Eerst de brug over..
..en al snel kwam ik in Twello waar ik nog even heel gauwvlugsnel een matje kon zien wegrijden, langs de oude goederenloods die nu een opknapbeurt krijgt.
Verder niet veel bijzonders gezien tot achter Apeldoorn. Ja een paar bussen in de stad maar ik was eigenlijk meer met het verkeer bezig dan met foto's maken.
Na Apeldoorn door te zijn gereden en een paar kilometer door het bosch te zijn gegaan werd de eerste overweg bereikt terwijl nét de bomen sloten en ik ongeveer 10 seconden had om te stoppen en een slechte photo te maken..
Een klein stukje verder gaat het spoor door een diepe ingraving. Een photostekje werd opgezocht..
Wat je vanuit de trein dus níét kunt zien is dit alleraardigste stuk heide. Het zal vooral in augustus erg mooi zijn als het bloeit.
En een stukje verder in de zon werd een klein half uurtje verpoosd. Geen krenten in de pap, alleen ICM.
En zo kwam ik in Assel uit. Een gehucht met hooguit 10 huizen, én een cafeetje dat er al sinds jaar en dag zit.
Assel had vroeger een station, zo valt op een half-omgevallen informatiebord te zien.
Op een kaart die hier stond zag ik dat Radio Kootwijk niet zo ver weg lag. Daar moest ik dan natuurlijk ook even naartoe, nu ik toch in de buurt was.
Op flinke hoogte wordt de A1 gekruisd. Er ontstaat file richting Apeldoorn.
Even verderop een prachtig uitzicht. Ik meende zelfs de Utrechtse Heuvelrug te zien liggen aan de horizon.
Radio Kootwijk is een radiostation uit 1923 dat is gebouwd om een radioverbinding met Indonesië te maken. Er hebben nog zes 212 meter hoge zendmasten omheen gestaan, maar de laatste is in de jaren 1980 neergehaald. Het radiostation is sinds 1999 formeel buiten gebruik en met het terrein overgedragen aan Staatsbosbeheer. Wat een immens gebouw is het...
Ongeveer 20 jaar lang had Radio Kootwijk een eigen spooraansluiting naar Kootwijk. Dat is op de satelliet makkelijk te zien en het is nu een geasfalteerd rijwielpad.
Er ligt een verlaten satellietstation aan.
En zo kwam ik weer in Assel, waar ik langs de baan even pauze gehouden heb.
Kijk je over het heuveltje achterom, dan heb je een prachtig uitzicht over de Asselsche Heide.
Kerkje van Hoog Soeren.
En toen werd weer koers gezet richting Deventer. Busje in Apeldoorn.
Tot besluit een hoop vliegtuigstrepen bij ondergaande zon..
Wij danken U voor de aandacht :)