Concessie Haaglanden Streek (2009-2019)
Re: Concessie Haaglanden streek
De opmerking was dan ook niet bedoeld als opmerkelijke kleuren, maar eerder dat de HTM in een bijna dezelfde kleurstelling rondrijdt in een deel van het gebied, en binnenkort ook met dezelfde soort bussen. Wordt soms lastig uit elkaar houden lijkt mij.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Nou, bij de HTM word je vermoedelijk nog vervoerd en niet getransporteerd. ;)
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Contacteer:
HTM schijnt trouwens over te gaan op een andere kleurstelling De nieuwe aardgasbussen zouden dezelfde kleurstelling als deze busjes gaan krijgen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Voor mij niet, als de lijn en bestemming maar duidelijk is.
Al heb ik wel eens meegemaakt dat een slechtziende vrouw in een bepaalde bus stapte omdat de bus eruit zag als de bus die ze moest hebben, maar dat het niet zo bleek te zijn. Ze was dus in de verkeerde bus gestapt vanwege de reclame op de bus. Ze moest met een GVB bus, maar stapte in Amsterdam in die met Converse reclame bestickerde witte Connexxion bus. Tja, ik zou ook naar het lijnnummer hebben gevraagd in zo'n geval, maar het kan wel vervelend zijn voor sommigen. Zeker als op een groot busstation alle bussen op elkaar lijken terwijl ze van verschillende bedrijven zijn. Voor sommige mensen is de kleur van de bus een orientatiepunt.
Die nieuwe kleurstelling oogt lekker modern :pos:
Al heb ik wel eens meegemaakt dat een slechtziende vrouw in een bepaalde bus stapte omdat de bus eruit zag als de bus die ze moest hebben, maar dat het niet zo bleek te zijn. Ze was dus in de verkeerde bus gestapt vanwege de reclame op de bus. Ze moest met een GVB bus, maar stapte in Amsterdam in die met Converse reclame bestickerde witte Connexxion bus. Tja, ik zou ook naar het lijnnummer hebben gevraagd in zo'n geval, maar het kan wel vervelend zijn voor sommigen. Zeker als op een groot busstation alle bussen op elkaar lijken terwijl ze van verschillende bedrijven zijn. Voor sommige mensen is de kleur van de bus een orientatiepunt.
Die nieuwe kleurstelling oogt lekker modern :pos:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
- Daantje
- OVNL-bestuurslid
- Contacteer:
Er staat toch gewoon bij dat het Veolia-kleurstelling is? Ik vind het er persoonlijk helemaal niet duidelijker op worden als alle bussen in een regio van meerder vervoerders dezelfde kleuren hebben maar dat kan aan mij liggen.
Dat is waar, maar ik denk dat geen enkele vervoerder staat te springen om dan maar even voor een alternatieve kleurstelling te kiezen. :)
Misschien niet om die reden, maar als Connexxion bereid is zijn kleur in regio Utrecht geel te maken, zegt dat wel dat het niet onmogelijk is. Zeker bij Connexxion, waar echt alles exact dezelfde kleurstelling heeft (op de taxibusjes en Valleilijn na misschien).
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
En wat dacht je van Twents? CXX doet het in Utrecht omdat de OV-autoriteit dat wil, net zoals er provincie Utrecht op de Utrecht-bussen geplakt zit.
Het is een spectrum.
In Arnhem rijdt Connexxion ook nog met blauw ;)
Favoriete trein: ICM, Citypendel
Favoriete bus: O405
November: 526 km
Favoriete bus: O405
November: 526 km
Vanmiddag rond 16 uur zag ik op de A20 bij het Kleinpolderplein een stuk of vijf Veolia MAN's rijden :)
Weet je toevallig ook wanneer Veolia de tijden voor Haaglanden op haar site gaat zetten?
Nu weet ik wel dat de drgl bijna hetzelfde blijft als bij Connexxion, maar ik zou toch graag de tijden van Veolia zelf willen horen.
Nu weet ik wel dat de drgl bijna hetzelfde blijft als bij Connexxion, maar ik zou toch graag de tijden van Veolia zelf willen horen.
Ik reis ongeveer 3x/week van station Delft naar metrostation Spaklerweg (in Amsterdam) en weer terug.
