Concessie Twente
Re: Concessie Twente
Je moet er natuurlijk een marge in bouwen. Als het busje continu moet rijden, dan kan de vertraging er ook een stuk moeilijker uit gereden worden. Zeker als een enkele rit 15 minuten duurt, dan is dat gewoon te krap voor een goede 30'-frequentie.
🍉
-
- Berichten: 3663
- Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
- Locatie: DTC
Re: Concessie Twente
Oldenzaal->De Lutte 12 minuten
De Lutte->Oldenzaal 15 minuten
Eventueel kun je de buurtbus niet via het centrum (Ganzenmarkt), maar via het Ziekenhuis laten rijden (scheelt 1 a 2 minuten)
De Lutte->Oldenzaal 15 minuten
Eventueel kun je de buurtbus niet via het centrum (Ganzenmarkt), maar via het Ziekenhuis laten rijden (scheelt 1 a 2 minuten)
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Re: Concessie Twente
Ik ken Oldenzaal niet, maar doe de aanname dat gebruikers van buurtbusjes vaak mensen zijn die geen ander vervoer hebben. Of je die groep (het aandeel ouderen zal wel groot zijn) een plezier doet met een route niet via het centrum (waar je als oudere juist heen wil voor je ontbijt bij de Hema enzo) vraag ik me ernstig af.
Re: Concessie Twente
In de ochtendspits wordt al 2x per uur gereden, maar ik kan me goed voorstellen dat de vrijwilligers niet de hele tijd achter elkaar door willen rijden. Dan kom je al op een 40- of 45-minutendienst uit, en dat is helemaal funest (steeds wisselende aansluitingen). Nu sluit je elk uur mooi aan op de trein in Oldenzaal.
En juist de Ganzenmarkt moet je niet willen schrappen: dat is het centrum van Oldenzaal, en aangezien in De Lutte buiten de dagelijkse boodschappen niet veel te krijgen is moeten ook ouderen wel naar Oldenzaal toe voor bijvoorbeeld kleding. En die winkels zitten in het centrum, niet bij het ziekenhuis...
En juist de Ganzenmarkt moet je niet willen schrappen: dat is het centrum van Oldenzaal, en aangezien in De Lutte buiten de dagelijkse boodschappen niet veel te krijgen is moeten ook ouderen wel naar Oldenzaal toe voor bijvoorbeeld kleding. En die winkels zitten in het centrum, niet bij het ziekenhuis...
-
- Berichten: 3663
- Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
- Locatie: DTC
Re: Concessie Twente
Bij iedere andere buurtbuslijn is een ritje van A naar B net onder de 30 minuten ( bij sommige 15, anderen net onder 60), waardoor de vrijwilligers aan beide eindpunten kort moet keren. Is dat niet voor lijn 593 mogelijk. Vind ieder uur een lunchpauze van een half uur beetje onnodig als je daardoor een extra ritje kan maken zonder al te veel extra kosten.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
-
- Berichten: 4402
- Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10
Re: Concessie Twente
dennistd schreef:In de ochtendspits wordt al 2x per uur gereden, maar ik kan me goed voorstellen dat de vrijwilligers niet de hele tijd achter elkaar door willen rijden. Dan kom je al op een 40- of 45-minutendienst uit, en dat is helemaal funest (steeds wisselende aansluitingen). Nu sluit je elk uur mooi aan op de trein in Oldenzaal.
En juist de Ganzenmarkt moet je niet willen schrappen: dat is het centrum van Oldenzaal, en aangezien in De Lutte buiten de dagelijkse boodschappen niet veel te krijgen is moeten ook ouderen wel naar Oldenzaal toe voor bijvoorbeeld kleding. En die winkels zitten in het centrum, niet bij het ziekenhuis...
even gecombineerd op beide een melding:Erno-BE schreef:Bij iedere andere buurtbuslijn is een ritje van A naar B net onder de 30 minuten ( bij sommige 15, anderen net onder 60), waardoor de vrijwilligers aan beide eindpunten kort moet keren. Is dat niet voor lijn 593 mogelijk. Vind ieder uur een lunchpauze van een half uur beetje onnodig als je daardoor een extra ritje kan maken zonder al te veel extra kosten.
wat is het aantal reizigers op die buurtbus? Als dat niet boven de 4 personen komt, zou ik kijken of je niet naar een andere plek kan rijden in die overgebleven 30 minuten.
Ook ligt het eraan hoe de treinaansluiting is.
