Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
Daniel schreef:Nouja, d´r gaat wel meer mis dan alleen de kleur
Vandaag het omleidingsscherm wel in de lijnkleur en ook de tijd en volgende halte werd netjes weergegeven!! Ook staan de haltes stadsschouwburg en Burg. Reigerstraat niet meer doorgestreept, dat was eerst wel zo. Alleen halte maliebaan vervalt immers.
Edit: bij het omleidingsscherm staat er wel doodleuk: "volgende halte: maliebaan". lekker consequent
Ik vind het een erg goede ontwikkeling. Juist bij omleidingen zullen mensen vaak denken "help, wat gebeurt er" en is er behoefte aan informatie en juist dan gaan bij de meeste vervoerders de schermen op zwart omdat die schermen eveneens "help, wat er gebeurt er" denken.
Zijn er überhaupt andere vervoerders die dergelijke informatie tijdens een omleiding weergeven?
De halte Maliebaan is weliswaar doorgestreept, maar als de bus vertraagd is, dan staat er wel +2 achter de doorgestreepte halte. Verder is het idd goed geregeld met zelfs een chauffeur die nog even voor de halte Stasschouwburg omroept dat er hierna een omleiding wordt gevolgden en de halte na de Stadsschouwburg de Nachtegaalstraat is.
Inderdaad wel mooi dat U-OV hier wat op gevonden heeft. In mijn bus vanmiddag was de reisinfo vastgelopen en stond de bus nog op "77 Nieuwegein Zuid" met als volgende halte "Waterbies (Nieuwegein)" en de groene achtergrond terwijl de bus allang de andere kant op reed. Op het koersdisplay van de bus stond juist wel de juiste informatie.
Grappig was overigens dat het scherm niet 100% vastgelopen was, want de vertraging bleef wel actueel Eenmaal op CS Centrumzijde stond er iets van +50 op
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Dus om het zo te noemen hebben die updates wel iets uitgehaald, maar U-OV is niet de enige ook CXX heeft hier wel eens last van, met witte regels bij de volgende halte (s)
Een omleiding via de IJsselsteinlaan? Ik zie geen stremming op de U-OV site staan en ook geen werkzaamheden waardoor je zou moeten omrijden op de site van de gemeente Utrecht. Sowieso vraag ik me af hoe je lijn 10 via de IJsselsteinlaan zou moeten omleiden?
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Trouwens ook een wellicht leuke voor in combinatie met een foto van een bus: langs de Vondellaan t.h.v. waar vroeger het tankstation stond staat nu een bouwbord voor de Dichtersbaan met daarop een impressie hoe het eruit gaat zien waarin nog een GVU-bus getekend is
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Op lijn 10 wordt pauze gehouden op Lunetten. Omdat daar momenteel geen kantine is wordt er gereden naar dr IJsselsteinlaan, waar de chauffeur een bakkie kan halen en naar het toilet kan gaan. Vervolgenz rijdt hij direct weer de normale route door naar Lunetten NS. Dit stukje kost 5 minuten meer tijd. Vandaar dat bordje.
Raakt er steeds ergens een kabeltje los in de streek Citaro G's ofzo? Eerder reed de 4553 enige tijd rond met alle bestemmingsdisplays op zwart, vandaag kwam ik de 4557 in dezelfde toestand tegen.
Zelf had ik een andere Citaro G, daarbij niet op het nummertje gelet, waarin het juist de schermen in de bus zelf waren die allemaal op zwart stonden. En in de aanhanger had die nog een afscheids-poster van Connexxion.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Wellicht dat er nu naar gekeken wordt? Hele drukke ritten van lijn 71/72/265 werden net met standaardbussen gereden waardoor er echt niemand meer bij paste.
Volgens mij rijden die standaard met standaardbussen, 65 heeft ook een stel van dat soort ritten. Eigenlijk zijn er natuurlijk nog altijd te weinig streekgeledes ondanks dat er op sommige spitslijnen nu ook stadsgeledes ingezet worden.
Edit: er is duidelijk niet naar gekeken... vanmiddag was het de 4551 die langskwam met alle bestemmingsdisplays op zwart. Da's al de derde ondertussen dus.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Ze moeten die streekgeledes eens 1 voor 1 uit dienst halen en helemaal nalopen/repareren. Er zijn namelijk veel meer problemen. Zo zit er ook een bij waar de stopknopjes in de aanhanger het niet doen. Anders misschien toch een idee om de 11 streekgeledes alvast te vervangen?
De Amba's zijn nog wel is redelijke staat. Ik zie alleen nog veel te veel Connexxion in de bussen... Voor 5 uur werk per bus zou je toch wel verwachten dat ze compleet overgezet zijn van Connexxion naar U-OV.
Bumzle schreef:Ze moeten die streekgeledes eens 1 voor 1 uit dienst halen en helemaal nalopen/repareren. Er zijn namelijk veel meer problemen. Zo zit er ook een bij waar de stopknopjes in de aanhanger het niet doen. Anders misschien toch een idee om de 11 streekgeledes alvast te vervangen?
De Amba's zijn nog wel is redelijke staat. Ik zie alleen nog veel te veel Connexxion in de bussen... Voor 5 uur werk per bus zou je toch wel verwachten dat ze compleet overgezet zijn van Connexxion naar U-OV.
Zo oud zijn ze nog niet even oud als die lelijke amba bussen(Sorry geen fan van amba vind ze maar saai eruit zien), waarschijnlijk hebben ze gewoon even grote onderhoudsbeurt nodig.
Wat zie jij dan nog aan Connexxion in de bussen ?, ik zie alleen aan de buitenkant nog wel eens doorschijnen.
Die Connexxion-stickers zijn dan neem ik aan die over het cameratoezicht enzo? Daar staat op zich geen herkenbare vermelding van de vervoerder op natuurlijk.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Bumzle schreef:Op 1 op de 3 schermen in de bus zit het CXX logo nog. Bij sommige bussen zitten er nog CXX stickers op het plavond en CXX reclameposters in de bus.
Achja, in 2019 krijgen we weer nieuwe streekbussen ☺
Nog 'maar' 5 jaar wachten.
Op het plafon is mij nog nooit opgevallen dat daar stikker zitten , maar ja ik las laatst ook dat misschien bepaalde lijnen naar R-net gaan in de toekomst.
Ik weet niet wat er van waar is maar ik hoop het niet lekker zo laten nu, gewoon 1 naam 1 vervoerder en niet van alles door elkaar.
Al staat er op Regioutrecht dan weer dat er nog niet bekend is hoe R-net in Utrecht komt.