-
- Oud-beheerder OVNL
- Contacteer:
*Het vragen naar dienstregelingen is niet....* ow nee das ergens anders :)
Meestal is het 2 weken van tevoren, dus zal dit weekend wel gebeuren verwacht ik. Aan de andere kant, communicatief zijn ze niet de meest sterke bleek de afgelopen tijd wel :?
Meestal is het 2 weken van tevoren, dus zal dit weekend wel gebeuren verwacht ik. Aan de andere kant, communicatief zijn ze niet de meest sterke bleek de afgelopen tijd wel :?
En de nieuwe dienstregelingen staan voor een kwart online (alleen in tekst, maar zonder link naar de folders) en er is wel een compleet vernieuwde site (hij blijft alleen bagger) en er zijn wat kleine wijzigingen per 30-08:
http://www.veolia-transport.nl/reisinfo ... aaglanden/
http://www.veolia-transport.nl/reisinfo ... aaglanden/
Eh :? Veolia zal nooit verchipte sterabonnementen gaan accepteren. Weten zij iets over de toekomstige abonnementsvormen wat wij niet weten
Die dynamische rittenweergave lijkt mij dan wel weer grappig
Waarschijnlijk gaat dat systeem op termijn ook verdwijnen? Want binnen een zone kan je vast met meerdere vervoerders reizen en waar komen die opbrengsten dan terecht? Wat bedoeld Veolia met verchipte studenten ov kaarten die (nog) niet geacepteerd kunnen worden? Dat je niet met reductie op de studentenchip kan reizen?
Overigens wanneer is de HTM eens zover dan het uberhaupt mogelijk is daar op saldo te reizen? Hun reisgebied blijft wel erg achter bij de rest van regio.
Verder een mooie website :pos: .
Overigens wanneer is de HTM eens zover dan het uberhaupt mogelijk is daar op saldo te reizen? Hun reisgebied blijft wel erg achter bij de rest van regio.
Verder een mooie website :pos: .
Volgens mij worden ster-abonnementen in hun huidige vorm afgeschaft omdat het zone-systeem op de helling staat. Ik heb alleen geen flauw idee wat er voor in de plaats komt...Bee schreef:Eh :? Veolia zal nooit verchipte sterabonnementen gaan accepteren. Weten zij iets over de toekomstige abonnementsvormen wat wij niet weten
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Tuurlijk staat het zonesysteem op de helling, alleen weet helemaal niemand wat er wel op de plaats komt. Daarom vond ik de vermelding ervan op de website erg opvallend, aangezien een bedrijf als de RET of het GVB wel gewoon zoneabonnementen accepteren op hun poortjes en ook weten wanneer ze moeten beginnen met kilometertarief heffen bij het uitchecken.
Wat voor problemen zijn er?
Bussen die bij een halfuursdienst achter elkaar aan rijden, ritten die veel te vroeg of te laat rijden dan wel overgeslagen worden, bussen die uit straten komen waar Connexxion nog nooit gereden heeft etc. ;) De chauffeurs hebben daarbij geen lijnverkenning gekregen, maar hebben een navigatiesysteem aan boord. Naar het schijnt werkt dat niet feilloos en verdwaalt menigeen.
Maar er is toch praktisch niets veranderd ten opzichte van Connexxion? Dan vind ik het toch erg opmerkelijk dat alles in de soep loopt :?
Een voetnootje is wel op z'n plaats: wat ik zoal hoor en zie is gebaseerd op het concessiegedeelte ten noorden van Den Haag (Wassenaar, Leidschendam-Voorburg, Leiden). Daar hebben de huidige Veoliachauffeurs vrijwel niet gereden want die ritten werden voorheen vanuit andere garages gereden (Leidschendam, Leiden) en daarvan zijn vrijwel geen chauffeurs overgegaan.
Ah, okee. In Zoetermeer en Delft kan de situatie dus heel anders zijn.
Ik ga nog eens even kijken of dat livetracking via internet werkt
Ik ga nog eens even kijken of dat livetracking via internet werkt
Zucht, Veolia wist nu al een lange tijd dat ze het vervoer in de regio Haaglanden mochten verzorgen en toch loopt alles in het honderd (het zal vast en zeker niet zo erg zijn als in Limburg, maargoed)...
Ik hoop dat de chauffeurs daar wél de tijd krijgen om naar het toilet te gaan...
Ik hoop dat de chauffeurs daar wél de tijd krijgen om naar het toilet te gaan...