Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Het busstation van station Bijlmer ArenA heeft ook een kleine herindeling ondergaan.
Halte A (de derde halte) is nu voor lijn 356 naar Haarlem ipv lijn 44 naar Diemen Noord.
Halte B (de vierde halte) is nu voor lijn 44 naar Diemen Noord ipv lijn 45 naar Station Holendrecht.
Halte C (de vijfde halte) is nu voor lijn 45 naar Station Holendrecht ipv lijn 171 naar Aalsmeer en 175 naar Haarlem.
Halte D (de zesde halte) is naast lijn 146 en 328 Holendrecht nu ook voor lijn 171.
Ook de nachtbussen zijn een halte naar achter geschoven, 355 en 357 naar Centraal staan nu op B (was A) en 355 naar Gein staat nu op C (was B).
Connexxion heeft de dienstregelingen van hun eigen bussen opgehangen, maar de stickers op de halteborden zijn gedaan door GVB. Dat heeft tot gevolg dat de haltepaal van halte A nu de zeer informatieve sticker "356 Haarlem" heeft. Zelfs de vervoerder kon er niet vanaf :')
Halte A (de derde halte) is nu voor lijn 356 naar Haarlem ipv lijn 44 naar Diemen Noord.
Halte B (de vierde halte) is nu voor lijn 44 naar Diemen Noord ipv lijn 45 naar Station Holendrecht.
Halte C (de vijfde halte) is nu voor lijn 45 naar Station Holendrecht ipv lijn 171 naar Aalsmeer en 175 naar Haarlem.
Halte D (de zesde halte) is naast lijn 146 en 328 Holendrecht nu ook voor lijn 171.
Ook de nachtbussen zijn een halte naar achter geschoven, 355 en 357 naar Centraal staan nu op B (was A) en 355 naar Gein staat nu op C (was B).
Connexxion heeft de dienstregelingen van hun eigen bussen opgehangen, maar de stickers op de halteborden zijn gedaan door GVB. Dat heeft tot gevolg dat de haltepaal van halte A nu de zeer informatieve sticker "356 Haarlem" heeft. Zelfs de vervoerder kon er niet vanaf :')
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
De nachtbusnummers en de Rnet nummers zijn nu helemaal onafscheidelijk en daarmee nietszeggend geworden. Misschien tijd alles 's nachts te vernummeren naar N-nummers.
Blijkt dat de 62 niet op de halte Gustav Mahlerlaan schijnt te stoppen. Hij wordt niet omgeroepen, en op de halte zelf wordt de 62 ook niet vermeld op het bord of tussen de vertrekstaten. Lijkt me dat ze die vergeten zijn toe te voegen, want er als kronkelende stadslijn niet stoppen terwijl regiolijnen er wel stoppen is vreemd.
Blijkt dat de 62 niet op de halte Gustav Mahlerlaan schijnt te stoppen. Hij wordt niet omgeroepen, en op de halte zelf wordt de 62 ook niet vermeld op het bord of tussen de vertrekstaten. Lijkt me dat ze die vergeten zijn toe te voegen, want er als kronkelende stadslijn niet stoppen terwijl regiolijnen er wel stoppen is vreemd.
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Wsl bewust omdat GVB minder haltes wil? Voor de halte op de hoek Strawinskylaan/Parnassusweg geldt hetzelfde.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Was een hele, hele flauwe grap van 'm...Ardan schreef:Maar het rijden door een tunnel heeft toch geen zak te maken met wel of niet goed staande lijnfilms/rollen?
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Niet echt om eerlijk te zijn.. Eerder in het topic werd gezegd dat die dingen communiceren van draadloze internet verbindingen. Mijn ervaring is dat die in de tunnel erg pauper is en het daarom wellicht niet zo goed gaat.n-evo schreef:Was een hele, hele flauwe grap van 'm...Ardan schreef:Maar het rijden door een tunnel heeft toch geen zak te maken met wel of niet goed staande lijnfilms/rollen?
Komt wel goed schatje.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Maar als de trams de tunnel uitrijden is er toch weer voldoende verbinding? Dan heb je alleen in de tunnels problemen (en geen enkele tramhalte in A'dam ligt ondergronds). Of zie ik dat wederom verkeerd?
De mortuis nil nisi bene
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Het gaat om een software bug aldus hierzijnwij.nu: een fout in de software die de koersrollen aanstuurt. Tunnels hebben daar verder helemaal niks mee te maken. Vandaar dacht ik dus dat je een grap maakte. Een bug in OS X verdwijnt ook niet als je een iMac van de kelder naar de zolder verplaatst.Thom91 schreef:Niet echt om eerlijk te zijn.. Eerder in het topic werd gezegd dat die dingen communiceren van draadloze internet verbindingen. Mijn ervaring is dat die in de tunnel erg pauper is en het daarom wellicht niet zo goed gaat.
Als het om een communicatieprobleem naar de buitenwereld gaat zouden de lichtkranten die nu bijv. "M50 Gein" filmen ook geen oplossing bieden. Die zouden dan last hebben van exact hetzelfde probleem. M5 wagens op lijn 50 zouden dan altijd perfect functionerende koersrollen moeten hebben. Is ook niet het geval.
