Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)
Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)
Ja, want de 159 rijdt maar 1x per uur en dat is voor Den Dungen wel genoeg. St Michielsgestel krijgt dan dus 3 bussen per uur naar Den Bosch (2x de 156 rechtstreeks, 1x de 159 via Den Dungen).
Daarnaast komt er een Volans-halte ter hoogte van de kruising van de N617 met de weg St Michielsgestel-Den Dungen, zodat ik verwacht dat de 156 en zeker de "trage en dure" 159 het zwaar zullen gaan krijgen.
Daarnaast komt er een Volans-halte ter hoogte van de kruising van de N617 met de weg St Michielsgestel-Den Dungen, zodat ik verwacht dat de 156 en zeker de "trage en dure" 159 het zwaar zullen gaan krijgen.
- fogeltje
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 6244
- Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
- Locatie: Fogeltown
Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)
Er kan geen verwarring ontstaan want de huidige en toekomstige 155 hebben geen enkele halte gemeen ;) Voor alle mensen is het simpel. De huidige 155 mensen hebben die bus vanaf december gewoon niet meer, voor de huidige 25 mensen is het nummer met 130 opgehoogd.Meltrain schreef:Maar dan nog denk ik dat die lijn Veghel - Gemert beter 154 genoemd had kunnen worden om eventuele verwarring te voorkomen.Frans F schreef:De huidige 155 verdwijnt en de 156 wordt een halfuurdienstdienst die niet meer via Den Dungen rijdt.
Ik las iets in dit topic dat alle streeklijnen een 100-nummer gaan krijgen? Gaan ze de negentigers (m.u.v. wellicht 99 omdat die gedeeld is met KAN) ook ophogen?
"Een touringcar is geen bus"
Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)
Bedoeling is:
0xx voor stadslijnen
1xx voor streeklijnen
2xx voor buurtbussen
3xx voor Volans
4xx voor Brabantiner
6xx voor Scholierenlijnen
De streeklijnen onder de 100 worden zover ik weet in december echter niet veranderd. Veel lijnen die alleen op schooldagen rijden krijgen wel een 600-nummer (huidige nummer + 500). Ook wordt Volans2 ingevoerd en dat betekent dat de lijnen 110, 10, 126 en 127 worden omgezet in respectievelijk de Volanslijnen 310, 325, 326 en 327. Ben benieuwd of daar ook Volans materieel komt te rijden.
0xx voor stadslijnen
1xx voor streeklijnen
2xx voor buurtbussen
3xx voor Volans
4xx voor Brabantiner
6xx voor Scholierenlijnen
De streeklijnen onder de 100 worden zover ik weet in december echter niet veranderd. Veel lijnen die alleen op schooldagen rijden krijgen wel een 600-nummer (huidige nummer + 500). Ook wordt Volans2 ingevoerd en dat betekent dat de lijnen 110, 10, 126 en 127 worden omgezet in respectievelijk de Volanslijnen 310, 325, 326 en 327. Ben benieuwd of daar ook Volans materieel komt te rijden.
Laatst gewijzigd door Frans F op vr 10 okt 2014, 15:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)
De Citea SLF krijgt 2 deuren, bewijs:
- Spoiler: show
Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)
Misschien een domme vraag, maar hoe zie ik het verschil tussen een SLF en een LLE?
NB zijn alle SLF 2-deurs of zou het zo kunnen zijn dat er ook een serie met 3 deuren is?
NB zijn alle SLF 2-deurs of zou het zo kunnen zijn dat er ook een serie met 3 deuren is?
I never understood decimals. I can't see the point.
Ik kan je naam niet meer herinneren, maar aub help me niet.
"The trouble with quotes on the internet is that you never know if they are real" - Abraham Lincoln
Ik kan je naam niet meer herinneren, maar aub help me niet.
"The trouble with quotes on the internet is that you never know if they are real" - Abraham Lincoln
Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)
SLF = stadsbus - volledig vlakke vloer - motor 'staat' links achter - minder stoelen / meer sta capaciteit
LLE = streekbus - balkon achterin /achter de achterdeuren - motor ligt onder het balkon - meer stoelen / minder sta capaciteit
LLE = streekbus - balkon achterin /achter de achterdeuren - motor ligt onder het balkon - meer stoelen / minder sta capaciteit
Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)
Een LLE is niets meer of minder dan een gefacelifte Ambassador. Dat is ook goed te zien aan de bovenkant bij de filmkast. Als je de LLE en de overige Citea's naast elkaar zet zie je ook dat de neus van de LLE wat ieler oogt dan van de rest van de range.
