De eerste stop was op de rand van de Biesbosch in het Land van Altena, in Werkendam. Daar komt lijn 120. Een lijntje wat gereden wordt door Optare's. Hier te zien op de eerste rit van de dag in de Sigmondstraat met de 4601 opweg naar Gorinchem. Op de achtergrond wilde ik nog de windmolens uit de Giessenlanden erop hebben, maar dat ging door het heiige weer niet door..:
Dan een nummertje hoger, naar lijn 121. De eerste rit naar Wijk en Aalburg werd door dit busje van Iveco gereden. Een erg onopvallend busje zonder lijnaanduiding of iets dergelijks wat je eigenlijk niet zo als lijnbus de weg op kan sturen. Het is dat de bus stopte bij de halte op de foto in Sleeuwijk, anders had de man die hier stond te wachten niet door dat dit lijn 121 is...:
Het Land van Altena werd hierna verlaten om uit te komen in het Land van Heusden. Om precies te zijn in de vestingstad Heusden. De Veolia 5276 verlaat hier als lijn 135 de vesting om verder te rijden naar Wijk en Aalburg:
Op de vorige foto was het wellicht al te zien, de bushokjes van de halte hier zijn ook in de stijl van de rest van dit stadje gebouwd. Een mooi gezicht:
Vanaf de stadswallen kon ik nog 2 overzichtsfoto's maken van dit stadje:
Om daarna uit te komen in het straatje Demer met uitzicht op dit leuke straatje:
Ondertussen was het alweer tijd geworden voor lijn 135 op de terugweg naar Den Bosch. Hier te zien op de Demer met rechts ervan volgens mij de duiventoren:
Na nog een laatste foto vanuit Heusden van de stadsgracht Demer...:
...kwam ik daarna uit in de Langstraat. Wellicht bekend van de Halve Zolenlijn, maar daar kwam ik nu niet voor. Nu kwam ik in Nieuwkuijk lijn 136 naar Den Bosch tegen met rechts ervan de Sint-Johannes Geboortekerk:
Via Drunen kwam ik daarna uit in het centrum van de Langstraat, de stad Waalwijk. Hier vertrok de snellere variant van lijn 136, lijn 302, net vanaf het Vredesplein om verder te rijden naar Tilburg via de erg drukke Efteling:
De erg drukke Efteling zorgde er ook voor dat het even duurde totdat ik Waalwijk uit was en langs Kaatsheuvel was, maar daarna kwam ik vrij vlot uit in het landelijke gebied tussen Tilburg en Dongen. Nog net op Dongens grondgebied kwam met een kleine plus deze gelede Volvo 7700 (de 5817) langs als lijn 127 naar Tilburg:
Onderweg had ik in het centrum van Loon op Zand een leuk plekje gezien voor een foto van lijn 136 naar Tilburg. Bij aankomst was het plekje nog steeds leuk, alleen kwam de bus van -5 tot +20 niet langs en van een omleiding was geen sprake. Omdat het zontechnisch daarna niet meer ging ben ik daarna weer verder gegaan met mijn rit en kwam ik uit in Udenhout. Daar komt stadslijn 9 van Tilburg. In het landelijke gebied tussen Udenhout en Berkel-Enschot kwam deze Veolia 3893 langs op de Udenhoutseweg als lijn 9 naar Tilburg CS:
Daarna was het tijd voor een wat langere rit die mij via Tilburg in Hilvarenbeek bracht. Hier rijdt lijn 143 naar Reusel. Aangezien deze lijn eens per 2 uur rijdt heb ik deze foto qua tijd wel ingepland in tegenstelling tot de rest. Ook staat hier de Sint Petrus' Banden Kerk. Deze is hier op de foto te zien met de Veolia 5250 opweg naar Reusel. De blauwe vlaggen en de blauwe wagen in de blauwe zone stonden er bij mij vorige bezoekje in dit dorp niet (was wel 2 jaar terug

Vanaf Hilverbeek ging de rit geografisch gezien weer terug en wel naar Oisterwijk en Haaren. In Haaren zou het nog even duren totdat lijn 140 zou komen en in Oisterwijk zag ik dat lijn 140 naar Tilburg nog niet geweest was dus die kon nog snel op de foto op de Tilburgseweg:
Om de tijd verder te doden ging ik naar Heukelom. Een klein dorpje ten westen van Oisterwijk. Hier kwam IC t1948 langs opweg naar Rotterdam Centraal (door werkzaamheden) met 2x ICMm-III:
Dan naar Haaren dus. Bij de rotonde naar dit dorp vanaf de Oisterwijksedreef staan een aantal boompjes die mooi in de bloesem kunnen staan. Helaas viel dat nu nog tegen en bovendien stonden er nog andere fotografen (niet voor de bussen) in en op de weg voor een foto vanaf deze rotonde. Een klein stukje verderop kon echter wel gewoon de bus op de foto gezet worden, de 5284 als lijn 140 naar Tilburg:
Vanaf Haaren ging ik naar de grootste stad hier in Midden-Brabant en een stad met een eigen stadsnet, Tilburg. Eerst naar Noord, waar lijn 1 en 6 langskwamen. Eerst kwam lijn 6 naar Stokasselt over de Beethovenlaan:
En vlak daarna lijn 1 naar het Elisabethziekenhuis:
Vlakbij het winkelcentrum bij busstation Noord kwam lijn 1 naar Quirijnstok langs:
Daarna ging ik weer naar een andere wijk, naar Reeshof. Over de Harlingendreef kwam lijn 2 naar deze wijk langs met erachter een mooie en eveneens al groene boom:
Reeshof heeft zoals bekend een treinstation en daar ging ik hierna heen. De Reeshofweg loopt onder dit station door en daar rijden de lijnen 3 en 4. Lijn 3 heeft hier z'n begin/eindpunt en helaas sloeg het display net over van lijn 3 met Reeshof NS naar Sorry geen dienst:
En net na de onderdoorgang kwam ook lijn 4 naar het Elisabethziekenhuis langs:
Als laatste foto vanuit Tilburg een foto van lijn 7. Deze lijn rijdt naar de wijk van mijn achternaam: Blaak.

Het liep inmiddels tegen vijven en de laatste plaats die ik wilde bezoeken was Baarle-Nassau / Baarle-Hertog. Via het Belgische Poppel kwam ik daar na een half uurtje aan. Hierdoor kon ik naast lijn 132 naar Breda ook nog lijn 132 naar Tilburg op de foto meenemen. Hier te zien in een oud stukje Baarle-Nassau net nadat lijn 132 het stukje via Ulicoten heeft gereden:
En de foto waar ik voor kwam is een grensgevalletje. Letterlijk want hier rijdt de Amba 5289 grotendeels in het Belgische Baarle-Hertog, terwijl ik net in het Nederlandse Baarle-Nassau sta. Een apart gezicht zo met die grensstrepen door de verschillende straatjes, zoals hier op de Hoogbraak:
Terug naar Rotterdam maakte ik nog een ommetje via het Belgische Hoogstraten voor wat lekkere Vlaamse frieten. Ook zag ik nog een leuke bonus in de vorm van deze 5 herten: