Leuke reportage. Wat ook een mooi punt is, is het straatje tussen het Brouwhuis (Ulvenhout) en Boerderij/cafe (Budel). Wel lastig op drukke dagen om daar foto's te maken. Openluchtmuseum is zeker de moeite waard en goed te bereiken met trolley lijn 3. Mooi is ook het rijtje Amsterdamse panden bij de ingang en daarvoor dan de Rotterdamse trams.
Er wordt vooral gereden met de RET vierassers (waarvan een met een Allan bijwagen) en de de gelede Duewag. Ook rijdt de Arnhemse viermaster regelmatig. De Haagse 274 rijdt minder, ik heb deze helaas nog steeds niet zien rijden en die is nu in revisie.
Plattegrond museum
Op de eerste foto is ook nog het smalspoor te zien van de GTW tram. Die staat nu (helaas) tussen het aannemers smalspoor in Valkenburg (ZH). In het museum staat ook nog een NS-Sik met goederenwagen bij de Van Gend & Loos loods uit Tiel.
Meltrain schreef:
Opvallend is dat de 520 en 535 hun pantograaf aan de voorzijde hebben; dat heeft in Rotterdam jarenlang niet gemogen (maar mag inmiddels weer wel).
De trams worden regelmatig gekeerd om te veel eenzijdige slijtage te voorkomen.
In Rotterdam met panto achter rijden zal zijn geweest toen er geen kopeindpunten meer waren en tot de periode voor de VETAG. Dit i.v.m. de wisselbediening en om te voorkomen dat ze het wissel al onder hun voorganger omzetten.