Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
Ach ja, als je gaat raaskallen zonder bronnen te raadplegen. Dan ga je gauw genoeg lek...
Het stationsgebouw van Kwadijk nog fier overeind staat, en dat de weide aan de andere kant van de spoordijk veel gebruikt wordt door op afstand bestuurbare vliegtuigjes.
Het eigenlijk best raar is dat Aadorp geen station heeft en geerdijk wel. Aadorp heeft 1600 inw. en Geerdijk heeft er 600. En hou maar op met het 'het ligt te dicht op een ander station' want het handjevol reizigers dat die lijn gebruikt zal er geen last van hebben en lijn 51 kan opgeheven worden omdat daar buiten de spits niemand inzit. Wist je dat.
(verkeerd topic maar whatever, tis een feitelijke mening :D :D )
Concrete plannen voor station Aadorp zijn er ook wel (geweest). Geerdijk ging dan ook opgeheven worden binnen nu en een paar jaar toch? Alleen Enschede de Eschmarke is nog net iets rustiger (57 resp. 54 reizigers per dag).
Ja, de lijn wordt als het goed is per 2016 verlengd naar Hardenberg en geerdijk wordt gesloten. Om eerlijk te zijn begrijp ik hier niets van, er gaat als een bus rechtstreeks en een scholierenlijn, en er rijden sowieso al treinen met een goede aansluiting. Ik zou zeggen derde rail aanleggen (mooi goedkoop) en er kleine elektrische stellen op te laten rijden ála Flirt-1 ofzo. Maar ik kan dit ook verkeerd hebben
In het kader van een naamgevend stationsdorp met weinig inwoners nomineer ik Bath:
Het dorp heeft slechts 90 inwoners.
Wat natuurlijk veel interessanter is, is de hoeveelheid inwoners binnen een straal van 2,5 kilometer rondom het station. Het zogenaamde "verzorgingsgebied". Stations als Lage Zwaluwe scoren daarin erg slecht :)
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Niek schreef:*ahem* Sassenheim *ahem*
edit; als ik maps bekijk zie ik dat Lage Zwaluwe een grotere kanshebber is :')
Sassenheim is best groot hoor, het station ligt niet echt in het dorp maar ook weer geen kilometers ervandaan, bovendien valt een stukje Warmond ook nog binnen die straal van 2,5 km.
Lage Zwaluwe ligt echt volledig in de middle of nowhere, zelfs de gehuchten eromheen stellen bijna niks voor. Qua aansluitend OV is er maar één bus die iets voorstelt namelijk bus 122. Ik vraag me dan ook af wat het bestaansrecht van het station is; ja, het ligt op de splitsing van spoorwegen, maar overstappen heeft denk ik niet echt zin op dit station.
waldo79 schreef:Het station wordt desondanks wel gebruikt in geval van (gedeeltelijke) buitendienststellingen. Je kunt er dan rustig IC's laten stoppen
Klopt, gebeurt vaak genoeg dat je er op Lage Zwaluwe uit wordt gekickt.
Maar het kan toch niet zo zijn dat je zo'n groot station hebt enkel voor calamiteiten. Voor de reguliere reiziger heeft dit station maar bar weinig nut, en desondanks is het een vrij groot complex.
Waarom bouwt men niet een station bij Zevenbergschenhoek? Lage Zwaluwe kan dan worden gereduceerd tot stopplaats in het geval van calamiteiten (of enkel als station voor de sprinter roosendaal - den haag c en niet meer voor de richting Breda).
Een andere optie is alle sprinters laten doorrijden, behalve de sprinters die aansluiten op de bus die langs het station rijdt (bus 122). Dat betekent dan een halfuursdienst in de spits, en 's avonds/weekend eigenlijk helemaal niks (misschien een uursdienst behouden voor de leukheid).
Wel is het natuurlijk een erg groot station, dus kan ik me voorstellen dat men het zonde vindt om te sluiten of de bediening te beperken.
Zevenbergschen Hoek is ook erg klein, dat zal de kosten die een nieuw station met zich mee brengen niet rechtvaardigen.
Het is wel perfect bereikbaar met de auto, wat mij betreft bouwen ze een grote gratis P&R (ruimte genoeg) en bieden ze goedkope treinkaartjes aan richting Breda/Dordrecht/Rotterdam. Zal wel niet gaan werken ;)
Een P en R terrein werkt alleen als dit op korte afstand van de plaats in kwestie ligt. Daarom was het idee voor Veenendaal de Klomp als pr terren voor Utrecht ook nogal dom. Dat werkt gewoon niet.