Concessie Achterhoek-Rivierenland (2010-2025)
-
- Berichten: 3663
- Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
- Locatie: DTC
Re: Arriva presenteert plannen Achterhoek-Rivierenland
In Rijssen zelf is er misschien een verschuiving van buslijnen nodig, maar tussen Holten en Rijssen zijn er geen relevante dorpen die een busbediening nodig hebben.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
-
- Berichten: 4179
- Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41
Re: Arriva presenteert plannen Achterhoek-Rivierenland
Dat zou je alleen kunnen als je én de treindiensten Zutphen-Winterswijk en Winterswijk-Arnhem én de knoop in Borculo symmetrisch maakt. Dat zorgt dan echter weer voor lange keringen in Borculo (of vervallen overstappen). Voor Arriva kan dat neutraal uitvallen door de bezuinigingen die dan op lijn 72 mogelijk zijn (ook tussen Lichtenvoorde en Groenlo voldoet dan slechts 1x per uur + voortaan een korte kering in Neede), maar Syntus blijft een omloop extra nodig hebben. Het OV kan nog verder bezuinigd worden als lijnen 23 en 62 voortaan in Ruurlo eindigen in plaats van Borculo. Probleem is alleen dat dat voor lijn 23 juist een omloop bespaart en 62 net zo veel omlopen nodig blijft hebben en dat juist de lijn van 'concurrent' Syntus is (niet meegenomen dat Syntus dan een stuk van het Arriva-gebied over zou nemen).Erno-BE schreef:Oost-Gelre: lijn 72 kan in de stille uren doorgetrokken worden naar Aalten of Varsseveld, dan zijn lijn 73 en 74 overbodig in de stille uren,
Als je het systeem asymmetrisch houdt, zoals nu het geval is, dan krijg je het probleem dat je vanaf Enschede alleen ri. Doetinchem een aansluiting hebt en niet ri. Winterswijk. In Lievelde sluit je namelijk niet aan op de trein naar Winterswijk, maar juist naar Zutphen (logisch, want daar willen ook meer reizigers heen). Toch op de trein naar Winterswijk willen aansluiten zorgt er dan weer voor dat én in Neede én in Varsseveld geen aansluitingen zijn. Ga je de hele Borculose knoop verschuiven, dan verliest lijn 23 weer de aansluitingen Borculo<->Zutphen.
Dat lijn 72 nu tussen Lichtenvoorde en Groenlo 2x per uur rijdt heeft er juist mee te maken dat er zo wel vanaf Lichtenvoorde op de treinen naar Zutphen én Winterswijk aangesloten kan worden (het doorrijden naar Groenlo heeft te maken dat dat geen extra omloop kost, aangezien je anders lang moet keren in Lievelde en Groenlo de standplaats is van Arriva). Dat Eibergen alleen van/naar Zutphen aansluit in Lievelde heeft ermee te maken dat die plaats juist afhankelijk is van de overstap ri. Zutphen (ontsluiting met de rest van het land) én middels lijn 74 (en goede overstap in Groenlo op lijn 73) toch al een goede verbinding met Winterswijk heeft.
Wil je dus lijnen 73 én 74 vervangen op zondag, dan kan dat alleen als je lijn 73 blijft laten rijden op Groenlo-Winterswijk (maar dan een kwartier verschoven, zodat aangesloten wordt op lijn 72). Nadeel blijft echter dat het zeer behelpen blijft zolang alles in de Achterhoek asymmetrisch blijft.
- busentrein
- Berichten: 580
- Lid geworden op: do 29 jul 2010, 11:00
- Locatie: Ulft
- Contacteer:
Re: Arriva presenteert plannen Achterhoek-Rivierenland
Sinds gisteren is de King Long op de dienst verschenen en is actief onder het nummer 3101
Re: Arriva presenteert plannen Achterhoek-Rivierenland
Vind hem wel iets hebben van een Mercedes Intrego.Wat voor motor zit er in deze bus ?
