Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
'tis de verbinding met de minste overstappen, dus wat dat betreft mag 'ie Met je OV-chipkaart trouwens niet te vroeg inchecken voor deze trein want met een reistijd van bijna 5,5 uur red je het maar krap om binnen zes uur na je checkin weer uit te checken
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Daniel schreef:
Ergens in de vroege ochtend heb je als ik me niet vergis ook nog een s800 die Den Helder - Maastricht doet, die's mogelijk nog wat langer in kilometers.
Ken je topografie zou ik zeggen. Vlissingen Leeuwarden is dik 400 km en s800 in zijn langste variant zo'n 300 km ;)
Meltrain schreef:Maar als ik kies voor "minste overstappen" verwacht ik ook een reis met de minste overstappen en 0 < 1.
Het enige war die functie doet is van de vijf reismogelijkheden die je links ziet, de beste selecteren. Als je dus voor minste overstappen kiest krijg je van die vijf degene met de minste overstappen.
Vinny schreef:De trein Leeuwarden-Vlissingen rijdt natuurlijk ook om via Amsterdam ;)
Uit mijn blote koppie is het 217 tariefeenheden Vs-Asd en 206 tariefeenheden van Asd naar Lw. Maakt 423. Haal daar wat inconsistenties af en je houdt zo'n 400 km over.
Over de weg is het 330 km, maar dat is een stuk rechtstreekser :)
Hdr-Mt is ongeveer 297 tariefeenheden: een krappe 300 km.
Daniel schreef:Qua tijdsduur is 'ie zelfs zo lang dat je als je in Rotterdam overstapt op de IC van een kwartier later je alsnog drie kwartier eerder in Leeuwarden bent.
Ja, daar doelde ik op, ik vond het vreemd dat dat niet in de trein omgeroepen werd maar dat gewoon braaf de lijst met alle stations tot en met Leeuwarden opgedreund werden. Met de klant in gedachte doe je dat niet en zeg je gewoon dat reizigers voor Zwolle en verder beter kunnen uitstappen en de IC van een kwartier later op spoor X kunnen nemen. Dat kost minder tijd en moeite dan dat hele lijstje oplezen.
Waarom is dit eigenlijk één trein serie? En niet twee losse IC's die 'toevallig' gekoppeld zijn op Asd? (Even los van een discussie over het nut van een treinstel dat het hele land doorkruist)
I never understood decimals. I can't see the point.
Ik kan je naam niet meer herinneren, maar aub help me niet.
"The trouble with quotes on the internet is that you never know if they are real" - Abraham Lincoln
Heeft waarschijnlijk vooral te maken met de rechtstreekse verbinding tussen Schiphol en de Hanzelijn - Leeuwarden / Groningen. InfoPlus kan erg slecht overweg met gekoppelde series, met één serie weet je tenminste dat er op Schiphol staat aangekondigd dat het de IC naar Groningen is.
Andere misser die me net toevallig nog te binnen schiet: van de week was de DRIP bij de oude halte Anne Frankplein in Utrecht weer gekoppeld aan de nieuwe halte. Na de opheffing van de oude halte en de hernoeming van Lanslaan in Anne Frankplein heeft de DRIP bij de oude halte lang "Er is momenteel geen reisinformatie beschikbaar" getoond, maar eerder deze week toonde hij weer tijden. Echter waren dat die van de om de hoek gelegen halte, want de DRIP staat nogsteeds op z´n oude plek
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Ja, precies, als je er 2 series van zou maken wil je ze eigenlijk laten overlappen en dan heb je één trein met twee nummers en dat dat niet kan is niet zo vreemd.
huibe schreef:Waarom is dit eigenlijk één trein serie? En niet twee losse IC's die 'toevallig' gekoppeld zijn op Asd? (Even los van een discussie over het nut van een treinstel dat het hele land doorkruist)
Ze zijn technisch gezien gekoppeld in Lelystad, daar gaat de trein vanuit de s2600-tijdsligging de Noordoost-tijdsligging in.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
In de praktijk komt het inderdaad neer op een koppeling, maar dat is het technisch gezien dus niet.
Daniel schreef:Heeft waarschijnlijk vooral te maken met de rechtstreekse verbinding tussen Schiphol en de Hanzelijn - Leeuwarden / Groningen. InfoPlus kan erg slecht overweg met gekoppelde series, met één serie weet je tenminste dat er op Schiphol staat aangekondigd dat het de IC naar Groningen is.
En toch heeft InfoPlus helemaal geen moeite met de gekoppelde serie s16000 + s13600 (er staat in Utrecht netjes Breda op de borden). Waardoor gaat dat dan wel goed?
(Dat is in de praktijk één doorgaande verbinding maar technisch gezien twee losse series.)
Opmerkelijk genoeg hadden de diverse reisinfobronnen vanmiddag al wel door dat de t12554 niet meer door de wisselstoring te Gouda in Utrecht op de t559 zou keren (die stond al ruim vantevoren als niet rijdend aangekondigd), maar niet dat dat betekende dat de trein als eerste weer naar Rotterdam zou gaan rijden (immers, er was wel een reden dat 'ie niet keerde op de tegentrein ).
Die 12554 vertrok uiteindelijk ook van een perron waar alle TBPs op blanco stonden.
Daniel schreef:Andere misser die me net toevallig nog te binnen schiet: van de week was de DRIP bij de oude halte Anne Frankplein in Utrecht weer gekoppeld aan de nieuwe halte.
Deze misser bleek vanmiddag alweer opgelost te zijn. I.p.v. tijden staat er nu een tekstbericht op de DRIP dat je om de hoek op de Europalaan moet instappen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
webguy schreef:Doorgaande verbindingen gaan bij werkzaamheden/storingen/etc niet goed - ingewikkeld verhaal maar technische beperking.
Het structurele probleem is dat systeemautisme boven duidelijkheid voor de reiziger gesteld wordt. Dat is een "misser" die ik sinds de invoering van de digitale schermen waarneem. Daarbij komt dat de NS het maar niet voor elkaar krijgt om gewoon a. op tijd en b. zinvol reizigers te informeren omtrent geplande buitendienststellingen. Daarnaast zijn of worden allerlei analoge informatiebronnen geschrapt zonder een adequaat alternatief te bieden.
En zie hier een reden dat ik me wel eens in deze draad opwind ;)
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Hm? De digitale schermen hebben zo hun problemen en ik wil ook zeker niet zeggen dat zoals het nu is, het goed genoeg is. Maar de oude CTA's waren veel slechter. Die konden écht voor geen meter omgaan met complexe of afwijkende situaties.