Na een reisje met de bus,metro en trein kwam ik aan op station Groningen. En ben gelijk naar het busstation gelopen waar de eerste nieuwe bus van de dag mijn voor mijn lens kwam namelijk deze Mercedes Citaro G met nummer 3422 op Qlink lijn 4.
Vervolgens kwam hier de Mercedes Citaro Capacity met nummer 3408 voor mijn lens op Qlink lijn 15.
Ook rijden er nog gewoon oudere gelede bussen in Qbuzz Groningen kleuren rond op de stadsdienst en niet in Qlink kleuren rijd zoals de bovenstaande foto's. Hier zien we de Mercedes Citaro G met nummer 3073 op lijn 6
En buiten al dat geleed materieel bestaan er ook normaal materieel op de stadsdienst in Groningen die nog de Qbuzz Groningen kleuren dragen zoals deze Mercedes Citaro met nummer 3007 op lijn 8
Qlink is een HOV-formule maar er komt ook een ander HOV-formule op dit station namelijk de Qliners zoals deze Mercedes Intergro met nummer 3606 op lijn 312
Aparte Qlink lijn is lijn 5 waar Qbuzz geen nieuwe bussen voor heeft besteld maar normale geleden bussen heeft opgespoten/omgestickerd(doorstrepen wat niet van toepassing is) naar Qlink bussen. Hier is dus zo'n bus op lijn 5 namelijk de Mercedes Citaro G met nummer 3056.
Toen ben ik even gaan kijken op het treinstation van Groningen waar deze Arriva GTW 10303 stond in een wiener line uitfit voor de lijn Groningen-Leer(D) v.v. die Arriva rijd. Echter, ging deze trein naar Windschoten.
Hierna ben ik even naar de buffer gelopen van dit station waar ik deze line-up heb geschoten van de rustende de bussen.
Vervolgens ging ik weer even kijken op het busstation waar deze Mercedes Citaro G met nummer 3435 aan het inladen was als Qlink lijn 3 met daarachter de Mercedes Citaro G met nummer 3077 als lijn 2.
De nieuwe Mercedes Citaro G 3447 is aan het inladen als Qlink lijn 4 terwijl de al wat oudere Mercedes Citaro G 3072 langs rijd als lijn 6.
Als afsluiter voor Groningen een foto van Ellen ten Damme met wel een leuk weetje.
Toen ging ik per trein naar Kampen om de nieuwe bussen van IJsselmond op de foto te zetten en een ritje mee te maken.
Aller eerst en foto van de trein die me afgezet heeft op kampen. Het betreft de NS dm'90 met nummer 3429.
Daarna ben ik even wezen kijken op het uitgestorven busstation van Kampen waar ik deze Volvo 8700 met nummer 5739 van OV in IJsselmond op de foto heb gezet op lijn 141.
Vanaf Kampen ben ik met lijn 143 naar Dronten gegaan. En heb daar deze Iveco Crossway met nummer 5506 op de foto heb gezet.
Daarna heb ik de Iveco Crossway met nummer 5517 op lijn 145 op de foto gezet met daarnaast mijn bus naar Harderwijk.
Ik nam dus buslijn 147 naar Harderwijk wat een erg comfortabele en mooie rit was met de Iveco Crossway met nummer 5509.
In Harderwijk zetten. Ik mijn bus weer op de foto met de Iveco Crossway nummer 5532 op lijn 148 die naar zijn halte toe reed op het busstation van Harderwijk.
Voordat ik in mijn vertraagde bus naar Almere stapte kwam deze Optare Solo van Syntus voorbij met nummer 5316.
Ik nam dus buslijn 159 naar Almere en heb daar deze Connexxion Van Hool new AG300 met nummer 4639 op de foto gezet die nieuw is voor Almere en hiervoor bij het GVU in Utrecht reed.
Verder zetten. Ik deze oude connexxion sternet bus op de foto. De Mercedes Citaro met nummer 3943 die nog verkeerd is gespoten.
Vanaf het busstation kun je een mooie foto maken van de aankomende bussen zoals met deze Van Hool bus op lijn 1 met op de achtergrond de oefentoren van de brandweerkazerne van Almere.
En bus die nog een aandenken heeft van zijn tijd in Utrecht is deze Van Hool newAG300 met nummer 4644 die nog het wagenpark nummer op deur heeft staan in de stijl van GVU.
Vanaf de andere kant van het busstation kan je ook mooie foto maken van aankomende bussen. En dat heb ik dus ook gedaan met deze VDL Ambassedor met nummer 8298 op lijn 6.
En toen had ik wel weer gezien in Almere en ging ik naar perron om te wachten op mijn sprinter naar Utrecht. Maar voordat mijn trein kwam zetten. Ik deze NS VIRM met nummer 9479 op de foto.
In Utrecht aangekomen liep ik naar het busstation jaarbeurszijde en daar was de eerste nieuwe bus die mijn lens zag deze Qbuzz(U-OV) Mercedes citaro met nummer 4006 op lijn 6.
Qbuzz is bezig om de filmbakken van hun VDL Ambassedors(die ze hebben overgenomen van Connexxion) te vervangen zodat die een kleurtje en een plaatje kunnen tonen zoals bij deze VDL ambassedor met nummer 4401 op lijn 66.
Nog niet alle VDL Ambassedor bussen hebben deze nieuwe filmbak en dat is te zien op deze VDL ambassedor met nummer 4410 die als lijn 65 onderweg is naar de buffer.
Een andere vervoerder die nieuwe bussen heeft aangeschaft is Arriva voor de Qliners in de consessie DAV. Hier zien we 1 van de nieuwe Qliner bussen het busstation oprijden de Volvo 8900 met nummer 7790 op lijn 388.
Voordat ik naar het busstation centrumzijde ging heb ik deze omgevingsfoto gemaakt van het hoofdkantoor van de Rabobank met op de voorgrond een Mercedes Citaro met nummer 4038 als lijn 25.
Op het busstation centrumzijde trof ik deze Connexxion MAN lion's city aan met nummer 3907 aan. Die een beetje uit zijn regio is en hier voor een instructie rit is, maar waarom? Ik heb geen idee.
Een oudere variant van de Mercedes Citraro G(ex Connexxion) is ook te vinden in Utrecht zoals deze Mercedes Citaro G met nummer 4551 die met “999 Qbuzz”.
Een afwijking op lijn 2 was deze Mercedes sprinter met nummer 4362. deze lijn hoort normaal met een Optare solo te rijden maar die lijken van begin af aan het niet (goed) te doen.
En ook deze Mercedes sprinter met nummer 4361 reed op lijn 2.
De langste bus die ik vandaag gezien heb was deze Van Hool newAGG300 met nummer 4267. deze bussen zijn nog in de GVU kleuren maar worden vervangen door nieuwe Van Hool bussen waarvan er al een paar rijden helaas heb ik deze bussen niet kunnen vastleggen op de foto.
Als afsluiter van deze dag een omgevingsfoto van de buffer aan de centrumzijde met op de voorgrond de merceds citaro met nummer 4057.
Na bovenstaande foto waren de accu's van mijn camera ook leeg en ben ik weer met de trein,metro en bus naar huis gegaan.
Bedankt voor de aandacht en ik hoop dat jullie het leuk verslag vonden met voldoende variatie.