Het is even rustig met schoolwerk, dus kan ik even een selectie maken van fotootjes die wel aardig zijn naar mijn mening.
14-08-2014
Haarlem, een verrassend mooie stad werd vandaag aangedaan. Na wat bulkfotografie op het station werden de benenwagens aan het werk gezet. Badend in de zon kon de 3601 vastgelegd worden bij het groene Kenaupark. Overigens is de weghelft richting het station daar nou niet echt breed...
Om de hoek lag de Kinderhuisvest. Na een aantal vergeefse pogingen vanwege figuranten in beeld lukte het bij deze Arriva 8781 wel om geen figuranten erbij op te hebben.
Omdat de lichtstand op het traject Kenaupark - Tempeliersstraat niet echt optimaal was, zijn de foto's de vermelding niet waard. Op het Houtplein passeerde daarna de 3659 het provinciehuis op weg naar onze hoofdstad.
Via de Gasthuis- en Kampersingel ging het richting de busbaan door het centrum. De mooie 9214 bereikt hier de halte Centrum - Verwulft met op de achtergrond de Vroom & Dreesman.
Na met m'n ouders een terrasje gepakt te hebben bij de Bavo ging ik weer via de Nassaulaan naar het station. Op de toepasselijke Nassaubrug passeert de 3643.
En na nog wat stationsfotografie gedaan te hebben keerde ik weer terug naar het verschrikkelijke Wezep.
15-08-2014
Het leek erop een busloze dag te worden, maar in Medemblik kon deze mooie Connexxion 3302 nog even meegepakt worden terwijl ie staat te bufferen bij Medemblik Busstation.
16-08-2014
Een dagje Groningen werd besteed aan het fotograferen van rooie bussen op lijn 11. Hier de 3055 bij het Noorderplantsoen.
En even een ommetje via de Korreweg voor lijn 2 die op dit moment al Qlink wil spelen met z'n groene kleurtje...
18-08-2014
Mijn schooljaar begon met een vrije dag, waarop ik mijn geliefde busjes bezocht in Leeuwarden. Na geparkeerd te hebben bij Arriva liepen we de route van lijn 12 af. Bij de Harmonie passeert de 252 (helaas met fietsster...) met de door mij opgeplakte stickertjes van zijn thuis er nog op!!
Er reed ook een Citea mee vanwege het ontbreken van de 251 in Leeuwarden.
En de 253, waarop mijn vader zijn eerste meters als chauffeur van een bus heeft gemaakt waardoor hij het 'zijn bus' is, passeert hier de huisjes van de Bredeplaats.
En diezelfde bus rijdt hier weer terug naar het busstation, met als achtergrond het mooie Rengerspark.
En een minuut na de zonnige plaat hierboven een enorme wolkbreuk, waar de 8511 zich doorheen baant.
En mijn persoonlijke favoriet nadert hier zijn laatste bochten voor het eindpunt. Op de achtergrond kijkt de Achmeatoren toe.
En een spurtje voor deze foto van de 252 moest ik bekopen met uitwerpselen van een hond aan mijn schoeisel...
En dan is dit nog de meest toonbare foto van de 254, welke nogal verminkt is met reclame. Hier voor het imposante gebouw Zaailand.
23-08-2014
Mijn eerste officiële weekeind... En voor de vierde keer in twee weken werd Groningen de bestemming. Via de route van lijn 5 op het tracé IKEA-HS ging het naar het doel van de dag, Qlink Groen fotograferen. Allereerst de Qlink paars voor het UMCG.
Met de 3068 en een zeer goeie chauffeur ging het naar de Zernike. Omdat we daar met -7 arriveerden kon ik een stukje verder mijn positie innemen voor de volgende foto:
En na een tocht over de vrijwel uitgestorven campus kon lijn 9 op de foto:
En de andere gelede Qlink Groen is de 3072. Hier op de Planetenlaan.
Daarna liep ik verder tot ik weer bij het HS was.
27-08-2014
Het voordeel van in Zwolle naar school gaan is dat ik veel busjes kan fotograferen voor en na schooltijd. Ergens op een woensdagmiddag heb ik even gekeken bij het veevervoer bij de Deltion... Streekbus 4125 rijdt hier nog leeg de rotonde op, een kleine 5 minuten later gaat ie vol naar het Zwollener Station.
03-09-2014
En mijn school heeft een aantal buslijnen voor de leerlingen. Hier vertrekt lijn 649 naar het noordoosten bij WKC De Dobbe. Alle klandizie links van de bus zijn klasgenoten...
04-09-2014
De dag erna was de passeertijd van dé bus van Syntus eens wel gunstig en kon ie poseren voor de groene bomen bij de (Nieuwe) Veerallee.