Dan maar op deze manier.Daniel schreef:Niet dus...Etienne schreef:Nu zou hij wel zichtbaar moeten zijn.
OVer je reiservaringen in september 2014
Re: OVer je reiservaringen in september 2014
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Re: OVer je reiservaringen in september 2014
Vanmiddag vertrok ik met de metro vanuit Amsterdam Centraal naar Weesperplein. Na vertrek vanaf Centraal werd meteen Kraaiennest omgeroepen... De bestuurder lette kennelijk wel goed op, want bij Waterlooplein was het bandje weer in orde. :)
Het viel mij overigens vandaag op dat in de SLT waar ik in zat, er chipkaartstikkers aan de deuren hingen. Ook in de DDZ waar ik in de terugweg in stond waren die dingen op de deuren geplakt. Beetje jammer als je op het achterste balkon staat en de ramen toch al zo smal zijn...
Het viel mij overigens vandaag op dat in de SLT waar ik in zat, er chipkaartstikkers aan de deuren hingen. Ook in de DDZ waar ik in de terugweg in stond waren die dingen op de deuren geplakt. Beetje jammer als je op het achterste balkon staat en de ramen toch al zo smal zijn...
Beul van de blindegeleidelijn
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39287
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer je reiservaringen in september 2014
In de categorie U-OV waar je het niet verwacht: vanmorgen zag ik een Ambassador op lijn 252 van de Kersenbaan in Amersfoort de Leusderweg op draaien richting Stadsring.
Gezien het tijdstip moet het de rit van 6.50 uur vanaf het station geweest zijn, maar hoe die daar dan beland is...
Gezien het tijdstip moet het de rit van 6.50 uur vanaf het station geweest zijn, maar hoe die daar dan beland is...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: OVer je reiservaringen in september 2014
Zojuist een conducteur die niet goed weet hoe het zit, hij dacht dat het handig is om met een jaarttrajectkaart altijd in te checken voor het geval je verder reist dan je eigen traject..
Dat is nou juist niet de bedoeling...
Dat is nou juist niet de bedoeling...
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Re: OVer je reiservaringen in september 2014
Defecte bovenleiding op spoor 4 van Den Haag Centraal. Dat spoor werd niet gebruikt. Er werkte ook nog een wissel niet helemaal mee op het emplacement Den Haag Centraal.Etienne schreef:Heeft iemand wellicht een Idee waar de 'defecte bovenleiding' tussen Utrecht en Den Haag zat. De IC's van .14 en .44 uit Utrecht reden niet, maar met die van 16:59 waren geen problemen onderweg.
Re: OVer je reiservaringen in september 2014
Mijn bus reed mijn halte Kabelweg voorbij. Gevolg was dat ik op Sloterdijk uit kwam, en dus te laat op school was. En ja, ik had op de stopknop geramd. Grmbl, kan daar zo slecht tegen.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Re: OVer je reiservaringen in september 2014
Ik gok over de weg (A)Daniel schreef:vanmorgen zag ik een Ambassador de Leusderweg op draaien maar hoe die daar dan beland is...
Overigens werd ik vanmiddag in Tiel in bus 8402 digitaal geattendeerd op werkzaamheden tussen Zutphen en Winterswijk ergens eind mei-begin juni. :X
Ze zijn dr vroeg bij zullen we maar zeggen :')
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39287
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer je reiservaringen in september 2014
Goh Bedoelde meer dat als die rit daadwerkelijk verkeerd gereden was vanaf het station hij al twee mogelijkheden om dat te herstellen voorbij gereden wasAking schreef:Ik gok over de weg (A)
En daar waar ik ´m zag links- i.p.v. rechtsaf slaan zal de rit wel aardig extra vertraagd hebben.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: OVer je reiservaringen in september 2014
En dan geef je niet even een gil naar de chauffeur dat je gedrukt had? Een beetje chauffeur stopt dan alsnog zo snel mogelijk als het veilig kan.JeffreyMeijer schreef:Mijn bus reed mijn halte Kabelweg voorbij. Gevolg was dat ik op Sloterdijk uit kwam, en dus te laat op school was. En ja, ik had op de stopknop geramd. Grmbl, kan daar zo slecht tegen.
Re: OVer je reiservaringen in september 2014
Meestal krijg ik dan hier het kutexcuus dat ze anders een boete van een hoog bedrag krijgen. -_- Waterland hé. Waarschijnlijk is EBS failliet bij zo'n boete ;)
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Re: OVer je reiservaringen in september 2014
En halte's voorbij rijden terwijl de klant daar uit wil stappen mag wel gewoon?
-
- Berichten: 6193
- Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
- Locatie: Rotterdam
Re: OVer je reiservaringen in september 2014
ik zou gewoon naar de buschauffeur geroepen hebben en komt hij dan met dat kutexcuus gaat er klacht daar EBS.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Re: OVer je reiservaringen in september 2014
Die 309 loopt volgensmij sowieso niet echt lekker, op Sloterdijk kwamen er gisteren rond een uur of half 5 zeker 4 binnen een paar minuten.
