Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
Mmh ik zei in mijn eerste post overigens Transdev omdat er niet in ingeschreven onder de Veolia merknaam was maar het is dus echt een (nieuw) Transdev (klein)dochterbedrijf?
Hoop voor de reiziger dat dit ook inhoudt dat Connexxion de IT gaat doen ipv Veolia
Somoht schreef:Mmh ik zei in mijn eerste post overigens Transdev omdat er niet in ingeschreven onder de Veolia merknaam was maar het is dus echt een (nieuw) Transdev (klein)dochterbedrijf?
Hoop voor de reiziger dat dit ook inhoudt dat Connexxion de IT gaat doen ipv Veolia
Zolang ze maar wel een 'bakkie' in de bussen hangen, dan vind ik het prima. Dat mis ik wel bij CXX bussen, dan moet echt alles via de CVL. Zo onhandig.
Zugführer schreef:Gezien de manier waarop het gebracht wordt lijkt het erop dat Linea Limburg niet als dochterbedrijf van Connexxion gaat opereren zoals OV Regio IJsselmond, maar een zusterbedrijf blijft zoals Veolia dat nu is.
Maar misschien brengt de krant het verkeerd.
Linea word een zusje van veolia en connexxion, en dat is 100% zeker.
Je zegt dat het 100% zeker is, maar ik twijfel er nog aan. Het zou mij niks verbazen als jij of jouw bron iets verkeerd heeft geïnterpreteerd. Ik wacht toch even een officieel bericht af, want dit past niet echt in de lijn van recente ontwikkelingen.
Pogingen om Veolia Transport Nederland te verkopen, inschrijven met maar 1 TransDev dochter, dat lijkt erop dat men met minder verschillende TransDev dochters actief wil zijn ipv met meer.
Waarom zou je ook allemaal aparte bedrijven willen hebben als ze rechtstreeks onder hetzelfde moederbedrijf vallen?
Het lijkt me logischer dan als een dochterbedrijf van Connexxion te opereren.
Opmerkelijk vind ik wel dat in geen enkel nieuwsbericht Linea Limburg genoemd wordt, behalve het eerste bericht dat hier gepost werd. Bijna even opmerkelijk is dat de andere nieuwsberichten gewoon over Veolia spreken, terwijl dat niet volgens onze verwachting is
Valt me ook op dat er steeds over Veolia wordt gesproken i.p.v. Linea Limburg. Vandaag stond in Dagblad de Limburger in ieder geval wel dat Veolia als Linea Limburg verder gaat als het de concessie wint.
Tom schreef:Valt me ook op dat er steeds over Veolia wordt gesproken i.p.v. Linea Limburg.
Veolia is de bekende naam, zo snapt iedereen tenminste over welk bedrijf het gaat. Dat Veolia/Transdev deze keer weer onder een andere naam meedoet is niet zo interessant.
rww schreef:Linea word een zusje van veolia en connexxion, en dat is 100% zeker.
Zugführer schreef:Waarom zou je ook allemaal aparte bedrijven willen hebben als ze rechtstreeks onder hetzelfde moederbedrijf vallen? Het lijkt me logischer dan als een dochterbedrijf van Connexxion te opereren.
In Duitsland voert TransDev veelal het beleid om per concessie een dochter op te richten. Dat maakt de financiële verantwoordelijkheden transparanter en ook is het daardoor minder makkelijk om regionaal wanbeleid (zoals bij Veolia Limburg en Veolia Brabant) af te schuiven op de rest van het concern. En omdat de dagelijkse bedrijfsvoering wel gedecentraliseerd plaatsvindt zijn de dochters ook wat slagvaardiger. Tegelijkertijd kunnen de dochters gebruik blijven van de schaalvoordelen van het concern of het gebied van inkoop, ondersteunende diensten, etc.
Je kunt je afvragen wat in het bovenstaande model de toekomst van de entiteiten Veolia en Connexxion nog is. Het lijken tussenlagen te worden die voornamelijk kosten toevoegen maar nauwelijks baten.
Tom schreef:Valt me ook op dat er steeds over Veolia wordt gesproken i.p.v. Linea Limburg.
Veolia is de bekende naam, zo snapt iedereen tenminste over welk bedrijf het gaat. Dat Veolia/Transdev deze keer weer onder een andere naam meedoet is niet zo interessant.
Begrijp ik volkomen. Mijn reactie was ook meer een aanvulling op de opmerking daarboven dat er slechts in één nieuwsbericht over Linea Limburg werd gesproken. Je gaat dan bijna twijfelen aan de juistheid.
Zugführer schreef:Gezien de manier waarop het gebracht wordt lijkt het erop dat Linea Limburg niet als dochterbedrijf van Connexxion gaat opereren zoals OV Regio IJsselmond, maar een zusterbedrijf blijft zoals Veolia dat nu is.
Maar misschien brengt de krant het verkeerd.
Linea word een zusje van veolia en connexxion, en dat is 100% zeker.
Je zegt dat het 100% zeker is, maar ik twijfel er nog aan. Het zou mij niks verbazen als jij of jouw bron iets verkeerd heeft geïnterpreteerd. Ik wacht toch even een officieel bericht af, want dit past niet echt in de lijn van recente ontwikkelingen.
Onze krant heeft de woordvoerders van zowel veolia als provincie als bron, lijkt ons voldoende.
Daarnaast is het volstrekt logisch gezien veolia nederland vol met schulden zit en veolia transport moet opzoek naar een nieuwe naam als ze verzelfstandigd worden, dus kennelijk gaat het concern verder als linea of is dit een tijdelijke naam.
Wat mij opviel is dat volgens L1 Arriva in Oost en Noord Nederland actief is. Terwijl als je even op de website kijkt ze onderhand in heel Nederland actief zijn en waren. Alleen de provincies Utrecht en Zeeland vallen nog buiten boord.
Maar misschien is Veolia al verkocht. In Belgie heet Veolia tegenwoordig Hansea namelijk.
Er zijn al verschillende dochters van Veolia Transport verkocht, Veolia Transport Nederland nog niet.
Het is ook een moeilijk verkoop gezien alle concessies aflopen tussen 2014 en 2017.
Michael 1988 schreef:Wat mij opviel is dat volgens L1 Arriva in Oost en Noord Nederland actief is. Terwijl als je even op de website kijkt ze onderhand in heel Nederland actief zijn en waren. Alleen de provincies Utrecht en Zeeland vallen nog buiten boord.
Vind zelf altijd http://www.ovradar.nl mooi als je er op landelijk niveau naar kijkt, je herkent precies de gebieden waar elke vervoerder rijdt. Ik zou het Arriva gebied niet bepaald als noord en oost omschrijven ;)
Maar misschien is Veolia al verkocht. In Belgie heet Veolia tegenwoordig Hansea namelijk.
Linq was niet persé CXX maar eerder samenwerkingen waar NS in zat toch. We hebben in ieder geval LimLink gehad bij de vorige aanbesteding van Limburg (waarin Hermes meedeed) en ook RegioLinq in het DAV-gebied (dat was HTM + NS).
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Dagren schreef:Dat lijkt haast meer op een Breng of Twents situatie.
Juist niet. Breng en Twents zijn namen van de concesseiVERLENER en geen eigendom van de vervoerder.
En dat is slim. Bij een wisseling vd vervoeder blijft de naam behouden. Zoals onlangs dus bij Twents en Breng.
Het is juist meer het idee van Hermes. Dat is een merknaan van CXX. Maar wel met geheel andere werknemers cao's en dat soort zaken.
Michael 1988 schreef:Wat mij opviel is dat volgens L1 Arriva in Oost en Noord Nederland actief is. Terwijl als je even op de website kijkt ze onderhand in heel Nederland actief zijn en waren. Alleen de provincies Utrecht en Zeeland vallen nog buiten boord.
Sterker nog: in elke Nederlandse provincie komt wel een trein- of buslijn van Arriva.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Michael 1988 schreef:Wat mij opviel is dat volgens L1 Arriva in Oost en Noord Nederland actief is. Terwijl als je even op de website kijkt ze onderhand in heel Nederland actief zijn en waren. Alleen de provincies Utrecht en Zeeland vallen nog buiten boord.
Sterker nog: in elke Nederlandse provincie komt wel een trein- of buslijn van Arriva.
Ja inderdaad zelfs in Utrecht komt komt een arriva bus, ik dacht maar 1 maar toch het is meer als niks.
Dagren schreef:Dat lijkt haast meer op een Breng of Twents situatie.
Juist niet. Breng en Twents zijn namen van de concesseiVERLENER en geen eigendom van de vervoerder.
En dat is slim. Bij een wisseling vd vervoeder blijft de naam behouden. Zoals onlangs dus bij Twents en Breng.
Het is juist meer het idee van Hermes. Dat is een merknaan van CXX. Maar wel met geheel andere werknemers cao's en dat soort zaken.
Twents is geen eigendom van de vervoerder meer. Logisch ook, aangezien de vervoerder van wie dit merk was niet meer in Twente rijdt. Maar in eerste instantie was het merk eigendom van Connexxion.
Hermes is daarentegen niet alleen een merk, maar een dochteronderneming. Wat ook blijkt uit het feit dat Breng door Hermes uitgevoerd wordt. Het zou raar zijn om je ergens het vervoer onder een andere merknaam uit te voeren, als in dat gebied al een andere merknaam gehanteerd wordt.
Michael 1988 schreef:Wat mij opviel is dat volgens L1 Arriva in Oost en Noord Nederland actief is. Terwijl als je even op de website kijkt ze onderhand in heel Nederland actief zijn en waren. Alleen de provincies Utrecht en Zeeland vallen nog buiten boord.
Vind zelf altijd http://www.ovradar.nl mooi als je er op landelijk niveau naar kijkt, je herkent precies de gebieden waar elke vervoerder rijdt. Ik zou het Arriva gebied niet bepaald als noord en oost omschrijven ;)
Vandaar dat ik het ook vreemd vond ;)
Maar misschien is Veolia al verkocht. In Belgie heet Veolia tegenwoordig Hansea namelijk.
Goh, je haalt een pagina aan die ik zelf heb geschreven. Natuurlijk weet ik dat dat alleen Veolia Belgium is. Ik bedoel alleen maar dat ook dat dochterbedrijf al is verkocht inmiddels.