Ik verwacht dat Zwaluw die al bussen in Brabantse kleuren heeft ook nog wel een hapje mee eet.Michael 1988 schreef:O.a. TCR en Van Driel dus. Ik denk dat die MAN bussen vooral op de 6xx lijnen in Oost Brabant ingezet zullen worden. Zoveel zijn er namelijk nodig voor de dienstregeling. Echter heb ik de bussen persoonlijk liever op de 3xx lijnen.
Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)
Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)
Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)
Hogevloersbussen met handhelds zijn volgens de concessie niet toegestaan,maar heb het idee dat Arriva die eisen probeert te ontwijken door ze een 6xx nummer te geven.Maurice Hooikammer schreef:Ben wel benieuwd welk type MAN ze aankopen. Mogelijk de 11 bussen van de HTM die niet door Syntus zijn gekocht?? Een toilet kan toch niet in een lagevloersbus? Of ze moeten een Lions Coach of Regio aanschaffen. Anders wordt het een plaszak... :')
@fogeltje mag hopen dat ze de tijden wel gaan halen op de scholierenlijnen,anders zullen er waarschijnlijk klachten volgen van de schoolbesturen omdat leerlingen structureel te laat komen.
Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)
De vraag is of de 6xx scholierenlijnen onder versterking boven het basisvoorzieningenniveau vallen of onder reguliere ritten. Ik heb het nog eens nagekeken maar ik denk dat Arriva juridisch goed zit als het uitgaat van versterkingsritten. Geen van de scholierenlijnen wordt in het basisvoorzieningenniveau geeist.
Strikt genomen zouden ze dan ook niet in Brabantse kleuren hoeven te rijden, maar wellicht dat Arriva daar bewust toch voor kiest om een uniforme uitstraling te hebben..
Strikt genomen zouden ze dan ook niet in Brabantse kleuren hoeven te rijden, maar wellicht dat Arriva daar bewust toch voor kiest om een uniforme uitstraling te hebben..
Laatst gewijzigd door Frans F op wo 03 dec 2014, 12:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)
De lijnen 643, 644 worden zeker minimaal deels door Arriva zelf gereden. Ook al is het boven voorzieningsniveau dan nog is het geen versterking dus gelden de scherpe regels.
Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)
Dat is dus de vraag, het bestek laat in het midden of extra ritten boven de minimaal vereiste frequentie gewone ritten zijn of versterkingsritten. Persoonlijk denk ik dat Arriva met zijn interpretatie juridisch ingedekt is en de ritten (op advies van hun jurist?) voor de zekerheid onder een apart lijnnummer heeft ondergebracht.
Of Arriva de bussen zelf rijdt of niet speelt overigens geen rol. Het bestek staat in principe toe dat Arriva het vervoer voor 100% uitbesteed aan onderaannemers mits de bussen aan de eisen voldoen.
Of Arriva de bussen zelf rijdt of niet speelt overigens geen rol. Het bestek staat in principe toe dat Arriva het vervoer voor 100% uitbesteed aan onderaannemers mits de bussen aan de eisen voldoen.
Laatst gewijzigd door Frans F op wo 03 dec 2014, 14:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)
Hier heb je al een M.A.N bus in Brabant kleur voor TCR / ArrivaMaurice Hooikammer schreef:Ben wel benieuwd welk type MAN ze aankopen. Mogelijk de 11 bussen van de HTM die niet door Syntus zijn gekocht?? Een toilet kan toch niet in een lagevloersbus? Of ze moeten een Lions Coach of Regio aanschaffen. Anders wordt het een plaszak... :')
Op deze site voor de leuke info over het OV in Nederland.
Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)
Jasper073,
Dit is er 1 voor TCR. De bussen waar het over ging zijn voor Van Driel.
Dit is er 1 voor TCR. De bussen waar het over ging zijn voor Van Driel.
Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)
Misschien heb ik het in de voorafgaande >80 paginas niet gevonden, maar: Waar gaan de Citaros die nu nog in de stadsdienst Den Bosch rijden naartoe?
Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)
@ Michael: als jij goed leest zie je dat ik reageer met M.A.N bus foto op Maurice Hooikammer !Michael schreef:Jasper073,
Dit is er 1 voor TCR. De bussen waar het over ging zijn voor Van Driel.
er staat toch duidelijk dat hij benieuwd is welke man bussen gaan rijden.
Ik citeer "Ben wel benieuwd welk type MAN ze aankopen"
Op deze site voor de leuke info over het OV in Nederland.
-
- Berichten: 860
- Lid geworden op: ma 02 apr 2012, 14:28
- Locatie: Wezep
Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)
En met 'ze' in de door jouw geciteerde zin bedoel ik Van Driel. ;) Maar bedankt voor de foto! Je doet moeite om me te informeren, dus geen negatief woord!
Masterstudent Mobiliteitswetenschappen Universiteit Hasselt
- fogeltje
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 6241
- Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
- Locatie: Fogeltown
Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)
Daar gebeurt alleen nu niets onder vlag van Breng. Die doen alles zelf. Alle inhuur is van Arriva.
"Een touringcar is geen bus"
Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)
Dat zou je dus moeten verschuiven als je de eisen van de Provincie Brabant wilt ontlopen.fogeltje schreef:Daar gebeurt alleen nu niets onder vlag van Breng. Die doen alles zelf. Alle inhuur is van Arriva.
