals OV Regio IJsselmond een dochterbedrijf van Connexxion is.
Men gaat niet in elkaars vaarwater zitten als je tot hetzelfde concern behoort. Zelfde geldt voor dochterondernemingen, daarom zei ik ook, grof gezegd.
Daarom schreef Connexxion ook niet in op de Brabantconcessies.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 gasten