Mijn voorstel: alle Duitse stations worden op de verwijderlijst gezet, tenzij
- Het station in het verleden of in het heden vanuit Nederland bereikbaar zijn (geweest).
- Het station in het Duitse classificatiesysteem in een van de drie hoogste categorieën is ingeschaald én de regionale verbindingen die het station aandoen zijn op de wiki aanwezig. De stationscategorieën zijn in deze lijst na te slaan: https://www.dbnetze.com/file/6449268/da ... e_2014.pdf (PDF).
- Aachen West is direct uit Nederland bereikbaar, dus blijft staan.
- Altenbeken is niet direct vanuit Nederland bereikbaar, maar is een station in categorie 2 én de treindiensten van NRW zijn op de wiki aanwezig, dus blijft staan.
- Altenseelbach is niet direct vanuit Nederland bereikbaar en is een station in categorie 7. Deze pagina wordt verwijderd.
- De pagina's die individuele treindiensten bespreken moeten zo aangepast worden dat ze niet meer naar minder belangrijke stations linken. Dit is voor Niedersachsen en Brandenburg grotendeels al gebeurd.
- Er zullen naar schatting 700-800 pagina's geselecteerd en verwijderd moeten worden. In sommige gevallen zullen daarbij ook foto's o.i.d. verwijderd kunnen worden, maar dit lijkt vrij beperkt.
- Alle Duitse stations gaan gebruik maken van een sjabloon specifiek voor Duitse stations waarin ook de categorie is opgenomen. Geen aparte sjablonen meer voor normale stations en S-bahnstations.
- Op de pagina's van de Duitse stations die blijven staan wordt alleen informatie over bus/tram/metro opgenomen als dit relevant is voor Nederland, bijvoorbeeld omdat het grensoverschrijdende lijnen zijn of het net over de Nederlandse grens is (max. 25 kilometer). Dus geen informatie meer over de busdiensten van Potsdam.