Heb je toevallig ook interieur foto's,want vaak zien die er in Chinese bussen afschuwelijk uit.
Hoop stiekem dat deze bussen in Brabant komen te rijden,vind ze wel iets hebben.Of evt. De Zhongtong Sunny City NF.
Heb je toevallig ook interieur foto's,want vaak zien die er in Chinese bussen afschuwelijk uit.
Hoop stiekem dat deze bussen in Brabant komen te rijden,vind ze wel iets hebben.Of evt. De Zhongtong Sunny City NF.
Re: Arriva presenteert plannen Achterhoek-Rivierenland
Een Cummins ISB6.7-motor van 225/255 pk, de King Long is qua geluid vergelijkbaar met een VDL Ambassador/Citea.
En afgaande op de specificaties die ik op de website gevonden heb, voldoet de Cummins-motor slechts aan de Euro EEV-normen.
En afgaande op de specificaties die ik op de website gevonden heb, voldoet de Cummins-motor slechts aan de Euro EEV-normen.
Re: Arriva presenteert plannen Achterhoek-Rivierenland
Is deze bus ook onder 3101 te volgen op OVAUB? Zou wel leuk staan met een rode Citea 3101
Re: Arriva presenteert plannen Achterhoek-Rivierenland
Ja hoor, dat is ie. Momenteel echter niet actief.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
- fogeltje
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 6244
- Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
- Locatie: Fogeltown
Re: Arriva presenteert plannen Achterhoek-Rivierenland
Laat ze aub zo ver mogelijk van Brabant vandaan rijden.Mr-W schreef:Vind hem wel iets hebben van een Mercedes Intrego.Wat voor motor zit er in deze bus ?
Heb je toevallig ook interieur foto's,want vaak zien die er in Chinese bussen afschuwelijk uit.
Hoop stiekem dat deze bussen in Brabant komen te rijden,vind ze wel iets hebben.Of evt. De Zhongtong Sunny City NF.
"Een touringcar is geen bus"
Re: Arriva presenteert plannen Achterhoek-Rivierenland
Op maandag t/m vrijdag overdag zal lijn 160 Deventer - Holten doorgetrokken worden naar Rijssen. Op het moment dat lijn 160 maar tot Bathmen rijdt, rijdt er geen bus tussen Holten Station en Rijssen, Roelf Bosmastraat. Het traject in Rijssen zal onder lijn 160 gereden worden door lang kerende lijn 96 van Syntus Twente. In de avonduren staat deze bus toch 45 minuten stil en zal dus even doorrijden naar de Roelf Bosmastraat, draaien op de rotonde en weer terug.
Persoonlijk vindt ik het jammer dat we vanuit Twente niet met de 160 helemaal naar Holten rijden(kon ik ff tussendoor bakkie doen thuis), maar helaas het is niet anders. En voordat er mensen zijn die zeggen dat het in de tijd wel past: dat doet het ook, alleen hebben ze er niet voor gekozen.
Enne.... het schrappen van een buslijn tussen 2 treinstations gebeurt alleen in Nederland. Ik kan net over de grens met zowel de bus als de trein tussen Gronau en Coesfeld reizen, waarom? De mensen die tussen de stations wonen willen ook wel met het OV reizen. De bus moet fungeren als aanvoer naar de trein. En als je dan toch wilt integreren moet ook het tarief geïntegreerd zijn. Nu kun je met een dagkaart van de bus niet in de NS trein. Sterker nog, je kunt tegenwoordig alleen nog maar met een dure OV dagkaart gebruik maken van beide modaliteiten en dat is te ingewikkeld voor de mensen, dus die nemen de auto.
Persoonlijk vindt ik het jammer dat we vanuit Twente niet met de 160 helemaal naar Holten rijden(kon ik ff tussendoor bakkie doen thuis), maar helaas het is niet anders. En voordat er mensen zijn die zeggen dat het in de tijd wel past: dat doet het ook, alleen hebben ze er niet voor gekozen.
Enne.... het schrappen van een buslijn tussen 2 treinstations gebeurt alleen in Nederland. Ik kan net over de grens met zowel de bus als de trein tussen Gronau en Coesfeld reizen, waarom? De mensen die tussen de stations wonen willen ook wel met het OV reizen. De bus moet fungeren als aanvoer naar de trein. En als je dan toch wilt integreren moet ook het tarief geïntegreerd zijn. Nu kun je met een dagkaart van de bus niet in de NS trein. Sterker nog, je kunt tegenwoordig alleen nog maar met een dure OV dagkaart gebruik maken van beide modaliteiten en dat is te ingewikkeld voor de mensen, dus die nemen de auto.
Erno-BE schreef:De NS rijdt al tussen Holten en Rijssen. Een buslijn tussen beide plaatsen is volstrekt overbodig.Freek schreef:Aanpassing stadsdienst Zutphen is niet het hoofdonderwerp, maar is het gevolg van het snijden in lijn 51. Als je daar dan toch iets in veranderd, kan beter elk half uur een snelle verbinding tussen Leesten en het station komen.Meltrain schreef:Via de site van ROCOV Gelderland kun je het advies op het vervoerplan voor 2015 vinden.
Het vervoerplan zelf is niet te vinden.
Dingen die opvallen:
* Servicebus in Doetinchem
* Aanpassingen stadsdienst Zutphen
* Vervallen lijn 54 tussen Laren en Rijssen. (In het advies staat Holten i.p.v. Rijssen, dus vermoedelijk komt er een vervangende lijn tussen Holten en Rijssen.)
Vervallen lijn 54 lees je goed. Mogelijk gaat Syntus iets doen tussen Holten en Rijssen.
Oost-Gelre: lijn 72 kan in de stille uren doorgetrokken worden naar Aalten of Varsseveld, dan zijn lijn 73 en 74 overbodig in de stille uren,
When you're tired of London, you're tired of life
-
- Donateur
- Berichten: 1127
- Lid geworden op: ma 27 sep 2010, 22:27
Re: Arriva presenteert plannen Achterhoek-Rivierenland
Was er nog maar een OV dagkaart
-
- Berichten: 3663
- Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
- Locatie: DTC
Re: Arriva presenteert plannen Achterhoek-Rivierenland
OV op maat is niet te verantwoorden, nergens. Een bus is een aanvulling op spoorvervoer, geen substitutie en zorgt dat grotere plaatsen zonder spooraansluiting een OV-ontsluiting hebben. Voor kleinere dorpen bestaat er een buurtbus, belbus of regiotaxi als aanvulling op het busvervoer. Als er tussen twee treinstations geen grote plaatsen liggen is er geen reden om een parallele bus te laten rijden. Ook is tweemaal per uur een trein veel aantrekkelijker dan een trein en een bus. Dit is in bijvoorbeeld de Achterhoek bewezen. Dat er in Duitsland naast een trein een bus rijdt hoeft niet te betekenen dat het hier ook moet. Soms doen de Duitsers het beter, soms de Nederlanders.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Re: Arriva presenteert plannen Achterhoek-Rivierenland
Hoop het ook na dit flimpje te hebben gezien.fogeltje schreef:Laat ze aub zo ver mogelijk van Brabant vandaan rijden.Mr-W schreef:Vind hem wel iets hebben van een Mercedes Intrego.Wat voor motor zit er in deze bus ?
Heb je toevallig ook interieur foto's,want vaak zien die er in Chinese bussen afschuwelijk uit.
Hoop stiekem dat deze bussen in Brabant komen te rijden,vind ze wel iets hebben.Of evt. De Zhongtong Sunny City NF.
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=2LBGICLxsR4[/youtube]
Bus maakt veel herrie,stoelen zien er oncomfortabel uit en het sluiten van de deuren lijkt op plan-v :neg:
Re: Arriva presenteert plannen Achterhoek-Rivierenland
Lawaai van iets vind ik altijd lastig uit een filmpje af te leiden...
Naar mijn idee is het juist stiller dan een Amba/Citea achterin, ondanks dezelfde motor.
Wel een nare piep bij die deuren trouwens.
Naar mijn idee is het juist stiller dan een Amba/Citea achterin, ondanks dezelfde motor.
Wel een nare piep bij die deuren trouwens.
- busentrein
- Berichten: 580
- Lid geworden op: do 29 jul 2010, 11:00
- Locatie: Ulft
- Contacteer:
Re: Arriva presenteert plannen Achterhoek-Rivierenland
Dat filmpje is van mij, het enige dat een gruwelijk kabaal maakt , is de achterdeuren. Door de ZF Ecolife versnellingsbak hoor je de motor nauwelijks meer.
Re: Arriva presenteert plannen Achterhoek-Rivierenland
Vind het wel meevallen met de herrie van die deuren. Mijns inziens was het alleen wel logischer geweest als ze dat piepje bij het sluiten van de deuren hadden geprogrammeerd.
🍉
-
- Berichten: 4179
- Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41
Re: Arriva presenteert plannen Achterhoek-Rivierenland
Wellicht is dat piepje juist om te waarschuwen dat de deur open gaat, zodat (als het druk is) je voorkomt dat reizigers die (al dan niet noodgedwongen) tegen de deur staan naar buiten vallen?
Re: Arriva presenteert plannen Achterhoek-Rivierenland
Mwa, zou kunnen. Echter verder geen een deur in het Nederlands OV heeft naar mijn weten een signaal bij opengaan, dus ik denk dat het waarschuwen bij de doorsnee busreiziger hier eerder verwarrend werkt. Voor zover deze hier überhaupt al wakker van ligt natuurlijk.
🍉
Re: Arriva presenteert plannen Achterhoek-Rivierenland
De Spurts van Arriva die ze sinds de dienstregeling 2013 inzetten hebben allemaal heel hinderlijke piepjes als de deuren opengaan en als de deuren sluiten.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Arriva presenteert plannen Achterhoek-Rivierenland
Dat heeft meer te maken met ILT-eisen dan met Arriva.
Re: Arriva presenteert plannen Achterhoek-Rivierenland
Maar Arriva is de enige die de deuren ook laat piepen bij openen, rest van het materieel doet dat alleen bij sluiten.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39321
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Arriva presenteert plannen Achterhoek-Rivierenland
´tis ook de enige vervoerder waarbij het piepje zo hinderlijk is. Schrijft de ILT geen gehoorbescherming voor voor reizigers met die treinen?
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Arriva presenteert plannen Achterhoek-Rivierenland
Arriva is toch de enige met nieuw materieel. Arriva is wel in gesprek met ILT over de eisen.
Re: Arriva presenteert plannen Achterhoek-Rivierenland
Zag laatst twee Qliner bussen in Doetinchem (Garage) staan. Heeft iemand enig idee waarom ze naar Doetinchem zijn gehaald?
Re: Arriva presenteert plannen Achterhoek-Rivierenland
Al ruim anderhalf jaar, ja. Laten we hopen dat het uiteindelijk net zo gaat als met het contrastvlak.Freek schreef:Arriva is toch de enige met nieuw materieel. Arriva is wel in gesprek met ILT over de eisen.
Re: Arriva presenteert plannen Achterhoek-Rivierenland
Het betreft nieuwe EU-eisen t.b.v. van slechtzienden.Freek schreef:Arriva is toch de enige met nieuw materieel. Arriva is wel in gesprek met ILT over de eisen.
Het hoge aantal decibellen is verplicht voor alle nieuwe treinen sinds datum X.
Ik vrees dat de ILT daar weinig aan kan doen.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten