Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
De overstaptijden op Amersfoort Schothorst en Vathorst zijn trouwens ook wel krap hoor, daar moet je vaak de tunnel door (al heb je er door de dienstregelings-opzet toch tijd zat voor).
En serieus 2 minuten in Arkel... wat slechts één perron heeft dus eigenlijk kan je er niet eens overstappen (hoewel, ik heb geregeld dienstregelingen met een kruising in Arkel gezien dus niet iedereen lijkt dat te weten )
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Somoht schreef:In de data die de planner en 9292 gebruikt staat er een nogal hoge minimum overstaptijd en een hele hoop uitzonderingen: http://pastebin.com/raw.php?i=YYaUTzkS
Die overstaptijd op Hoek van Holland Haven vind ik opvallend. Ik kan dat sneller denk ik ;-)
Ik denk dat dat de tijd tot de boot is. Dat zou ook die 6 in Vs en die 8 in Hlgh verklaren.
Edit: De mouse-overs schijnen niet te werken. Vlissingen en Harlingen Haven.
Die joode ahle Zick, die maache mer jrad mit, denn die joode ahle Zick vun Morje, die es hück.
De goede oude tijd, die beleven we net, want de goede oude tijd van morgen is vandaag.
Die 19 minuten kan wel eens nog van de boottreinen zijn. Het systeem is zowiezo iets wat al sinds eind jaren 90 wordt gebruikt want in de lijst vervoerders wat in de NS planner wordt gevoed staan nog de Provinciale Stoombootdiensten, Stenaline, Limex, Stadsvervoer Oss, British Rail, Rederij Naco, SVD, MTI.
Dat stadvervoerders uit dat lijstje komen ongetwijfeld nog uit het tijdperk dat NS nog bus/tram metro kreeg via 9292, maar uiteindelijk begon 9292 daarvoor te hoge prijzen te vragen ondanks dat NS 42% van de 9292 aandelen bezit. Erg jammer gezien we anders al sinds 2009 een realtime treinplanner met btm hadden kunnen hebben :/ Monopolisten blijven monopolisten...
Zojuist heb ik Stallen op rekening geactiveerd. Daarmee kan ik mijn fiets stallen in een bescheiden verzameling daarvoor geschikte stallingen en eventuele kosten worden achteraf van mijn rekening afgeschreven. Ik had mijn Random Reader al in de hand toen bleek dat ik hiervoor geen eurocent hoefde over te maken, alleen wat persoonlijke gegevens invullen was genoeg.
Waarom moet ik dan wel die eurocent betalen voor de aanvraag van Traject Vrij of automatisch opladen? Of hoefde ik juist geen cent te betalen omdat ik dat al gedaan heb voor Traject Vrij? Bij de gegevens in Mijn deur tot deur staat wel dat ik ze kan wijzigen via Mijn NS, dus het hangt allemaal wel met elkaar samen.
Ik zag 2 transporten van ICK-rijtuigen voorbijkomen op Drehscheibe. Zijn met deze en deze transporten nu alle ICK-rijtuigen weg uit Nederland? Of zijn er nog losse rijtuigen over?
@rvv: De ov-dagkaart van Kruidvat is op één zaterdag of zondag te gebruiken in alle bussen, treinen (geen Thalys; ICE en IC direct met toeslag), trams en metro's, dus ook in HOV (Brabantliner; Interliner; Qliner etc.). :)
Er zijn diverse buslijnen die standaard aan een andere lijn gekoppeld zijn, bijvoorbeeld:
* lijn 42 Tiel - Druten en lijn 85 Druten - Nijmegen
* lijn 148 Harderwijk - Lelystad en lijn 345 Lelystad - Emmeloord
* lijn 3 Utrecht Zuilen - Centraal en lijn 9 Utrecht Centraal - Overvecht
* lijn 105 Arnhem - Barneveld en lijn 205 Barneveld - Harderwijk
Waarom hebben deze buslijnen, ondanks hun koppeling, toch een eigen nummer? Mij lijkt het handiger om gekoppelde buslijnen op hun gehele route hetzelfde lijnnummer te geven, bijvoorbeeld: lijn 42 Tiel - Druten - Nijmegen.
Valt dit trouwens nog onder een korte vraag, of had ik hier een nieuw topic voor aan moeten/kunnen maken?
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands
Website: http://ov-almere.weebly.com/ Updates: 25-05-2025NIEUW --> 30 foto's uit Amsterdam! 14-05-2025 --> 167 foto's uit Nederland, België en Duitsland!
Van Tiel naar Nijmegen zijn 2 concessies, die sinds 2003 een eigen nummering hebben.
Lijn 85 was van oudsher de stopdienst naar Nijmegen. Lijn 42 is een semi-snelbus. Stopt namelijk niet in de kernen.
@Milco: Lijn 3 en 9 in Utrecht is naar mijn idee niet echt een logische verbinding als combinatie, da's meer gekoppeld omdat het handig was in de omloop aannemelijk.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Om het even over het interieur van Connexxion bussen te hebben. Vandaag heb ik een kort ritje gemaakt in de 8423, een van de laatste bussen van Connexxion met een volledig interieur met lichtgroene xx'en over de stoelbekleding heen. Waarom heeft men hiervan afgezien in de latere bussen vanaf begin 2005?
Vanwege de verkoopbaarheid zodra ze ze niet meer nodig hebben. Dan is het handiger een bus met neutraal interieur te hebben dan eentje waarin je altijd de vorige eigenaar blijft herkennen tenzij je de stoelen opnieuw bekleed.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Gekoppelde lijnen lijken mij duidelijker voor de reiziger als ze 1 lijnnummer hebben. Voorkomt weer vragen en onduidelijkheden. "Oh, rijdt deze bus door als lijn 9? Wist ik niet!"
@rww:
rww schreef:Hoe zit dat eigenlijk met de fast ferry?
Zoals ik even hierboven al meldde:
Milco schreef:De ov-dagkaart van Kruidvat is op één zaterdag of zondag te gebruiken in alle bussen, treinen (geen Thalys; ICE en IC direct met toeslag), trams en metro's
Dus niet in boten. ;)
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands
Website: http://ov-almere.weebly.com/ Updates: 25-05-2025NIEUW --> 30 foto's uit Amsterdam! 14-05-2025 --> 167 foto's uit Nederland, België en Duitsland!