Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
Fles schreef:Lekker naar Litouwen joh, kan jou het schelen waar het ligt. BOUWEN! Dat noem ik nou ambitie _O_
Van het meest achterlijke systeem naar een mwah, mwah-variant van een nieuw systeem terwijl er beter te krijgen is of je minder geld kunt uitgeven voor ongeveer hetzelfde. Nou, nou, ambitie..Prorail heeft dan meer ambitie alleen begint iets later en doet dan sneller meer.
Fles schreef:alles krijgt VGA. Variable Gauge Axles. Hartstikke duur maar geeft niks, Vlaanderen wordt gecompenseerd :) Turnhout krijgt er 14 rotondes bij. :pos:
Gaat m'n pa blij mee zijn, mag hij hopen dat het niet op de drukke ring van Turnhout wordt. Die weg is met de vele VRI's nu al een drama, op zondag. Laat staan op een maandagochtend waarbij het helemaal een zooitje is. Maar gelukkig is dit niet serieus.
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
Ze hebben het land nu veranderd in wat het moet zijn. Wat ik altijd begrepen is dat de lijn over Bertrix voornamelijk voor goederentreinen is. Dinant - Athus is 2 uur reizen; om de 2 uur (geen uursdienst).
Bij de bouw van lijn 162 Namen - Luxemburg heeft men ervoor gekozen geen tunnels te bouwen. Daardoor heeft die lijn veel relatief steile hellingen en scherpe bochten. Lijn 154/165/166 heeft een eenvoudiger parcours en is daarmee aantrekkelijker voor goederentreinen. Bij de elektrificatie van die lijn heeft men dan ook gekozen voor 25 kV, gelijk aan Frankrijk en Luxemburg. Pas na de aflevering van de multicourante Desiro's wordt daar de reizigerstreinen ook met elektrische tractie gereden. Men is nu ook bezig met de herelektrificatie van lijn 162 naar 25 kV, de spanningssluis komt op de Maasbrug bij Namen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Klopt, aan het einde van 2012 zijn de MW41's op de Athus-Meuse vervangen door multicourante Desiro's (nummering 085xx). De MW41's zijn aan het bestand van Merelbeke en Antwerpen/Hasselt/Mol toegevoegd.
De spoorlijnen in de Belgische provincie Luxemburg zijn/worden allemaal voorzien van ETCS en 25 kV-bovenleiding, concreet betekend dat alle verouderde technische installaties tussen Namen en Luxemburg en Dinant en Luxemburg vervangen zijn/worden. Op lijn 43 Luik - Marloie is de bovenleiding nog niet afgeschreven, dus wordt er een spanningssluis gebouwd in de buurt van Marche-en-Famenne.
In het land Luxemburg zijn ze ondertussen bijna klaar met ETCS, alleen de lijn Luxemburg - Arlon is nog niet over, maar ook daar zal in de loop van 2015 ETCS ingeschakeld worden. De NMBS is bezig met het toelatingsproces van de multicourante Desiro in Luxemburg, op dat moment zal in ieder geval de vrij dure exploitatie van CFL3000 met I10-rijtuigen op lijn 42 omgeschakeld worden naar Desiro en indien noodzakelijk ook de IC Brussel - Luxemburg (al is de NMBS daar logischerwijs wat minder happig om).
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
De IC Luik-Luxemburg met stoptrein materieel kan eigenlijk al niet,hoop maar dat dit een tijdelijke oplossing is tot dat AM96 reeks 501-547 is omgebouwd.
Bee schreef:
op dat moment zal in ieder geval de vrij dure exploitatie van CFL3000 met I10-rijtuigen op lijn 42 omgeschakeld worden naar Desiro en indien noodzakelijk ook de IC Brussel - Luxemburg (al is de NMBS daar logischerwijs wat minder happig om).
Dacht dat de NMBS juist zit te pushen om die stellen toegelaten te krijgen in Luxemburg,verder heeft de NMBS voldoende rijtuigen om tijdelijk het wegvallen van AM96 op te vangen.
Ik heb nog steeds geen plannen gezien om AM96 volledig multicourant te maken. Ik heb sowieso het idee dat NMBS er eigenlijk vanaf wil. Ze hebben een relatief lage capaciteit, het halteren duurt lang door de smalle deuren en er zijn veel technische deelseries, maar precies de techniek die men niet nodig heeft zit in de treinen...
Laatst gewijzigd door Suus op di 28 okt 2014, 18:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Dat is een keer teveel niet inderdaad. Ik geloof dat een deel van MS96 TBL2 ingebouwd heeft of heeft gehad, maar precies het enige traject waar dat wordt gebruikt (lijn 2) is verboden terrein voor MS96...
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.