-
- Berichten: 2252
- Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
- Locatie: Schijndel
Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)
Ik hoop van niet. Althans, ik hoop niet dat ze hun oude meuk in gaan zetten. Alleen de Amba's kun je nog inzetten, maar die kunnen ook als versterking worden ingezet op andere streeklijnen. De Citaro's mogen van mijn part gewoon uit dienst.Frans F schreef:Ik verwacht dat Zwaluw die al bussen in Brabantse kleuren heeft ook nog wel een hapje mee eet.Michael 1988 schreef:O.a. TCR en Van Driel dus. Ik denk dat die MAN bussen vooral op de 6xx lijnen in Oost Brabant ingezet zullen worden. Zoveel zijn er namelijk nodig voor de dienstregeling. Echter heb ik de bussen persoonlijk liever op de 3xx lijnen.
Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)
Vandaag mocht ik mee in de Volans en onze Citea stadsversie met instructieritten :)
Ik moet zeggen het zijn hele fijne bussen zonder twijfel.
De Volans rijd heel soepel en de Citea top bussen :pos:
Ook gehoord dat die 220 Express bussen weg gaan en andere komen van VDL die niet elektrisch zijn.
En de VDL stad Citea's zijn 100% full airco ik heb het extra nagevraagd en de chauffeur die alle 2 de bussen aan andere
chauffeurs moest uitleggen waar alles zit enzo zei dat de nieuwe stadsbussen in Den Bosch full airco hebben.
Hier een foto van de Citea waar we mee rondjes aan het rijden waren, en het was tijd voor pauze :)
Ik moet zeggen het zijn hele fijne bussen zonder twijfel.
De Volans rijd heel soepel en de Citea top bussen :pos:
Ook gehoord dat die 220 Express bussen weg gaan en andere komen van VDL die niet elektrisch zijn.
En de VDL stad Citea's zijn 100% full airco ik heb het extra nagevraagd en de chauffeur die alle 2 de bussen aan andere
chauffeurs moest uitleggen waar alles zit enzo zei dat de nieuwe stadsbussen in Den Bosch full airco hebben.
Hier een foto van de Citea waar we mee rondjes aan het rijden waren, en het was tijd voor pauze :)
Op deze site voor de leuke info over het OV in Nederland.
- fogeltje
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 6241
- Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
- Locatie: Fogeltown
Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)
Betreffende full-airco. Is nu eindelijk eens bekend wat er met de 82xx bussen gaat gebeuren? Ik heb vooralsnog geen enkele met full-airco gezien. Doen ze die bij deze bussen toch maar niet (wat tegen de concessie-eisen in gaat) of doen ze dat pas voordat de zomer begint?
"Een touringcar is geen bus"
Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)
Daar kan ik niets over zeggen, sorry.fogeltje schreef:Betreffende full-airco. Is nu eindelijk eens bekend wat er met de 82xx bussen gaat gebeuren? Ik heb vooralsnog geen enkele met full-airco gezien. Doen ze die bij deze bussen toch maar niet (wat tegen de concessie-eisen in gaat) of doen ze dat pas voordat de zomer begint?
Ik heb alleen gevraagd qua onze nieuwe stadsbussen.
Op deze site voor de leuke info over het OV in Nederland.
Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)
8200 serie is medio 1e begin 2e kwartaal aan de beurt voor de inbouw van airco dit vanwege het niet eerder leverbaar zijn van onderdelen.
Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)
Weet je toevallig ook iets over inbouw in de Citaro's?
🍉
- fogeltje
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 6241
- Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
- Locatie: Fogeltown
Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)
Goed om te horen dat het gaat gebeuren. Bedankt voor de update.BRUBus schreef:8200 serie is medio 1e begin 2e kwartaal aan de beurt voor de inbouw van airco dit vanwege het niet eerder leverbaar zijn van onderdelen.
"Een touringcar is geen bus"
-
- Berichten: 2252
- Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
- Locatie: Schijndel
Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)
Was alleen wel al een maand of zo bekend ;). Maar ben ook benieuwd of de citaro's ook full airco krijgen en ook heel belangrijk zijn de versterkingsbussen.
Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)
Hainje schreef:Weet je toevallig ook iets over inbouw in de Citaro's?
Volgens mij is op de stadsdienst geen airco verplicht. Dus ik denk niet dat de Citaro's airco krijgen.
Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)
Waar is die "doos" op het dak aan de achterzijde voor, de uitlaat unit ofzo????Jasper073 schreef:Vandaag mocht ik mee in de Volans en onze Citea stadsversie met instructieritten :)
Ik moet zeggen het zijn hele fijne bussen zonder twijfel.
De Volans rijd heel soepel en de Citea top bussen :pos:
Ook gehoord dat die 220 Express bussen weg gaan en andere komen van VDL die niet elektrisch zijn.
En de VDL stad Citea's zijn 100% full airco ik heb het extra nagevraagd en de chauffeur die alle 2 de bussen aan andere
chauffeurs moest uitleggen waar alles zit enzo zei dat de nieuwe stadsbussen in Den Bosch full airco hebben.
Hier een foto van de Citea waar we mee rondjes aan het rijden waren, en het was tijd voor pauze :)
Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)
Daar zit inderdaad de uitlaat achter.
Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)
Dat weet ik, maar ik vraag het vooral omdat de Citea's airco krijgen. Dus wellicht dat ze de Citaro's dan ook meenemen (ergens aan het eind).Michael schreef:Volgens mij is op de stadsdienst geen airco verplicht. Dus ik denk niet dat de Citaro's airco krijgen.
🍉
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten