Spijbelaar straks mogelijk betrapt in Haagse tram

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Plaats reactie
Daniel
OVNL-bestuurslid
Contacteer:

Bericht door Daniel »

DEN HAAG - Leerplichtambtenaren en controleurs van vervoersbedrijf HTM gaan, als het aan de gemeente Den Haag ligt, vaker samenwerken om spijbelen te voorkomen. Het college van burgemeester en wethouders onderzoekt de mogelijkheid van acties waarbij leerplichtambtenaren en HTM-controleurs gezamenlijk optrekken tegen schoolverzuim.

Ook denkt de gemeente aan inzet van leerplichtambtenaren ter plekke na een signaal van HTM- en politiemedewerkers. Dat blijkt zaterdag uit collegestukken op de site van de gemeente.
De Haagse PvdA stelde vragen over de spijbelaars. De gemeentefractie vindt dat er meer moet worden gecontroleerd op spijbelende leerlingen in trams. De partij stelt dat ,,het handig en effectief zou zijn om één van de HTM-controleurs binnen een team een autorisatie te geven om jongeren aan leerplicht door te geven als er een vermoeden van spijbelen bestaat''. Dat is volgens de wet niet mogelijk. Daarom onderzoekt de gemeente andere mogelijkheden omdat zij het eens is met de PvdA dat alle middelen ingezet moeten worden om spijbelende jongeren tegen te gaan.

Bron: Algemeen Dagblad
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Ruben
Oud-beheerder OVNL

Re: Spijbelaar straks mogelijk betrapt in Haagse tram

Bericht door Ruben »

Straks met de persoonlijke OV Chipkaart gaat er zeker gelijk een alarm loeien? ;)
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Stefan

Re: Spijbelaar straks mogelijk betrapt in Haagse tram

Bericht door Stefan »

Fijn, die leerplichtambtenaren.. Heb het toen ik in mavo4 zat 3x gehad dat ik heel dat gelazer over me heen kreeg terwijl ik gewoon vrij was.. Ja, ik snap dat ze het niet kunnen ruiken, maar toch..
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Plaats reactie