Dienstregelingvraagbaak Zuid Nederland
Re: Dienstregelingvraagbaak Zuid Nederland
Ik heb een pagina aangemaakt met als start Buurtbuslijn A Sevenum Panningen.
Deze lijn heeft best lang gereden maar in de eerste 3 jaar zaten er al 6 wijzigingen op de lijn, zowel start begin als route, ook de frequentie wijzigde best vaak.
Nu zou je voor elke wisselend begin en eindpunt een nieuwe pagina moeten aanmaken, toevallig moet je een foldertje hebben om het juiste beginpunt te kunnen pakken, en dan nog weet je niet 100% zeker of er niet toevallig een half jaar eerder het beginpunt ergens anders lag.
Je zou dan eigenlijk maar een 'deel' van de hele lijn kunnen aanmaken en dan mis je eigenlijk het overzicht over de verschillende jaren.
Ik heb het nu zo opgelost voor lijn A:
http://wiki.ovinnederland.nl/wiki/Lijn_ ... _Panningen
op de Zuidooster DNST pagina ziet het er dan zo uit:
http://wiki.ovinnederland.nl/wiki/Zuido ... _1977/1978
Is dit wat of is dit niet volgens de spelregels ?
Wat is het standpunt wat betreft plaatjes en foldermateriaal ?
Een busboekje inscannen is niet te doen, losse folders daarintegen in binnen 3 seconden klaar en leuk voor de liefhebbers...
Evenals een kleine lijnennetkaart uit die periode (als PDF of JPG)
De beschikbare folder uit 1997 heb ik ook op de pagina van lijn A gezet als referentienoot
Ik merk soms dat er wordt gelinkt naar een document op internet, bijvoorbeeld over HO&GO maar dit kan zomaar verdwijnen. Dit soort info zet ik vaak ook op mijn eigen domein, daar blijft het minimaal nog een jaar of 50 staan.
Zo heb ik ook een leuke LIjntaxiFlyer als PDF
Deze lijn heeft best lang gereden maar in de eerste 3 jaar zaten er al 6 wijzigingen op de lijn, zowel start begin als route, ook de frequentie wijzigde best vaak.
Nu zou je voor elke wisselend begin en eindpunt een nieuwe pagina moeten aanmaken, toevallig moet je een foldertje hebben om het juiste beginpunt te kunnen pakken, en dan nog weet je niet 100% zeker of er niet toevallig een half jaar eerder het beginpunt ergens anders lag.
Je zou dan eigenlijk maar een 'deel' van de hele lijn kunnen aanmaken en dan mis je eigenlijk het overzicht over de verschillende jaren.
Ik heb het nu zo opgelost voor lijn A:
http://wiki.ovinnederland.nl/wiki/Lijn_ ... _Panningen
op de Zuidooster DNST pagina ziet het er dan zo uit:
http://wiki.ovinnederland.nl/wiki/Zuido ... _1977/1978
Is dit wat of is dit niet volgens de spelregels ?
Wat is het standpunt wat betreft plaatjes en foldermateriaal ?
Een busboekje inscannen is niet te doen, losse folders daarintegen in binnen 3 seconden klaar en leuk voor de liefhebbers...
Evenals een kleine lijnennetkaart uit die periode (als PDF of JPG)
De beschikbare folder uit 1997 heb ik ook op de pagina van lijn A gezet als referentienoot
Ik merk soms dat er wordt gelinkt naar een document op internet, bijvoorbeeld over HO&GO maar dit kan zomaar verdwijnen. Dit soort info zet ik vaak ook op mijn eigen domein, daar blijft het minimaal nog een jaar of 50 staan.
Zo heb ik ook een leuke LIjntaxiFlyer als PDF
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39287
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Dienstregelingvraagbaak Zuid Nederland
De ruimte op de server is uiteraard niet oneindig, dus denk wel na of wat je upload echt iets toevoegt. Bij twijfels is het inderdaad ook wel een goeie optie om iets op eigen webruimte te uploaden en dan te linken.huibf schreef:Wat is het standpunt wat betreft plaatjes en foldermateriaal ?
