Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
Rdaalwil schreef:
In Oss en Roosendaal zijn ze ook al veranderd :)
In Rotterdam ook. ;)
Opvallend is dat op de vertrekstaat van lijn 310 "Volans" staat terwijl het volgens mij gewoon een streekbus zou zijn (weliswaar met iets luxere bussen).
Ik reis ongeveer 3x/week van station Delft naar metrostation Spaklerweg (in Amsterdam) en weer terug.
Plutona schreef:Is er straks een verbinding in de Stadsdienst Tilburg die er wél op vooruit gaat?
- Quirijnstok gaat van 6 naar 4 per uur
- Reeshof gaat van 6 naar 4 per uur
- Fatima verliest op zondag
En meer van deze bezuinigingen
En wat gaat er op de Brabantliners rijden? Gewoon nieuwe 8700's?
Bezuinigen en erop vooruit gaan, dat gaat meestal niet samen. Er zal nog wel meer te wachten staan de komende jaren.
Ik zit nu voor t eerst in een nieuwe stadsbus de 8108 in den Bosch, moet zeggen mooie bussen voor de stad ze rijden heerlijk, beetje jammer dat er weinig beenruimte is, en wat me heel erg stoort is de verlichting deze zit geplaatst tegen de ramen waardoor naar buiten kijken lastig is (als het buiten donker is) en binnen is er helemaal niet zo veel licht, ze hadden de verlichting beter hetzelfde kunnen plaatsen als de lle's.
Maar al met al mooie bussen maar ben meer fan van de streek uitvoering
Benieuwd wanneer ze beginnen in Den Bosch/Rosmalen met de nieuwe halte borden.
Maar hoe zit dat elders in Den Bosch waar die elektro borden staan met tijden en vertragingen er op
worden die qua lijn nummers enzo door een systeem van zelf aangepast ?
Ben op deze site voor de leuke info over het OV in Nederland en om van andere te leren die er langer verstand van hebben dan ik.
Volgens de dienstregeling rijdt lijn 121 Gorinchem-Kromme Nol doordeweeks overdag door als lijn 135s naar Den Bosch en omgekeerd. Echter volgens de diensten van Schelluinen zullen zowel om 8 uur als om 14 uur de 121 en de 135s op zichzelf keren en zullen doorgaande reizigers dus moeten opverstappen.
Kan Arriva dat zomaar maken?
Ik heb mij er helaas nog amper in kunnen verdiepen. Maar Lijn 692 rijdt dezelfde route als Lijn 292 (buurtbus).
Is Lijn 692 eigenlijk dan gewoon een normale lijnbus die 's morgens extra rijdt op de drukste tijden?
Lijn 692 kan zomaar een grote bus zijn.
Maar er zijn meer van dit soort lijnen in oost brabant.
Arriva heeft ervoor gekozen deze een ander nummer te geven.
Voordeel is dat dit de slecht gelezen voetnoeten scheelt ivm de vakantieperioden.
Ik durf te wedden dat in de vakantieperiode een paar mensen die niet goed (kunnen) lezen ook op die lijnen zullen wachten. Dan bedoel ik dus de 6xx lijnen.
Die 6xx-lijnen zullen inderdaad ook wel een voetnoot hebben, iets als "a.: Rijdt niet in de schoolvakanties"
Maar uit ervaring met Arriva kan ik er wel bij zeggen dat een apart lijnnummer sowieso duidelijker is. Want als je een Arriva-lijn met uitzonderingen krijgt... ik heb ze met voetnoten t/m h gezien waarbij de voetnoten ook deels overlapten. Daar kom je zelfs als goedwillende reiziger die wel oplet nog niet uit, dus het scheelt allicht in het aantal tevergeefs wachtende klanten.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
OVwatcher schreef:Volgens de dienstregeling rijdt lijn 121 Gorinchem-Kromme Nol doordeweeks overdag door als lijn 135s naar Den Bosch en omgekeerd. Echter volgens de diensten van Schelluinen zullen zowel om 8 uur als om 14 uur de 121 en de 135s op zichzelf keren en zullen doorgaande reizigers dus moeten opverstappen.
Kan Arriva dat zomaar maken?
Over welke ritten heb je het? Want volgens de dienstregeling rijden alle ritten op werkdagen overdag door als lijn 135 (zonder s). Met uitzondering van een rit die niet in de vakantieperioden rijdt.
I never understood decimals. I can't see the point.
Ik kan je naam niet meer herinneren, maar aub help me niet.
"The trouble with quotes on the internet is that you never know if they are real" - Abraham Lincoln
OVwatcher schreef:Volgens de dienstregeling rijdt lijn 121 Gorinchem-Kromme Nol doordeweeks overdag door als lijn 135s naar Den Bosch en omgekeerd. Echter volgens de diensten van Schelluinen zullen zowel om 8 uur als om 14 uur de 121 en de 135s op zichzelf keren en zullen doorgaande reizigers dus moeten opverstappen.
Kan Arriva dat zomaar maken?
Over welke ritten heb je het? Want volgens de dienstregeling rijden alle ritten op werkdagen overdag door als lijn 135 (zonder s). Met uitzondering van een rit die niet in de vakantieperioden rijdt.
Het is inderdaad lijn 135 zonder s, alhoewel dat in mijn ogen wel veel duidelijker was geweest voor die ritten die nergens stoppen.
Keringen Kromme Nol:
A7:59 / V8:01
Lijn 121 rit 1008 keert op 121 rit 1013
Lijn 135 rit 1018 keert op 135 rit 1029
A13:59 / V14:01
Lijn 121 rit 1024 keert op 121 rit 1025
Lijn 135 rit 1114 keert op 135 rit 1129
(bron: Arriva diensten Schelluinen)
P.S. In het nieuwe busboekje van het DAV staat ook de dienstregeling van lijn 121, maar met verkeerde ritnummers en in de richting W&A ook verkeerde rijtijden.
Opvallend, want in de dienstregeling staat gewoon gemeld dat de bus doorrijd (en is volgens mij ook de afspraak met de provincie). Dus meteen een klacht neerleggen bij Arriva en Provincie.
Veolia voerde die sneldienstritten uit onder lijn 635. Verrassend dat Arriva dit niet doet ondat ze bij alle andere lijnen dit wel 600 rijden.
Het was vroeger ook een doorgaande lijn onder lijn 121, maar omdat de lijn onder twee concessies kwam te vallen, heeft men in alle wijsheid besloten om er aparte lijnnummers aan te hangen.
I never understood decimals. I can't see the point.
Ik kan je naam niet meer herinneren, maar aub help me niet.
"The trouble with quotes on the internet is that you never know if they are real" - Abraham Lincoln
De vertrekstaten zijn zoals Arriva ze overal gebruikt, maar nu dan in de huisstijl van de provincie in plaats van die van Arriva zelf ;)
Als de bussen op zichzelf keren ipv doorrijden is er in elk geval een crossplatform overstap, maar dat is inderdaad niet wat in de dienstregeling staat.
Ik ben zelf wel benieuwd hoe de bussen de sneldienst gaan filmen. Vanuit Wijk en Aalburg rijden de gewone en snelle 135 tegelijk weg. Beetje jammer als je naar Vlijmen moest en er dan via de A59 langsrijdt.