Veolia wil onderzoek naar machtsmisbruik NS
-
- Berichten: 4179
- Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41
Re: Veolia wil onderzoek naar machtsmisbruik NS
Alleen wordt geloof ik betwist of dit wel klopt, omdat NS alleen de kale cijfers levert, maar niet de bewijzen/onderbouwing voor zover ik begrijp uit het hele verhaal.
Re: Veolia wil onderzoek naar machtsmisbruik NS
Ik vind het een beetje een slap verhaal. Want wie zegt dat Veolia de cijfers die zij hebben moeten afgeven niet bewust heeft gemanipuleerd?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
-
- Berichten: 4452
- Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10
Re: Veolia wil onderzoek naar machtsmisbruik NS
levert Veolia wel de verklaringen dan?
Re: Veolia wil onderzoek naar machtsmisbruik NS
Ik vind het overigens belachelijk dat NS zijn reizigersaantallen niet openbaar maakt. Ze zijn gewoon een semi-overheidsbedrijf. Ze hebben op het HRN niks te vrezen van concurrenten. Ik vind dat de politiek ze moet kunnen afrekenen op die reizigersaantallen (per station). Door alleen het totale aantal reizigerskilometers bekend te maken, is moeilijk te zeggen hoe het met de regionale sprinters gaat bijvoorbeeld, terwijl die wel belangrijk zijn voor bereikbaarheid aldaar.
Re: Veolia wil onderzoek naar machtsmisbruik NS
De gegevens zijn bekend waar noodzakelijk, maar een algemeen overzicht van de gegevens zal je niet verwachten zolang het niet nodig is. Vervoerder concurreren op basis van hoe efficiënt ze hun materieel- en personeelsomloop kunnen opbouwen. Dat is redelijk openbaar te volgen en als je dat combineert met alle cijfertjes kan je heel goed de zwaktes in het stelsel vinden en bij een openbare aanbesteding met betere gegevens komen. Kortom, zolang er geen wettelijke basis is voor het openbaar maken van de gegevens gebeurt het niet en de politiek heeft het verzaakt mee te nemen in een eventuele nieuwe concessie voor het HRN. Puur zakelijk inzicht dit.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
-
- Berichten: 2252
- Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
- Locatie: Schijndel
Re: Veolia wil onderzoek naar machtsmisbruik NS
Daarom mijn reactie. Daarbij is Bakpapier erg pro-Connexxion en tegen alle andere vervoerders. Vandaar dus ook dat ik vond dat hij wel met een andere reactie had mogen komen hier. In het geval van Zeeland kan de discussie beter gaan in de topic daar en niet hier.Erno-BE schreef:Bij beide gevallen worden de gelijke kansen voor alle partijen betwist.Michael 1988 schreef:Heb je niets beters te zeggen?Bakpapier schreef:Ik vind dit bezwaar al meer gegrond klinken dan het syntusgemiep in zeeland
Overigens een ding om een klein beetje inhoudelijk te reageren. Veolia heeft het zelf jaren geleden verprutst door zich te goedkoop in te schrijven. Dan zou er vanuit NS mogelijk een bezwaar ingediend kunnen worden op het feit dat de provincie Limburg Veolia moest redden van de ondergang afgelopen jaren.
Daarnaast was Veolia Transport al verloren na de fusie met Transdev (en dus indirect Connexxion). Veolia heeft alleen kans om nog te blijven bestaan als ze weer inschrijven op Haaglanden en daarnaast op HWGO als nieuwe concessie. Echter heb ik hier ooit ergens gelezen dat bij nieuwe concessies echter Connexxion zal gaan inschrijven voortaan. Veolia houdt gewoon langzaam op met bestaan en wat mij betreft, hoe spijtig dit ook is, kan Veolia na Limburg misschien beter ophouden met bestaan en integreren met Connexxion. Als je gaat kijken welke concessies er de komende 2 jaar vrij komen, zijn de meeste al in handen van Connexxion. Alleen Limburg en HWGO komen op te liggen. Dan is het naar mijn mening beter dat Veolia op houdt met bestaan.
Re: Veolia wil onderzoek naar machtsmisbruik NS
NS mag meedingen naar openbaar vervoer Limburg
De Nederlandse Spoorwegen (NS) en dochterbedrijven mogen meedoen aan de aanbesteding van het openbaar vervoer (OV) in Limburg.
De rechtbank in Maastricht heeft dat donderdag bepaald in een kort geding dat vervoersbedrijf Veolia tegen de provincie Limburg had aangespannen.
Veolia meent dat de NS en dochterbedrijven zoals Abellio een concurrentievoordeel hebben omdat ze cruciale informatie hebben over bijvoorbeeld stations, treinen, kaartautomaten en abonnementen.
Lees meer
---------------
Gaan we weer :X :X
De Nederlandse Spoorwegen (NS) en dochterbedrijven mogen meedoen aan de aanbesteding van het openbaar vervoer (OV) in Limburg.
De rechtbank in Maastricht heeft dat donderdag bepaald in een kort geding dat vervoersbedrijf Veolia tegen de provincie Limburg had aangespannen.
Veolia meent dat de NS en dochterbedrijven zoals Abellio een concurrentievoordeel hebben omdat ze cruciale informatie hebben over bijvoorbeeld stations, treinen, kaartautomaten en abonnementen.
Lees meer
---------------
Gaan we weer :X :X
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
-
- Berichten: 2252
- Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
- Locatie: Schijndel
Re: Veolia wil onderzoek naar machtsmisbruik NS
Ook leuk dat ze dan een foto nemen van Veolia Haaglanden. Maar de gedeputeerde heeft wel een punt. Veolia moet gewoon een goed bod doen en geen tijd en energie steken in rechtzaken. Alleen als er reden is voor bezwaar kun je je energie er beter insteken en niet op voorhand. Anders mocht Veolia ook uitgesloten worden met hun gepruts.
Re: Veolia wil onderzoek naar machtsmisbruik NS
Mijn inziens kan Veolia beter geen bod doen want dat kost veel geld tijd en geld terwijl ze toch kansloos zijn tegen Abellio.
Re: Veolia wil onderzoek naar machtsmisbruik NS
Waarom zouden ze kansloos zijn dan? NS gaat echt geen geld bijpassen.
Re: Veolia wil onderzoek naar machtsmisbruik NS
Ons Frans is gewoon niet zo'n fan van NS. ;)
♪♫ Graai, pak, grijp, jat, naai, pik en bedonder ♪♫
Re: Veolia wil onderzoek naar machtsmisbruik NS
Wat voor voordeel heeft dat voor Veolia? Volgens mij betekent dat het einde van Veolia namelijk. ;)Frans F schreef:Mijn inziens kan Veolia beter geen bod doen want dat kost veel geld tijd en geld terwijl ze toch kansloos zijn tegen Abellio.
- fogeltje
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 6268
- Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
- Locatie: Fogeltown
Re: Veolia wil onderzoek naar machtsmisbruik NS
Prima toch. Houdoe en niet bedankt Veolia. Gewoon Hermes weer terug en dan treinen in de kleuren van Hermes SRE.
"Een touringcar is geen bus"
Re: Veolia wil onderzoek naar machtsmisbruik NS
Heeft de provincie niet nog de aandelen in Hermes? Of speelt dat nu geen rol meer?
♪♫ Graai, pak, grijp, jat, naai, pik en bedonder ♪♫
Re: Veolia wil onderzoek naar machtsmisbruik NS
Nope, er zijn geen overheden meer die aandelen in Connexxion of dochterbedrijven bezitten.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Veolia wil onderzoek naar machtsmisbruik NS
Ah ok. Hmm, dan zou het theoretisch nog kunnen dat Connexxion onder Hermes inschrijft. Zou leuk zijn, uit hobby geschiedenis oogpunt, verder zal het ongetwijfeld een heel ander bedrijf zijn dan destijds.