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Dienstregelingvraagbaak Zuid Nederland
Wat mij betreft kan het ook op 4 pagina's zeker als je dan de juiste frequenties erbij kunt zetten, want die mis ik nu in het verhaal. (kan eventueel ook als tekst bij de verschillende routes.)
De einddatum in de in de infobox suggereert dat de route tot 1993 niet meer is gewijzigd. Klopt dit, anders de einddatum leeg houden. De opmerking dat de lijn in 1993 is hernummert naar 166 kan natuurlijk blijven staan.
De einddatum in de in de infobox suggereert dat de route tot 1993 niet meer is gewijzigd. Klopt dit, anders de einddatum leeg houden. De opmerking dat de lijn in 1993 is hernummert naar 166 kan natuurlijk blijven staan.
I never understood decimals. I can't see the point.
Ik kan je naam niet meer herinneren, maar aub help me niet.
"The trouble with quotes on the internet is that you never know if they are real" - Abraham Lincoln
Ik kan je naam niet meer herinneren, maar aub help me niet.
"The trouble with quotes on the internet is that you never know if they are real" - Abraham Lincoln
Re: Dienstregelingvraagbaak Zuid Nederland
De route zal wellicht zijn aangepast, maar de plaatsen van de begin en eindpunten niet, mogelijk wel de halte.huibe schreef:Wat mij betreft kan het ook op 4 pagina's zeker als je dan de juist frequenties erbij kunt zetten, want die mis ik nu in het verhaal. (kan eventueel ook als tekst bij de verschillende routes.)
De einddatum in de in de infobox suggereert dat de route tot 1993 niet meer is gewijzigd. Klopt dit, anders de einddatum leeg houden. De opmerking dat de lijn in 1993 is hernummert naar 166 kan natuurlijk blijven staan.
Ik kan natuurlijk als opmerking erbij plaatsen dat de route later nog is gewijzigd, door deze constructie kan je altijd op elke dienstregelingjaar van ZO linken naar BB A.
de tijden zijn re vinden in de vermelde folders...
Re: Dienstregelingvraagbaak Zuid Nederland
Dat moet niet de insteek zijn van de wiki. Anders kan ik ook een busboek van een jaar inscannen en één pagina aanmaken met daarbij de opmerking 'beste lezer, u kunt in de bijlage alle info vinden'.huibf schreef:de tijden zijn re vinden in de vermelde folders...
I never understood decimals. I can't see the point.
Ik kan je naam niet meer herinneren, maar aub help me niet.
"The trouble with quotes on the internet is that you never know if they are real" - Abraham Lincoln
Ik kan je naam niet meer herinneren, maar aub help me niet.
"The trouble with quotes on the internet is that you never know if they are real" - Abraham Lincoln
- fogeltje
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 6241
- Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
- Locatie: Fogeltown
Re: Dienstregelingvraagbaak Zuid Nederland
Ik zou het niet zo erg vinden als het op één pagina blijft, het blijft een lijn van Sevenum naar Panningen. Dat de infobox alleen op de laatste situatie slaat vind ik niet zo erg mits alle wijzigingen maar in de tekst gedocumenteerd zijn.
"Een touringcar is geen bus"
Re: Dienstregelingvraagbaak Zuid Nederland
Ik zal morgen nog eens wat aanpassen, met een geschiedenis paragraaf. Dat is wat eenduidiger. Ik zal de SRE lijnenpagina's als leidraad hanteren...
Iets anders.
bb 1997/98 meldt voor het eerst iets over SRE als overkoepelend orgaan.
Je kan stellen en de wiki wellicht wat overzichtelijker maken, door vanaf die datum over de sre concessie te spreken, die dan ook nog verdeeld is in 3 gebieden.
Iets anders.
bb 1997/98 meldt voor het eerst iets over SRE als overkoepelend orgaan.
Je kan stellen en de wiki wellicht wat overzichtelijker maken, door vanaf die datum over de sre concessie te spreken, die dan ook nog verdeeld is in 3 gebieden.