Re: OVer je reiservaringen in september 2014
Ik denk eerder dat de chauffeur een boete krijgt als de politie hem/haar hierop betrapt, officieel mag een chauffeur namelijk geen mensen in of uit laten stappen buiten een halte. Vaak laat een chauffeur de passagier dan alsnog uitstappen waar dit veilig kan, maar wellicht was de veiligheid in jouw situatie niet gegarandeerd. Wanneer de veiligheid in het geding is, dan is de chauffeur verplicht door te rijden. Zeker in een gebied als Waterland kan ik mij zo maar voorstellen dat je een passagier niet zomaar overal uit kunt laten stappen.JeffreyMeijer schreef:Meestal krijg ik dan hier het kutexcuus dat ze anders een boete van een hoog bedrag krijgen. -_- Waterland hé. Waarschijnlijk is EBS failliet bij zo'n boete ;)
Ik snap dat dit vervelende gevolgen heeft voor jou, maar ook buschauffeurs zijn mensen. En naar het schijnt maken mensen wel eens een foutje. Zeker als een halte niet veel gebruikt word, dan kan automatisme erin sluipen en gebeurt het wel eens dat de chauffeur vergeet dat er op een bepaalde plek een halte staat.
🍉
Re: OVer je reiservaringen in september 2014
In mijn bus had iemand juist te vroeg op de stopknop gedrukt,t was een gelede bus dus de chauffeur riep om dat reizigers op moesten letten dat ze niet tegen de stopknop aanstonden.JeffreyMeijer schreef:Mijn bus reed mijn halte Kabelweg voorbij. Gevolg was dat ik op Sloterdijk uit kwam, en dus te laat op school was. En ja, ik had op de stopknop geramd. Grmbl, kan daar zo slecht tegen.
Verder was de chauffeur de hele rit met een vage vrouw in gesprek,die heel haar levensverhaal kwijt moest, in het begin kon ik er met een groepje jongeren wel om lachen, daarna werd het irritant. :neg:
Daarnaast zeurde de chauffeur ook over de intercom dat je niet voorbij de halte mag uitchecken omdat je anders €35 boete krijgt en ze daar zogenaamd streng op controleren.(geef dan wel de juiste info,na de halte schrijft ie gewoon de volgende af... :') )
Daarna ging hij weer verder met praten tegen die vrouw en zei dat lijn 20 te strak in de rijtijd zit en hij altijd vertraging op loopt. Dit zette kwaad bloed bij 60% van de reizigers omdat de chauffeur zelf 6 minuten te laat vertrok van het station omdat ie met een collega uitgebreid stond te buurten,chauffeur was zo slim om de intercom aan te laten staan :')
Gelukkig gaat deze chauffeur binnenkort op vakantie.......(dat zei die ook over de intercom,voor het vertragingsverhaal)
Re: OVer je reiservaringen in september 2014
Volgens mij is het zo dat ieder voertuig mag stoppen op de openbare weg, tenzij er speciale regels gelden. (borden E1/E2, binnen 5 meter van het kruispunt en zeebrapad etc).Hainje schreef: Ik denk eerder dat de chauffeur een boete krijgt als de politie hem/haar hierop betrapt, officieel mag een chauffeur namelijk geen mensen in of uit laten stappen buiten een halte. Vaak laat een chauffeur de passagier dan alsnog uitstappen waar dit veilig kan, maar wellicht was de veiligheid in jouw situatie niet gegarandeerd. Wanneer de veiligheid in het geding is, dan is de chauffeur verplicht door te rijden. Zeker in een gebied als Waterland kan ik mij zo maar voorstellen dat je een passagier niet zomaar overal uit kunt laten stappen.
Wel heb je geen voorrang bij het wegrijden en is het een verzekeringskwestie als iemand buiten de halteplaats in/uitstapt en zijn/haar been/enkel breekt. Maar verder kan de politie er niks mee. (en anders zie ik graag het wetsartikel :Y )
Bij twijfel: gebruik beton.
Re: OVer je reiservaringen in september 2014
Dat laatste kan wel eens het geval zijn, omdat de halte Kabelweg tijdelijk is i.v.m. werkzaamheden. Overigens had de chauffeur in dit geval wel de mogelijkheid om alsnog veilig bij de Contactweg te halteren, dat is gewoon een halte inclusief haltepaal.Hainje schreef:Ik denk eerder dat de chauffeur een boete krijgt als de politie hem/haar hierop betrapt, officieel mag een chauffeur namelijk geen mensen in of uit laten stappen buiten een halte. Vaak laat een chauffeur de passagier dan alsnog uitstappen waar dit veilig kan, maar wellicht was de veiligheid in jouw situatie niet gegarandeerd. Wanneer de veiligheid in het geding is, dan is de chauffeur verplicht door te rijden. Zeker in een gebied als Waterland kan ik mij zo maar voorstellen dat je een passagier niet zomaar overal uit kunt laten stappen.JeffreyMeijer schreef:Meestal krijg ik dan hier het kutexcuus dat ze anders een boete van een hoog bedrag krijgen. -_- Waterland hé. Waarschijnlijk is EBS failliet bij zo'n boete ;)
Ik snap dat dit vervelende gevolgen heeft voor jou, maar ook buschauffeurs zijn mensen. En naar het schijnt maken mensen wel eens een foutje. Zeker als een halte niet veel gebruikt word, dan kan automatisme erin sluipen en gebeurt het wel eens dat de chauffeur vergeet dat er op een bepaalde plek een halte staat.