♪♫ Graai, pak, grijp, jat, naai, pik en bedonder ♪♫
Re: Veolia wil onderzoek naar machtsmisbruik NS
Het is toch een multimodale concessie? Het lijkt me dat Q-buzz dan het busvervoer verzorgt en niet Hermes... ;)
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: Veolia wil onderzoek naar machtsmisbruik NS
Denk toch albelio,Qbuzz treinen lijkt me raar. Al het ov moet onder een merknaam worden uitgevoerd.Vinny schreef:Het is toch een multimodale concessie? Het lijkt me dat Q-buzz dan het busvervoer verzorgt.
Weet niet hoe streng de provincie dat stelt want anders gaat het voor de servicepunten/lokketen ook gelden en weg is het voordeel van ns.
Zie het wat betreft veolia nog voor me dat ze zelf niet inschrijven omdat de aanbesteding 'oneerlijk' is en ze als CXX of Hermes inschrijven.
Re: Veolia wil onderzoek naar machtsmisbruik NS
Qbuzz is een onderdeel van Abellio Nederland. Abellio Nederland is een van de bedrijfsonderdelen van Abellio, en Abellio is weer een van de bedrijfsonderdelen van de NS Groep. Dat ze in Nederland nu onder de naam Qbuzz opereren betekend niet dat ook die naam in Limburg gebruikt moet gaan worden. Connexxion heet ook niet overal Connexxion.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
-
- Berichten: 242
- Lid geworden op: za 18 dec 2010, 02:56
Re: Veolia wil onderzoek naar machtsmisbruik NS
Stel dat de Abellio deze concessie wint. Mogen de diensten voor machinisten en conducteurs op de stoptreinen dan ingeroosterd worden in de diensten van het NS personeel of moet het echt helemaal gescheiden blijven? Zou het laatste wel zijn, maar ik vraag het me af.
-
- Berichten: 2252
- Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
- Locatie: Schijndel
Re: Veolia wil onderzoek naar machtsmisbruik NS
Ik snap deze opmerking even niet????? Daarnaast heeft Hermes (en ook Connexxion) al ervaring met treinen, dus ze kunnen gewoon op deze concessie inschrijven. Ieder openbaar vervoerbedrijf in Nederland kan er eigenlijk gewoon op inschrijven zelfs. Alleen EBS zal buiten boord vallen, maar die schrijft zich ook bijna nergens in heb ik wel gemerkt.Vinny schreef:Het is toch een multimodale concessie? Het lijkt me dat Q-buzz dan het busvervoer verzorgt en niet Hermes... ;)
-
- Berichten: 3759
- Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
- Locatie: DTC
Re: Veolia wil onderzoek naar machtsmisbruik NS
Waarom kan EBS zich niet inschrijven dan? Bedrijf failliet ofzo?
-
- busentrein
- Berichten: 582
- Lid geworden op: do 29 jul 2010, 11:00
- Locatie: Ulft
- Contacteer:
Re: Veolia wil onderzoek naar machtsmisbruik NS
Ja, EBS heeft een beetje erg goedkoop ingeschreven in Waterland en heeft daar nu erg veel last van..
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39639
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Veolia wil onderzoek naar machtsmisbruik NS
Er rijden ook gewoon Qbuzz trams in Utrecht hoor, treinen is een mooie vervolgstap nietwaarMr-W schreef:Denk toch albelio,Qbuzz treinen lijkt me raar.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Veolia wil onderzoek naar machtsmisbruik NS
Ik verwacht dat de NS/Abellio gaat winnen. Ze hebben poen, plannen, ervaring en macht. Bovendien kunnen dan de Limburgse lijnen weer volledig aangesloten worden op het HRN (denk aan doorgaande trein Nijmegen - Maastricht). Verder zal Veolia niet winnen want die worden inmiddels uitgekotst door de reizigers van de Maaslijn doordat zij te weinig (lange) treinen inzetten. De NS kan na elektrificatie zijn dubbeldekkers op het traject laten rijden.
De mortuis nil nisi bene
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 10 gasten