- fogeltje
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 6241
- Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
- Locatie: Fogeltown
Re: Dienstregelingvraagbaak Zuid Nederland
Ik vind het prima. Wellicht dat iemand bij het SRE eens navraag kan doen of ze in hun archieven niet kunnen terugvinden vanaf welke datum die concessies officieel van kracht waren.
"Een touringcar is geen bus"
Re: Dienstregelingvraagbaak Zuid Nederland
Fogeltje: Speciaal voor jouw: http://wiki.ovinnederland.nl/wiki/Lijn_ ... t_-_Gemert
Met lijnfoldertje als Bron.
:D
Met lijnfoldertje als Bron.
:D
- fogeltje
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 6241
- Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
- Locatie: Fogeltown
Re: Dienstregelingvraagbaak Zuid Nederland
*bus*
Ik denk dat het overigens wel beter is artikel te splitsen rond 1982 en de eerste incarnatie zijn eigen pagina te geven. Maar dat kan later.
Ik denk dat het overigens wel beter is artikel te splitsen rond 1982 en de eerste incarnatie zijn eigen pagina te geven. Maar dat kan later.
"Een touringcar is geen bus"
Re: Dienstregelingvraagbaak Zuid Nederland
Mocht ik nog een of 2 foldertjes hebben i.i.g. naar Gemert dan heb ik iets meer info, hopelijk volgt dat spoedig.
- fogeltje
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 6241
- Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
- Locatie: Fogeltown
Re: Dienstregelingvraagbaak Zuid Nederland
Mij viel trouwens op dat de begin/eindhalte in Lieshout in de haltelijst "Markt" genoemd werd en in de tabellen "Gemeentehuis". Dat laatste zou stroken met de streekboekjes, lijn 21 stopte daar namelijk ook.
"Een touringcar is geen bus"
Re: Dienstregelingvraagbaak Zuid Nederland
http://wiki.ovinnederland.nl/wiki/Buxi
Is dit wel een belbus ? Het boekje dat de Buxi introduceert namelijk niet.
Er wordt ook geen telefoonnummer vermeld.
Ik kan namelijk niet herinneren dat je moest bellen, wel waren de bussen kleiner, 8 of 15 persoons
Is dit wel een belbus ? Het boekje dat de Buxi introduceert namelijk niet.
Er wordt ook geen telefoonnummer vermeld.
Ik kan namelijk niet herinneren dat je moest bellen, wel waren de bussen kleiner, 8 of 15 persoons
- fogeltje
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 6241
- Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
- Locatie: Fogeltown
Re: Dienstregelingvraagbaak Zuid Nederland
Het zal dan wel niet. Dan weet ik niet waarom ik dat ooit verzonnen heb. Als je eea al wilt aanpassen, dan zal ik vanavond kijken of ik eventueel vergeten pagina's nog kan doen. Sta nu op het punt de bus te pakken
"Een touringcar is geen bus"
- fogeltje
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 6241
- Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
- Locatie: Fogeltown
Re: Dienstregelingvraagbaak Zuid Nederland
OK, bij die toko moet je dus lid zijn om een bestelling te plaatsen :') Bij nader inzien staat dat ook vermeld, maar daar moet ik overheen gelezen hebben.Mr-W schreef:Inderdaad,ga binnenkort ook wat bestellen.(Stadsdienst Helmond boekjes) Weet iemand hoe die tabel met 1 tm 5 werkt en wat een k achter een cijfer betekend ?huibf schreef:Advweb.nl verschrikkelijk veel voor de verkoop, voor weinig...
"Een touringcar is geen bus"
Re: Dienstregelingvraagbaak Zuid Nederland
Jemig € 38,50. Wat veel. Ben benieuwd wat daar nu feitelijk van word betaald.
🍉
Re: Dienstregelingvraagbaak Zuid Nederland
Weet iemand waar/hoe ik de bijlagen kan vinden van het PvE van concessie Oost/West-Brabant? Ik ben vooral nieuwsgierig naar de bijlages waarin de verplichte verbindingen beschreven worden.
