Ik heb een concept bedacht om meer kortingkaarthouders van de trein, met gewone treinreizigers in contact te kunnen brengen. Het lijkt een beetje op de koffie actie die eerder werd bedacht en uitgevoerd. In eerste instantie heb ik een Facebook pagina opgestart om het concept te kunnen promoten.
Het idee is om een app op te zetten, waar mensen die met korting reizen de reizigers kunnen ontmoeten die niet met korting reizen. De reiziger zonder korting bespaart hierdoor geld op zijn treinreis en de kortingkaarthouder houdt er een leuk gesprek aan over, of misschien wel een zakcentje. Op de app moet dan het vertrekpunt worden ingevuld, het eindpunt, welk tijdstip de trein vertrekt en of je wél of geen korting hebt. De app zoekt dan naar overeenkomsten in treinreizen, waardoor de reizigers elkaar kunnen vinden. Op elk station zou bijvoorbeeld een vast ontmoetingspunt afgesproken kunnen worden, zoals onder de wolken van Rotterdam Centraal en in de stationshal van Groningen Centraal.
De treinreis hoeft niet volledig overeen te komen. Zo zou de kortinghouder vanuit Zwolle ook tot aan Rotterdam kunnen reizen, terwijl de niet-kortinghouder al in Gouda uitstapt.
Misschien zijn er hier mensen die haken en ogen in het idee zien, toevoegingen hebben of mee zouden willen werken? Ik zou het in ieder geval al heel leuk vinden als je de pagina liked en de pagina ook deelt met je vrienden.

Link: https://www.facebook.com/samentreinen