marlies schreef:Dat vrees ik ook, ja.
Zo doende lijkt mij een soort van VDU een prima tussen oplossing.
Want:
1) je hebt dan een stuk minder administratie dan met allerlei trajectvarianten
2) op deze manier kan de overheid toch enigszins bezuinigen op de SOV
3) gaan de studenten er toch financieel op vooruit.
Bee schreef:Volgens mij is dat ook de reden waarom de projectorganisatie van dr. Fortuyn voor de OV als altijd geldend abonnement heeft geadviseerd, later is dan nog veranderd in week en weekend maar zijn plan houdt nog grotendeels stand. En we moeten niet vergeten dat het ook positieve effecten heeft gehad, het hebben van een auto is onder studenten tegenwoordig veel minder gebruikelijk dan in andere Europese landen.
Plus je laat de mensen laagdrempelig kennis maken met het OV. Wil niet zeggen dat iedereen de bus blijft gebruiken na het afstuderen, maar het zal makkelijker tot de keuzemogelijkheden worden gerekend dan onder de mensen die in de jaren 70 en 80 studeerden. Deze zitten vaak vastgeroest in de auto en zijn heel moeilijk te bereiken voor pro-OV-campagnes.