Ook dit buurtbusje reed als treinvervangend vervoer.
Hierna ging ik richting station Boxtel om daar nog meer bussen en treinen te fotograferen. Ik parkeerde mijn auto vlakbij het station (aan de centrumzijde) en liep naar het station toe. Daar maakte ik de volgende foto's.
Een zeer opvallende bus. Het is een oude OV-bus en zo op de buitenkant kon ik niet zien wat voor type of merk het is. Na even naar binnen te hebben gekeken zag ik dat het een NEOPLAN was, maar de chauffeur kon mij het type niet vermelden helaas. Hij meldde wel dat ze ook een andere oude OV-bus hadden rijden vandaag, namelijk een Den Oudsten bus. Maar helaas zag ik die net wegrijden toen ik aankwam op de parkeerplaats. Bij nader onderzoek via rdw ben ik er achtergekomen dat deze bus op de foto een NEOPLAN N4416 is, oftewel een Centroliner.
De chauffeur van deze bus zei dat ik moest betalen voor een foto. Maar helaas trapte deze jongen daar niet in. Toen vertelde hij mij dat hij ook wel eens de "schoonmaakmiddel" * spelersbus rijdt en dat hij die grap tegen die voetbalsupporters wel eens vaker maakt. Helaas trappen zij daar ook nooit in. Misschien een tip, probeer het bij dronken supporters ;) (was ik vergeten te vertellen aan hem).
*Ik wil de naam niet uitspreken.
De chauffeur van deze bus wou de bus in eerste instantie in de bosjes parkeren (letterlijk). Maar na even hulp gevraagd te hebben kon hij hem iets fatsoenlijker parkeren. Nou ja.... Hij stond net zoals op de foto.
En zo gaat deze bus op weg naar Den Bosch. Vreemd genoeg was deze als een van de weinige helemaal leeg.
Ook Arriva (Touring) was met een paar bussen van de partij. Tenminste ik zag een half uur ervoor bij de A2 nog een andere (ex-)Qliner bus.
Plaatsgenoot.
De conductrice van deze trein vond het vreemd dat ik ineens aan kwam rennen, maar haar voorbij rende. Toen ik de trap bijna af was werd er namelijk op het fluitje geblazen bij wijze van vertrek en ik wou deze trein toch nog op de foto hebben. Dus gauw naar de voorkant van de trein om daar foto's te maken. Ze staat er wel met een glimlach op ;).
Als laatste foto wil ik deze plaatsen. Helaas geen betere foto, maar ik zag hem pas, nou ja hoorde hem pas toen die vlak achter mij was.
Nu zullen jullie wel denken, waarom de titel van deze reportage? Ten eerste vond ik de titel: "Treinstremmend verkeer bij Boxtel" of iets wat er op lijkt maar niets, dus nam gewoon een andere titel. Ten tweede stond ik als een rare vogel langs de kant van de weg foto's te maken met een geel reflecterende jas aan (die had ik op het station verstandig uitgetrokken om zo niet gezien te worden als verkeersregelaar of NS-medewerker). Ten derde liep ik een aantal keren vandaag over het spoor heen. Welliswaar spoor dat niet in gebruik was maar dan nog. Ten vierde was deze reportage niet echt in de planning en was er puur toeval maar bij gekomen. Ten vijfde spoor ik gewoon niet