Laatst gewijzigd door n-evo op ma 15 dec 2014, 11:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Nou, is dat in ieder geval de wereld uit :)
Komt wel goed schatje.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Haha echt he.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Wat is de status van actuele reizigersinformatie zuilen op de haltes in Amsterdam? Die paar testdingen staan eigenlijk altijd uit of op test en verder wordt er niks uitgerold.
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8787
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Even nieuwsgierig: is het de bedoeling dat alle buslijnen die nu nog wel aan de voorzijjde van Amsterdam Centraal stoppen, ook straks op het IJzijde-busstation gaan stoppen? Ook de doorgaande lijnen (22 en 48)?
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 25-05-2024 --> 194 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 25-05-2024 --> 194 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Dat zit er voorlopig zeker niet in, want die blijven bij het PH-plantsoen om daar te stoppen ;)Milco schreef:Even nieuwsgierig: is het de bedoeling dat alle buslijnen die nu nog wel aan de voorzijjde van Amsterdam Centraal stoppen, ook straks op het IJzijde-busstation gaan stoppen? Ook de doorgaande lijnen (22 en 48)?
Met Vriendelijke Groet,
Amstram17
In opleiding
Amstram17
In opleiding
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Waarom gaan de 18 en 21 niet door naar achteren?
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Als ik het goed heb omdat er momenteel nog maar één toegangsweg open is voor het busstation IJzijde, te weten de oostelijke toegangsweg.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
In Diemen zijn zes van de zeven geplande palen nu volwaardig in gebruik. Eentje is er nog een hoofdpijndossier voor het projectbureau van de Stadsregio. :)n-evo schreef:Wat is de status van actuele reizigersinformatie zuilen op de haltes in Amsterdam? Die paar testdingen staan eigenlijk altijd uit of op test en verder wordt er niks uitgerold.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Het DB van de Stadsregio heeft 11 december besloten dat er 5 van de 13 Blokkendozen-trams afgevoerd mogen worden. Onderdelen van de afgevoerde trams worden gebruikt om de resterende trams rijvaardig te houden. Daarvan wordt verwacht dat ze na 2015 niet meer inzetbaar te houden zijn.
Ook besloten is dat voor een pilotperiode tussen de 1 en 3 jaar geen GVB-logo op de trams gevoerd hoeft te worden. Zo kunnen trams bestickerd worden voor reclamedoeleinden om zo meer inkomsten voor de vervoerder te generen.
Ook besloten is dat voor een pilotperiode tussen de 1 en 3 jaar geen GVB-logo op de trams gevoerd hoeft te worden. Zo kunnen trams bestickerd worden voor reclamedoeleinden om zo meer inkomsten voor de vervoerder te generen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Dit weekeinde nog op het Koningsplein geweest, nog steeds geen actuele reisinfo.n-evo schreef:Wat is de status van actuele reizigersinformatie zuilen op de haltes in Amsterdam? Die paar testdingen staan eigenlijk altijd uit of op test en verder wordt er niks uitgerold.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Niet alleen is de aansluiting op de De Ruyterkade aan de westkant nog niet af, ook de kruising bij de Droogbak moet nog aangepast worden. De opheffing van de halte Singel maakt daar wel ruimte voor.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Ik kan me niet voorstellen, dat er geen software is die het filmen van N-nummers mogelijk maakt. Niemand gaat mij toch vertellen, dat ook de nieuwe Citea's geen "N" kunnen filmen?Ruben schreef:De nachtbusnummers en de Rnet nummers zijn nu helemaal onafscheidelijk en daarmee nietszeggend geworden. Misschien tijd alles 's nachts te vernummeren naar N-nummers.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Het computersysteem van GVB kan geen alfanumerieke lijnnummers aan, alleen numerieke lijnnummers. Aangezien de reisinformatie ook moet omgaan met dat N-nummer en dat dus niet te realiseren valt kan je de lijnen ook niet vernummeren.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
En de M-prefix op de M5-metro's dan? Of heeft dat verder niks met het computersysteem te maken?
Ik doe ook maar wat
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Ik snap sowieso niet echt wat het probleem nu is. GVB kan er makkelijk voor kiezen om de nachtbussen om te nummeren naar iets wat niet in de 3xx-categorie valt. Waarom bijv. geen nummering binnen de 9xx-categorie? Dit lijkt meer op onwil dan overmacht.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Nog niet zo heel lang geleden vielen de nachtbusnummers in de 7x-categorie. Dat werd de huidige 3xx-nummering toen de 7x-reeks vol raakte. Kan me voorstellen dat GVB nu onvoldoende reden ziet weer tot omnummering over te gaan: de nachtbussen rijden niet wanneer de dagbussen rijden en vice versa. Ik zie het probleem dus niet zo.
O, en een numerieke kolom in een tabel moet toch eenvoudig in een alfanumerieke zijn om te zetten...
O, en een numerieke kolom in een tabel moet toch eenvoudig in een alfanumerieke zijn om te zetten...
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
In de metro's wordt een ander systeem gebruikt dan in de bussen. Bovendien staat die lijnen ook zonder prefix op de websiteArdan schreef:En de M-prefix op de M5-metro's dan? Of heeft dat verder niks met het computersysteem te maken?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 52 gasten