Re: Concessie Twente
In het OV zijn er die aspecten die zorgen voor het opdrijven van de kosten: loon voor personeel, brandstof, wagenpark (aanschaf, onderhoud).Erno-BE schreef:Bij iedere andere buurtbuslijn is een ritje van A naar B net onder de 30 minuten ( bij sommige 15, anderen net onder 60), waardoor de vrijwilligers aan beide eindpunten kort moet keren. Is dat niet voor lijn 593 mogelijk. Vind ieder uur een lunchpauze van een half uur beetje onnodig als je daardoor een extra ritje kan maken zonder al te veel extra kosten.
Het loon voor personeel heb je niet bij een buurtbus (behoudens een coordinator ofzo), maar de andere twee (onderhoud en brandstof) nemen toch toe als je frequenter gaat rijden? Kan dat uit met het verkopen van een extra kaartje aan reiziger, of aan twee reizigers, of, of... Als er geld bij moet, dan betekent het frequenter laten rijden van deze buurtbus een hogere onbetrouwbaarheid en dat er elders minder bussen kunnen rijden.
Het is een spectrum.
Re: Concessie Twente
De bestemmingen op de bussen zijn vandaag aangepast: Op de Citea's staat in plaats van tweeregelige bestemmingen alles op 1 regel en verspringt het steeds.
Bijkomend voordeel is dat de oudere 3051-3060 en de 3046-3049 dan alles op twee regels staat, in plaats alles op 1 regel achter elkaar. (En de displays van de 3051-3060 dat niet aankunnen en zwart gaan en die van de 3046-3049 dan gaan scrollen)
--
t31213/t31226 reden niet ivm defect materieel. De treinvervangende bussen waren in Hengelo al na 15-20 minuten na vertrektijd voor de richting Odz, en 5-10 minuten na vertrektijd voor de richting Zp. Zeer snel dus :o :)
Bijkomend voordeel is dat de oudere 3051-3060 en de 3046-3049 dan alles op twee regels staat, in plaats alles op 1 regel achter elkaar. (En de displays van de 3051-3060 dat niet aankunnen en zwart gaan en die van de 3046-3049 dan gaan scrollen)
--
t31213/t31226 reden niet ivm defect materieel. De treinvervangende bussen waren in Hengelo al na 15-20 minuten na vertrektijd voor de richting Odz, en 5-10 minuten na vertrektijd voor de richting Zp. Zeer snel dus :o :)
Bij twijfel: gebruik beton.
Re: Concessie Twente
Er wordt gekeken naar een uitbreiding naar de Luttermolen (nieuwe wijk in De Lutte, waar nu nog geen OV komt). Dat zou je ook weer een paar minuten extra kosten.CamilleKreemers schreef:zou ik kijken of je niet naar een andere plek kan rijden in die overgebleven 30 minuten.
Ook ligt het eraan hoe de treinaansluiting is.
De aansluiting op de trein in Oldenzaal is nu prima: vier minuten bus->trein en drie minuten trein->bus, waarbij de bus rustig een paar minuten kan wachten op een licht vertraagde aankomende trein (in De Lutte is er immers genoeg tijd).
Re: Concessie Twente
Vanaf 12 mei wordt lijn 593 na de ochtendspits doorgetrokken naar de Luttermolen.
Re: Concessie Twente
Bron?
Re: Concessie Twente
Naast dat Dennistd buschauffeur bij Syntus is (en me dat vrij betrouwbaar lijkt)
(Kaartje+route)
http://www.vhdeluttermolen.nl/index_bes ... age617.htm
(Kaartje+route)
http://www.vhdeluttermolen.nl/index_bes ... age617.htm
Bij twijfel: gebruik beton.
Re: Concessie Twente
Ter aanvulling op de werkzaamheden op het van Heekplein in Enschede, er is een halte gemaakt aan de Zuidmolen, waar vroeger ook al een centrumhalte heeft gezeten. Deze is enkel in de richting station -> van Heekplein/MST te gebruiken, zoals te zien op het overzichtskaartje
Re: Concessie Twente
Oh, dat verklaart hetMdJ schreef:Naast dat Dennistd buschauffeur bij Syntus is (en me dat vrij betrouwbaar lijkt)
Dank je!MdJ schreef:(Kaartje+route)
http://www.vhdeluttermolen.nl/index_bes ... age617.htm
ik kan dat kaartje niet zien :?marvinkok schreef:Ter aanvulling op de werkzaamheden op het van Heekplein in Enschede, er is een halte gemaakt aan de Zuidmolen, waar vroeger ook al een centrumhalte heeft gezeten. Deze is enkel in de richting station -> van Heekplein/MST te gebruiken, zoals te zien op het overzichtskaartje
Re: Concessie Twente
Het staat ook op het intranet van Syntus. Misschien alleen intern bedoelde informatie?
