Vanmiddag trof ik de connexxion 3243 op lijn 65 die wat probleempjes met de InfoXX had. Toen ik instapte vroeg de chauffeur (die kennelijk ingehuurd was, hij had geen uniform) me al gelijk wat er op de film stond. Was 'ie toch wel wat laat mee aangezien ik bij de derde halte instapte en de bus al aardig gevuld was
Maargoed, voorin gezeten kon ik onderweg op z'n schermpje zien dat de GPS uitgevallen was. Dat blijkt overigens een erg leuk effect te hebben op de reizigersinformatie in de bus...
- de tijd staat op 00:00
- lijn en bestemming worden goed aangekondigd
- het lijstje met eerstvolgende haltes blijft de eerste vier aankondigen, als eerstvolgende halte werd continu "Centraal Station" getoond
- de halteafroep blijft wel werken, maar doet dat op de rijtijden van de dienstregeling: d'r werd dus ook een halte afgeroepen waar we net voorbij reden.
Maargoed, hij bleef dus ook op de omleiding van lijn 65 in Nieuwegein omroepen op een stuk zonder haltes. Wel heel erg toevallig vond ik dat het precies bleek uit te komen, waardoor de eerste halte waar 'ie weer stopte dus ook precies op tijd aangekondigd werd
En nog wat heel anders: de groene bussen in het BRU worden talrijker, vanmiddag zag ik binnen 5 minuten de 8239 op lijn 47 ri. Houten en de 8639 op lijn 63 ri. Utrecht CS langskomen op de Utrechtse Europalaan. Opvallend was ook dat de Voor U-logo's, die eerst nog op de 8239 zaten, er nu vanaf waren.