Re: OVer je reiservaringen in september 2014
Dat begrijp ik allemaal wel. Het blijft mensenwerk. Maar het blijft hinderlijk, en van de week ook al zo'n geintje met een chauffeur die doorrijdt op het Buikslotermeerplein terwijl hij eerst bij de Pont een gebaar geeft van ik pik je daar op. En vervolgens wegrijdt als de pendelbus aankomt, maakt toch dat 1+1, 2 is. Buiten het feit dat het zowel in het systeem als in de nieuwsbrief staat. Daarnaast rijdt de lijn net een paar weken, dus automatismen geloof ik niet zo in.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Re: OVer je reiservaringen in september 2014
Gisteravond liep mijn t2695 op Schiphol +10 op. Reden was volgens de HC dat er een man met een flesje drank rondliep, die zijn geslachtsdeel aan mensen liet zien. Hij is vervolgens op Schiphol uit de trein verwijderd, en mensen die aangifte wilde doen konden zich bij de HC voorin de trein melden.
Overigens zat ik niet echt helemaal 100% op te letten en er werd weer eens geen moeite gedaan om Amsterdam Sloterdijk om te roepen... Dus kon ik op Amsterdam Centraal overstappen op de Sprinter richting Zaandam. Tijd voor de automatische halte-afroep in de VIRM NS? ;)
Vandaag overigens naar Utrecht geweest, die vanwege allerlei werkzaamheden aardig op sterkte reed. Overigens viel mee op de terugweg op dat het OBIS-scherm in de VIRM overstappen op Zaandam toonde. :)
Maar ik snap de werkzaamheden van vandaag niet echt zo goed. Het is toch niet echt handig dat je Naarden-Bussum-Hilversum eruit gooit, om vervolgens op de lijn Amsterdam-Utrecht minder treinen te laten rijden?
Overigens zat ik niet echt helemaal 100% op te letten en er werd weer eens geen moeite gedaan om Amsterdam Sloterdijk om te roepen... Dus kon ik op Amsterdam Centraal overstappen op de Sprinter richting Zaandam. Tijd voor de automatische halte-afroep in de VIRM NS? ;)
Vandaag overigens naar Utrecht geweest, die vanwege allerlei werkzaamheden aardig op sterkte reed. Overigens viel mee op de terugweg op dat het OBIS-scherm in de VIRM overstappen op Zaandam toonde. :)
Maar ik snap de werkzaamheden van vandaag niet echt zo goed. Het is toch niet echt handig dat je Naarden-Bussum-Hilversum eruit gooit, om vervolgens op de lijn Amsterdam-Utrecht minder treinen te laten rijden?
Beul van de blindegeleidelijn
Re: OVer je reiservaringen in september 2014
De combinatie van werkzaamheden dit weekend is inderdaad niet handig, om het zo maar even uit te drukken.
Re: OVer je reiservaringen in september 2014
Gister reisde ik per t3677 vanuit Zwolle richting Arnhem. De rit werd zoals gebruikelijk met een stam ICR-rijtuigen en een E-LOC-1700 uitgevoerd. De E-LOC zat achterop, dus deze duwde de trein. Het viel me op dat telkens als minder vermogen van de duwende E-LOC werd gevraagd, dit met enorme schokken door de hele trein gepaard ging. De ICR-rijtuigen vind ik qua rijeigenschappen erg prettig, maar dat geschok vond ik wel een domper. Wat wel weer leuk was, was de omroep van de conducteur: Deventer werd als ‘Koekstad’ omgeroepen en in de aankondiging waar de trein verder nog ging stoppen (een hele waslijst uiteraard) benoemde de conducteur de plaatsen waar mogelijk met een bijnaam. Weer eens wat anders dan het standaard riedeltje!
Re: OVer je reiservaringen in september 2014
Neemt de HC tegenwoordig aangiftes op?, en mensen die aangifte wilde doen konden zich bij de HC voorin de trein melden.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: OVer je reiservaringen in september 2014
Die verwees ze waarschijnlijk door/noteerde gegevens voor de herendames pliessies
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39287
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer je reiservaringen in september 2014
Zeker in de treinen naar Amsterdam Centraal was dat te merken, maar in de op volle sterkte rijdende s3100 die ik vanmiddag had was het juist doodstil.Wubbo schreef:De combinatie van werkzaamheden dit weekend is inderdaad niet handig, om het zo maar even uit te drukken.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: OVer je reiservaringen in september 2014
Vandaag een dagje Groningen gedaan. Omdat ik de Intercity naar Zl en verder net had gemist had ik t9154 als alternatief achter de hand. Het was over het algemeen erg rustig en in het altijd bruisende Hgv stapten amper mensen in en uit. Het ICM4 was dan ook royaal te noemen.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 18 gasten