-
- Berichten: 99
- Lid geworden op: do 26 mei 2011, 18:48
- Locatie: Den Haag
Re: Dienstregelingvraagbaak Zuid Nederland
Op www.tenderned.nl kun je alles vinden. Ik type bij zoek altijd in 'Concessie OV Brabant'.Yanaike schreef:Weet iemand waar/hoe ik de bijlagen kan vinden van het PvE van concessie Oost/West-Brabant? Ik ben vooral nieuwsgierig naar de bijlages waarin de verplichte verbindingen beschreven worden.
Re: Dienstregelingvraagbaak Zuid Nederland
Dat ziet er uit als een hele handige site! Thanks! *O*
-
- Berichten: 99
- Lid geworden op: do 26 mei 2011, 18:48
- Locatie: Den Haag
Re: Dienstregelingvraagbaak Zuid Nederland
Hainje en FransF nog bedankt over de businfo over Megen.
Re: Dienstregelingvraagbaak Zuid Nederland
Mijn vader moet komende week bij het NH Koningshof in Veldhoven zijn.
Nu staat op de routebeschrijving (terecht) dat hij met de lijnen 15, 149 en 150 kan gaan, maar staat er onterecht dat deze lijnen in het weekend slechts eenmaal per uur rijden.
Weet iemand of de frequentie van deze lijnen pas recent is verhoogd naar tweemaal per uur of is dat nooit zo geweest?
Nu staat op de routebeschrijving (terecht) dat hij met de lijnen 15, 149 en 150 kan gaan, maar staat er onterecht dat deze lijnen in het weekend slechts eenmaal per uur rijden.
Weet iemand of de frequentie van deze lijnen pas recent is verhoogd naar tweemaal per uur of is dat nooit zo geweest?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Dienstregelingvraagbaak Zuid Nederland
Lijn 15 en lijn 150 rijdt sowieso de hele dag elk half uur. Lijn 149 rijdt elk half uur tot een uurtje of 6. Zie hieronder de links naar de dienstregeling. Dit is naar mijn weten sowieso sinds Hermes op deze lijnen rijdt. Wellicht was het anders toen BBA deze diensten nog verzorgde.
Lijn 15 richting Koningshof
Lijn 149 richting Reusel
Lijn 150 richting Reusel
Lijn 15 richting Eindhoven Station
Lijn 149 richting Eindhoven Station
Lijn 150 richting Eindhoven Station
Lijn 15 richting Koningshof
Lijn 149 richting Reusel
Lijn 150 richting Reusel
Lijn 15 richting Eindhoven Station
Lijn 149 richting Eindhoven Station
Lijn 150 richting Eindhoven Station
🍉
- fogeltje
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 6241
- Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
- Locatie: Fogeltown
Re: Dienstregelingvraagbaak Zuid Nederland
Toen ik vandaag thuis kwam stond er een pakketje van ADV op mijn bed klaar met dienstregelingen van Zuidooster (en een paar Hermes) ter waarde van 115 euro (daarop krijg ik wel 40% kwantumkorting ) *bus*
Dus als iemand vragen heeft, mijn oudste dienstregeling is nu van 1949 en hoewel ik niet elke dienstregeling op wijzigingsblad heb, denk ik dat nu in ieder geval wel bijna van elk jaar iets van Zuidooster heb, van 1949 t/m 1994.
Interessant weetje: na de lijnenruil tussen BBA en Zuidooster reden de toenmalige lijn 22 en 25 naar Stiphout (leuk voor Mr-W ;) )
Dus als iemand vragen heeft, mijn oudste dienstregeling is nu van 1949 en hoewel ik niet elke dienstregeling op wijzigingsblad heb, denk ik dat nu in ieder geval wel bijna van elk jaar iets van Zuidooster heb, van 1949 t/m 1994.
Interessant weetje: na de lijnenruil tussen BBA en Zuidooster reden de toenmalige lijn 22 en 25 naar Stiphout (leuk voor Mr-W ;) )
"Een touringcar is geen bus"
Re: Dienstregelingvraagbaak Zuid Nederland
Mooi man... ik ben niet zover teruggegaan...
Maar volgensmij bestond toen mijn lijn 31 ook al :-)
Maar volgensmij bestond toen mijn lijn 31 ook al :-)
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 22 gasten