Het is een spectrum.
Re: Concessie Twente
Zeker niet! Het kaartje is ook zichtbaar op een andere plek:Karl schreef:Het staat ook op het intranet van Syntus. Misschien alleen intern bedoelde informatie?
Bij het nieuwsbericht op:
http://www.syntus.nl/over-syntus/nieuws ... hede-.aspx
Het kaartje:
http://www.syntus.nl/Download.aspx?File ... nvpFj6mv7K
Re: Concessie Twente
Excuus, even niet in de gaten gehad dat ie vanaf het intranet linkte (A)
Re: Concessie Twente
Dat was http://delutte.com/?page=1&id=799 (ik was even vergeten het linkje er bij te plaatsen)BrengMe schreef:Bron?
Als normale chauffeurs hebben we met buurtbussen eigenlijk niets van doen.
Re: Concessie Twente
En voor de ANWB-winkel zag ik vanavond ook al haltes liggen (in beide richtingen).marvinkok schreef:Ter aanvulling op de werkzaamheden op het van Heekplein in Enschede, er is een halte gemaakt aan de Zuidmolen, waar vroeger ook al een centrumhalte heeft gezeten. Deze is enkel in de richting station -> van Heekplein/MST te gebruiken, zoals te zien op het overzichtskaartje
-
- Donateur
- Berichten: 1127
- Lid geworden op: ma 27 sep 2010, 22:27
Re: Concessie Twente
Mwa, af en toe een aansluiting over nemen of een ontdekkingsreiziger uit Amsterdam die ontzettend graag de Luttermolen eens wil bezichtigen een reisadvies gevendennistd schreef:Dat was http://delutte.com/?page=1&id=799 (ik was even vergeten het linkje er bij te plaatsen)BrengMe schreef:Bron?
Als normale chauffeurs hebben we met buurtbussen eigenlijk niets van doen.
Re: Concessie Twente
Ik liep vanmiddag om 16.40 het station in Hengelo uit, zag ik ineens 15 achterop een Optare staan. Wist niet dat ze ook daar reden
-
- Berichten: 3663
- Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
- Locatie: DTC
Re: Concessie Twente
Vreemd, lijn 15 is een spitslijn en Optares worden toch meer op rustige lijnen ingezet. Van mij mogen ze op lijn 66 rijden. Zo druk is die verbinding niet.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Re: Concessie Twente
Klopt, maar de bezetting van buslijn 15 is normaal gesproken niet erg hoog. Op de een of andere manier blijven mensen buslijn 9 kiezen. Dat is ook goed zichtbaar op Enschede CS, waar snelbus 62 richting de Universiteit rijdt.
-
- Berichten: 3663
- Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
- Locatie: DTC
Re: Concessie Twente
Lijn 15 sluit louter op de IC aan en ik denk dat de meesten met de Sprinters en de Syntus-boemel reizen en dat daarom lijn 9 significant drukker is. De spits62 rijdt slechts tot Oldenzaal respectievelijk Neede, als deze vanaf Denekamp respectievelijk Borculo begon was die drukker.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Re: Concessie Twente
Voor een aantal gebouwen (De Horst, Carre) is het veel sneller om lijn 9 te pakken dan lijn 62 of lijn 15.
Kijk je naar de frequenties en reistijd is lijn 9 ook veel handiger, daar je voor lijn 9 uit kan stappen bij de Westerbegraafplaats/UT en Kennispark, moet je met lijn 62 door tot de Hallenweg/UT. Dat "omrijden" kost veel meer tijd dan de looptijd vanaf de Westerbegraafplaats/UT. Daarnaast rijdt lijn 9 in de spitsen 6x per uur, lijn 62 heeft een hele rare
frequentie (4x per uur in 10/20 minuten ligging icm 4x per uur een kwartierdienst) en lijn 15 heeft slechts een halfuursdienst.
Kijk je naar de frequenties en reistijd is lijn 9 ook veel handiger, daar je voor lijn 9 uit kan stappen bij de Westerbegraafplaats/UT en Kennispark, moet je met lijn 62 door tot de Hallenweg/UT. Dat "omrijden" kost veel meer tijd dan de looptijd vanaf de Westerbegraafplaats/UT. Daarnaast rijdt lijn 9 in de spitsen 6x per uur, lijn 62 heeft een hele rare
frequentie (4x per uur in 10/20 minuten ligging icm 4x per uur een kwartierdienst) en lijn 15 heeft slechts een halfuursdienst.
Bij twijfel: gebruik beton.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten