Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
Milco schreef:Ruim een uur later is rond 9.30 uur. Ik kwam even na 9.30 aan op station Harderwijk met lijn 159 vanuit Almere en de Irisbus heb ik dan net gemist.
Ik passeerde met trein 12525. Zal dus 9.25 geweest zijn. Op lijn 247 naar Walibi reed overigens een blauwe MAN Lions Regio, inclusief lijnnummer, maar dat zal wel niet opvallend zijn.
Die blauwe MAN Lion's Regio zal een van de ex-Qbuzz Friesland Qliners zijn die nu bij Smit Reizen rijden zijn geweest. Dat lijkt me op die lijn inderdaad vrij standaard.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Van de t2052 ontbrak vandaag een stelletje ICM3 of 4. In plaats van een cross-platform overstap op perron 8/9 te Ut kwam de t552 binnen op spoor 11 en nog iets te laat ook, het is dus maar de vraag over de overstappers voor Den Haag deze aansluiting hebben gehaald.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Het is maar OVzoeker, maar toch enigszins opvallend: op de Waterlandseweg in Almere rijdt nu lijn 156 naar Hilversum met Rnet Volvo 5711 en daarachter rijdt lijn 160 naar Amersfoort met Volvo 5654, beide in plaats van een Ambassador.
Op station Almere Centrum staat overigens ook bus 8242 (Ambassador) als lijn 160 naar Amersfoort met +15 (die had om 16.00 uur vertrokken moeten zijn).
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands
Website: http://ov-almere.weebly.com/ Updates: 25-05-2025NIEUW --> 30 foto's uit Amsterdam! 14-05-2025 --> 167 foto's uit Nederland, België en Duitsland!
Met Koninginnedag vorig jaar reed de gehele concessie Gooi- en Vechtstreek met Ambassadors (m.u.v. Citea's op lijn 320). Ze hadden daarvoor precies genoeg bussen. Dit jaar zijn hebben enkele Ambassadors de concessie verlaten en worden lijn 2, 3, 107 en 110 integraal met Procity's gereden, alle andere lijnen volledig met Ambassadors (m.u.v. lijn 320).
Lijn 121 van Uden naar Eindhoven werd vanmiddag tussen Boekel en Gemert ingehaald door een gelede bus van Diamond. Ik kon echter niet opmaken of deze versterking voor lijndiensten reed.
Op lijn 70 naar Amersfoort vertrok rond half 9 gisteravond een Citaro G. Geen overbodige luxe als je naar het reizigersaanbod keek deze avond in de bussen in Hilversum.
Een aantal stellen SGM is van de vakantie aan het genieten, want vrijwel alle treinen in de s5000 / s5100 / s15100 rijdt met een losse SGM-III en dan rijden er ook nog twee setjes SLT rond in deze series.
De stellen DDZ zijn helaas ook weg. :(
Ik reis ongeveer 3x/week van station Delft naar metrostation Spaklerweg (in Amsterdam) en weer terug.
Ik heb het idee dat in 2100/2600 ook steeds vaker slechts een VIRM VI rijdt. Kan dat kloppen? In ieder geval lijkt de NS niet helemaal door te hebben dat dit iets te krap is voor deze sprintercity. Ook niet net voor of net na de piekuren.
Twee afwijkingen op totaal twee vervoermiddelen gedurende m'n terugreis: lijn 65 in Utrecht met een Groningse Citaro LE, de t559 lekker ruim met liefst 12 i.p.v. 10 bakken VIRM.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Dat wil hierzo nog wel eens vaker gebeuren. Naar mijn idee komt dat waarschijnlijk door het karige aanbod vanaf de stalling (33 Regionet Amba's & 10 Citea's) tegenover 5 hoogfrequente verbindingen in de spits. Met andere woorden; d'r hoeven maar een paar exemplaren om wat voor reden dan ook buiten dienst te zijn, en je komt al snel een groene vervanger tegen tijdens de piekuren
Meltrain schreef:Een aantal stellen SGM is van de vakantie aan het genieten, want vrijwel alle treinen in de s5000 / s5100 / s15100 rijdt met een losse SGM-III en dan rijden er ook nog twee setjes SLT rond in deze series.
De stellen DDZ zijn helaas ook weg. :(
Vandaag 3 composities SLT, die nu toevallig vlak achter elkaar rijden én een DDZ , die daar weer achteraan rijdt.
Er rijden wel minder SGM's solo rond.
Ik reis ongeveer 3x/week van station Delft naar metrostation Spaklerweg (in Amsterdam) en weer terug.
Op buslijn 175 Bijlmerstation - Haarlem rijden de laatste tijd af en toe gelede Citaro's in plaats van de gebruikelijke Lion's City. Nog meer gelede bussen voor Amstelland?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Volgens mij reed Amba 8427 een maand geleden nog vanuit stalling Amersfoort (concessie Provincie Utrecht), maar nu blijkbaar vanuit Uithoorn. De bus in kwestie vertrok een krap uur terug als lijn 121 uit Hilversum naar Uithoorn (concessie AML).
Jawel, de Berlin-Warzawa-Express is doorgetrokken naar Amsterdam , vanmiddag om 1 uur in Hengelo gespot, toch echt een afwijking of gaat dit planmatig worden?
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
Volgens berichten op Somda worden die BWE rijtuigen nu overal en nergens ingezet vanwege een aanstaande revisie. Ze zitten nu dus als los rijtuig dat wanneer nodig snel gewisseld kan worden in diverse stammen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...