Daarnaast heeft de LLE een verhoogde achtervloer en de SLF niet, dus heeft de SLF (denk ik) een staande motor linksachterin waardoor je aan de linkerkant achteraan een luchtrooster/grille hebt zitten aan de buitenkant.
De SLF wordt volgens het plaatje als Euro 6 uitgevoerd, dus met iets een verhoging op het dak achterop, de LLE heeft dat niet.
Daarnaast heeft de LLE een verhoogde achtervloer en de SLF niet, dus heeft de SLF (denk ik) een staande motor linksachterin waardoor je aan de linkerkant achteraan een luchtrooster/grille hebt zitten aan de buitenkant.
De SLF wordt volgens het plaatje als Euro 6 uitgevoerd, dus met iets een verhoging op het dak achterop, de LLE heeft dat niet.
Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)
Tot nu toe had de Citea SLF altijd 3 deuren. Blijkbaar heeft VDL een aanpassing gedaan aan de wens van Arriva om ze uit te voeren met 2 deuren. Je kunt er nu wel vanuit gaan dat er geen Citea's SLF met 3 zullen gaan komen in Brabant.huibe schreef: NB zijn alle SLF 2-deurs of zou het zo kunnen zijn dat er ook een serie met 3 deuren is?
Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)
"Onze" hybrides waren ook op basis van de SLF met 2 deuren. Daarom zat er ook een putje helemaal achterin de bus, want het deel achter de achteras ligt weer wat lager :')
Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)
Vandaag zag ik voertuig 8242 met een nieuwe chauffeursstoel (zo'n zwarte,dezelfde als de citea s hebben), hij heeft echter nog geen full-airco
Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)
Lijn 110? :? Die kan ik niet vinden.Frans F schreef: Ook wordt Volans2 ingevoerd en dat betekent dat de lijnen 110, 10, 126 en 127 worden omgezet in respectievelijk de Volanslijnen 310, 325, 326 en 327. Ben benieuwd of daar ook Volans materieel komt te rijden.
Lijn 152 (Eindhoven - Oss) wordt toch ook Volans?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)
Uh, lijn 101.Meltrain schreef: Lijn 110? :? Die kan ik niet vinden.
Lijn 152 (Eindhoven - Oss) wordt toch ook Volans?
Lijn 152 en ook 160 behoren nog tot Volans 1.
Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)
Vandaag kwam ik de 8382 in Brabantkleuren tegen. Volgens mij komt ie uit goerree.
@frans f is er voor volans2 ook verhoogd comfort geëist ?
@frans f is er voor volans2 ook verhoogd comfort geëist ?
Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)
Dat vroeg ik me hierboven zelf ook al af.
Tot iemand me het gisteren vertelde had ik nog nooit van Volans2 gehoord.
Tot iemand me het gisteren vertelde had ik nog nooit van Volans2 gehoord.
-
- Berichten: 196
- Lid geworden op: za 28 jun 2014, 00:06
Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)
Bedankt. Ik wilde de bus al zo lang van die kant zien! Ben ik de enige die tweedeurs een rare keus vind? Heeft iemand een idee wat voor redenen erachter kunnen zitten? Misschien een geldkwestie?flipje schreef:De Citea SLF krijgt 2 deuren, bewijs:
- Spoiler: show
Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)
SLF heeft een grotere wielmaat en een kortere wielbasis, en anders kun je het wel horen: krijsende Cummins (LLE) of loeiende Iveco ;)huibe schreef:Misschien een domme vraag, maar hoe zie ik het verschil tussen een SLF en een LLE?
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)
flipje schreef:Tot nu toe had de Citea SLF altijd 3 deuren. Blijkbaar heeft VDL een aanpassing gedaan aan de wens van Arriva om ze uit te voeren met 2 deuren. Je kunt er nu wel vanuit gaan dat er geen Citea's SLF met 3 zullen gaan komen in Brabant.huibe schreef: NB zijn alle SLF 2-deurs of zou het zo kunnen zijn dat er ook een serie met 3 deuren is?
En aan de mensen die tegen mij zeiden dat ik uit me nek klets:
*bus* told you so, told you so, lalalalaa told you so *O*
Op deze site voor de leuke info over het OV in Nederland.
Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)
buschauffeur schreef:Bedankt. Ik wilde de bus al zo lang van die kant zien! Ben ik de enige die tweedeurs een rare keus vind? Heeft iemand een idee wat voor redenen erachter kunnen zitten? Misschien een geldkwestie?flipje schreef:De Citea SLF krijgt 2 deuren, bewijs:
- Spoiler: show
Nee je bent niet de eenige, ik vind het ook maar vaag idee dat de stadbus 2 deurs is.
Ik snap ook niet echt waarom maar misschien dat die bussen ook op streek kunnen rijden ofzo ????
Verder ben ik ook blij dat er een foto van die kant van de bus "EINDELIJK" op internet is. Zat er ook al op te wachten
Op deze site voor de leuke info over het OV in Nederland.
Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)
*bus* [quote="flipje"]De Citea SLF krijgt 2 deuren, bewijs:
*bus* eindelijk. ik ben bezig met een vouw bus. *bus*
- Spoiler: show
*bus* eindelijk. ik ben bezig met een vouw bus. *bus*
Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)
een SLF is een stadsbus met achterop (alleen bij euro 6) een bultje (2 of 3 deurs) en LLE is een streekbus met 2 deuren.huibe schreef:Misschien een domme vraag, maar hoe zie ik het verschil tussen een SLF en een LLE?
NB zijn alle SLF 2-deurs of zou het zo kunnen zijn dat er ook een serie met 3 deuren is?
Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)
Renebussen schreef:een SLF is een stadsbus met achterop (alleen bij euro 6) een bultje (2 of 3 deurs) en LLE is een streekbus met 2 deuren.huibe schreef:Misschien een domme vraag, maar hoe zie ik het verschil tussen een SLF en een LLE?
NB zijn alle SLF 2-deurs of zou het zo kunnen zijn dat er ook een serie met 3 deuren is?
Idd en achter dat bultje zit de uitlaat van de bus, zodat het niet achter de bus vandaan komt qua fietsers enzo
en dat het meteen omhoog gaat. zo iets had ik gehoord in filmpje van VDL
Op deze site voor de leuke info over het OV in Nederland.
Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)
Tot in de jaren 80 waren tweedeurs stadsbussen op veel plaatsen gangbaar, dus zo bijzonder is het nu ook weer niet. Ik denk dat het inderdaad goedkoper is (minder CiCo's bijv.) en sjoemelen met vroegtijdig uitchecken wat minder makkelijk wordt.buschauffeur schreef: Bedankt. Ik wilde de bus al zo lang van die kant zien! Ben ik de enige die tweedeurs een rare keus vind? Heeft iemand een idee wat voor redenen erachter kunnen zitten? Misschien een geldkwestie?
Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)
Ik hoorde dat het juist duurder is dat ze deze bus moesten aanpassen voor Arriva.Frans F schreef:Tot in de jaren 80 waren tweedeurs stadsbussen op veel plaatsen gangbaar, dus zo bijzonder is het nu ook weer niet. Ik denk dat het inderdaad goedkoper is (minder CiCo's bijv.) en sjoemelen met vroegtijdig uitchecken wat minder makkelijk wordt.buschauffeur schreef: Bedankt. Ik wilde de bus al zo lang van die kant zien! Ben ik de enige die tweedeurs een rare keus vind? Heeft iemand een idee wat voor redenen erachter kunnen zitten? Misschien een geldkwestie?
Lijkt mij dat dan 3 deurs goedkoper was om te doen, maar waarom ze toch voor 2 deurs kiezen is voor mij een raadsel.
Ik hoorde dit van iemand die Chauffeur is bij ons en ook monteur is op de Arriva stalling in Den Bosch.
Maar of zo iets klopt geen idee.
Weet iemand anders het wel ???? ik twijfel namelijk
Op deze site voor de leuke info over het OV in Nederland.
Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)
De aanpassing van het ontwerp kost eenmalig uiteraard geld, maar qua bouw zou ik verwachten dat een tweedeurs weer wat goedkoper is. Er zit behoorlijk wat mechanica en elektronica in zo'n extra deur.
Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)
Er stonden aardig wat Citea's in Heerenveen vanochtend (behalve wat wagens van Arriva en GVB, ook heel wat wagens voor Berlijn). Zover ik kon overzien was alles 2 deurs (behalve de GVB bussen ).
Arriva zal wel kijken naar het kostenplaatje, uiteindelijk is een 2 deurs bus in onderhoud voordeliger dan een 3 deurs variant.
Arriva zal wel kijken naar het kostenplaatje, uiteindelijk is een 2 deurs bus in onderhoud voordeliger dan een 3 deurs variant.
Laatst gewijzigd door flipje op vr 10 okt 2014, 20:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten