Heerenveen en Heerenveen IJsstation zijn één tariefpunt, dus nee.groningen schreef:Het levert gewoon meer op als mensen moeten doorrijden naar "hoofdstation" Heerenveen
Thialf overgeslagen
Re: Thialf overgeslagen
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Thialf overgeslagen
Dat Arriva voor deze keer een gratis buspendel heeft geregeld komt uit de koker van Anne Hettinga (directeur Arriva), die tot voor kort nog in de Raad van Commissarissen van Thialf zat. Volgens het artikel in de Leeuwarder Courant heeft de burgemeester van Heerenveen persoonlijk met Hettinga gebeld (die twee kennen elkaar) of hij een oplossing had.Ronaldussen schreef:Het is leuk dat Arriva nu "gratis" bussen regelt, maar ik geloof er geen biet van dat Arriva dit in de toekomst gratis blijft doen. Ga er maar van uit dat ook zij in de toekomst (mocht dit structureel worden) er iets voor terug willen hebben.
Re: Thialf overgeslagen
Het is met de complimenten van Arriva geloof ik. Voor gratis. Bruinneuzen dus.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Re: Thialf overgeslagen
Misschien een beetje offtopic, maar is het echt nodig geweest om voor dit ene nieuwsbericht weer een nieuw topic te openen? Ik kreeg laatst commentaar van iemand op dit forum omdat ik een nieuw overzichtstopic opende, met als reden dat het er op die manier niet overzichtelijker op zou worden. Kan er niet een nieuw topic gemaakt worden waar dit soort berichten in geplaatst kunnen worden, zonder dat er telkens weer een nieuw topic gestart moet worden? Het 'alledaagse eigenaardigheden in de trein topic' of iets dergelijks. Hetzelfde is ook al gedaan bij Qbuzz GD.
Re: Thialf overgeslagen
Whatever.
Beheerder of "mod van de dag", willen jullie even kritisch kijken naar het voorstel van de captain, ik vind alles best.
Beheerder of "mod van de dag", willen jullie even kritisch kijken naar het voorstel van de captain, ik vind alles best.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
- Zugführer
- OVNL-beheerder
- Berichten: 3409
- Lid geworden op: di 04 dec 2012, 22:52
- Locatie: Helmond-Noord
Re: Thialf overgeslagen
De alledaagse eigenaardigheden topics zijn vooral voor kleine dingetjes zoals afwijkende bussen of niet-werkende DRIS panelen toch? Dit betreft een discussie over het bedienen van Heerenveen IJsstadion, wat mij best een eigen topic waard lijkt. Zelf snap ik ook niet zo goed waarom het niet standaard in de dienstregeling opgenomen wordt en waarom een extra stop zo'n groot probleem lijkt, maar dankzij de argumenten die hierboven gegeven zijn heb ik nu al een veel genuanceerder beeld van de hele situatie. Lijkt me prima in een eigen topic kunnen dus, alledaagse eigenaardigheden lees ik vaak niet :Y
Re: Thialf overgeslagen
Gezien de discussie hier lijkt een los topic me opportuun. Als algemene regel: is het iets waarover waarschijnlijk geen discussie ontstaat (zoals welke bus je gezien hebt, dat je trein vertraging had of dat de haltepaal anders gestickerd is) dan hoort het in het algemene topic, is het iets waarover discussie ontstaat dan is een nieuw topic goed (tenzij het goed aansluit bij een eerdere discussie: dan is dat topic goed). En daartussen zitten heel veel tinten grijs, dat weet ik.
Over een dienstregelingsaanpassing: richting Leeuwarden lijkt het allemaal niet zo'n probleem, richting Zwolle moet je waarschijnlijk eerder uit Leeuwarden vertrekken om op tijd in Zwolle aan te komen. Dat vraagt dat je het vroegtijdig plant omdat je dat goed moet communiceren. Sowieso wordt door het later aankomen en eerder vertrekken uit Leeuwarden van de trein uit Den Haag die kering niet meer haalbaar, en zul je dus extra materieel nodig hebben en extra personeel. Dat betekent wel wat voor je kosten.
Over een dienstregelingsaanpassing: richting Leeuwarden lijkt het allemaal niet zo'n probleem, richting Zwolle moet je waarschijnlijk eerder uit Leeuwarden vertrekken om op tijd in Zwolle aan te komen. Dat vraagt dat je het vroegtijdig plant omdat je dat goed moet communiceren. Sowieso wordt door het later aankomen en eerder vertrekken uit Leeuwarden van de trein uit Den Haag die kering niet meer haalbaar, en zul je dus extra materieel nodig hebben en extra personeel. Dat betekent wel wat voor je kosten.
Re: Thialf overgeslagen
In Jip-en-Janneke-taal dan: Arriva denkt met de klant mee. Arriva maakt goede PR. NS is groot en log. NS heeft daar moeite mee.isadora schreef:Sorry Tim, ik snap geen kloot van je verhaal.
Re: Thialf overgeslagen
Dat denk ik niet.Bee schreef:Ik denk dat je onderschat hoe moeilijk het maken van een spoordienstregeling is, timtrein.
Re: Thialf overgeslagen
Ja dat doe je wel want je houdt absoluut geen rekening met factoren als overstappen. Een stop kost 3 tot 5 minuten, als je daarmee de boel in Leeuwarden sloopt heb je een probleem, sommige van die prutlijnen daar rijden maar één keer per uur. Om nog maar te zwijgen over die stupide bussen.timtrein schreef:Dat denk ik niet.Bee schreef:Ik denk dat je onderschat hoe moeilijk het maken van een spoordienstregeling is, timtrein.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Re: Thialf overgeslagen
Schrappen die halte, leg maar een pendelbus in. Als het moeilijk dit, moeilijk dat is heb je niets aan zo'n halte.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Re: Thialf overgeslagen
Goed dat je weet wat ik denk. Waarvan akte.deadlock schreef:Ja dat doe je wel want je houdt absoluut geen rekening met factoren als overstappen. Een stop kost 3 tot 5 minuten, als je daarmee de boel in Leeuwarden sloopt heb je een probleem, sommige van die prutlijnen daar rijden maar één keer per uur. Om nog maar te zwijgen over die stupide bussen.timtrein schreef:Dat denk ik niet.Bee schreef:Ik denk dat je onderschat hoe moeilijk het maken van een spoordienstregeling is, timtrein.
Re: Thialf overgeslagen
Goed dat je dan post wat je denkt. Waarvan akte.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
-
- Berichten: 4401
- Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10
Re: Thialf overgeslagen
Zullen we het vriendelijk houden? Het begint nogal onbeleefd te worden.
Een aanpassing zoals deze is mogelijk als dit gewoon wordt omgeroepen door de regionale vervoerders en treindiensten. Er bestaat ook zoiets als twitter en radio. Ui mijn hoofd is in Leeuwarden de aansluiting ook niet zo kritisch dat het onmogelijk is om een minuut eerder te vertrekken
Een aanpassing zoals deze is mogelijk als dit gewoon wordt omgeroepen door de regionale vervoerders en treindiensten. Er bestaat ook zoiets als twitter en radio. Ui mijn hoofd is in Leeuwarden de aansluiting ook niet zo kritisch dat het onmogelijk is om een minuut eerder te vertrekken
Re: Thialf overgeslagen
Lezen wat ik schrijf is ook een optie...
In de planning is er vanalles te bedenken om dit mogelijk te maken, als de wil er maar is. Van structureel opnemen in het jaarplan tot aan spontaan wijzigen in dagplan, vrijwel alles zou kunnen.
Overigens las ik ergens dat er wel degelijk structureel overleg over dit soort dingen is maar dat daar is besloten dat maar bij een beperkt aantal evenementen gestopt gaat worden. Kennelijk is de communicatie en afstemming daarover op zijn zachtst gezegd nogal beperkt geweest...
In de planning is er vanalles te bedenken om dit mogelijk te maken, als de wil er maar is. Van structureel opnemen in het jaarplan tot aan spontaan wijzigen in dagplan, vrijwel alles zou kunnen.
Overigens las ik ergens dat er wel degelijk structureel overleg over dit soort dingen is maar dat daar is besloten dat maar bij een beperkt aantal evenementen gestopt gaat worden. Kennelijk is de communicatie en afstemming daarover op zijn zachtst gezegd nogal beperkt geweest...
Re: Thialf overgeslagen
Of in Thialf-jargon; "kort door de bocht".timtrein schreef:...nogal beperkt geweest...
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Re: Thialf overgeslagen
Als eerder door mij gezegd. Als er gestopt wordt door de stoptrein in dat extra station in Heerenveen gaan er geen aansluitingen in Leeuwarden verloren.
Re: Thialf overgeslagen
Daar wil ik graag een uitwerking van zien.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
-
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 8674
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: Thialf overgeslagen
Dat is maar de helft van het verhaal he - mensen die met de trein komen willen ook met de trein terug...groningen schreef:Als eerder door mij gezegd. Als er gestopt wordt door de stoptrein in dat extra station in Heerenveen gaan er geen aansluitingen in Leeuwarden verloren.
-
- Berichten: 4401
- Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10
Re: Thialf overgeslagen
klopt, je kan ook door enkele minuten eerder (goede communicatie!) uit Leeuwarden te vertrekken dit mogelijk maken. Als het in een richting past in de aansluitingen, kan het ook de andere kant op. NS en Arriva hebben een gespiegelde dienstregeling in Noord Nederland (soort van).
Ik ben even aan het kijken wat nu de aansluitingsduren zijn, maar hoe kan ik een bestand toevoegen?
EDIT: De aansluitingen op de IC zijn 4 minuten in het gunstigste geval. Er is dus niet veel speelruimte voor overstappen op de trein.
Ik ben even aan het kijken wat nu de aansluitingsduren zijn, maar hoe kan ik een bestand toevoegen?
EDIT: De aansluitingen op de IC zijn 4 minuten in het gunstigste geval. Er is dus niet veel speelruimte voor overstappen op de trein.
- AppleMoose
- Berichten: 6054
- Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
- Locatie: Skogen
Re: Thialf overgeslagen
Zoals al eerder gezegd, als je eerder uit Leeuwarden wil vertrekken haal je de normale kering niet (je komt immers ook later in Leeuwarden aan), dan heb je dus extra materieel en personeel nodig. Daar zitten (als ik het allemaal goed begrijp...) voornamelijk de kosten en voorbereiding in. Die kosten moeten door iemand betaald worden en aangezien het niet meer vanzelfsprekend is dat Thialf standaard uitverkocht is, begrijp ik dat zowel NS als Thialf het een te groot financieel risico vinden om treinen op Thialf te laten stoppen. Bussen zijn wat dat betreft relatief makkelijker te regelen (staan toch vaak over in het weekend en de avonduren), valt beter mee in te spelen op de drukte en de frequentie kan flink omhoog waardoor de eventuele extra reistijd tussen het "hoofd"station en Thialf voor de bezoekers redelijk compenseert.
Goh.
Re: Thialf overgeslagen
Ik ken de personeelsdiensten niet maar ik zie vaak genoeg (ok dat betekend niet dat dat dus altijd zo hoeft te zijn) dat het personeel dat met de 12700 aankomt in Leeuwarden pauze heeft en ander personeel met de tegentrein naar Zwolle vertrekt. Materieel staat er genoeg over in Leeuwarden in het weekend dus dat zou ook geen probleem hoeven te zijn.
Zou het probleem niet groter zijn in Heerenveen? Mag je zo maar een stop inlassen op korte termijn langs de vrije baan?
Zou het probleem niet groter zijn in Heerenveen? Mag je zo maar een stop inlassen op korte termijn langs de vrije baan?
Laatst gewijzigd door BR628 op do 01 jan 2015, 21:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Thialf overgeslagen
Zwolle 11:53
Meppel 12:08 - 12:09
Steenwijk 12:18 - 12:18
Wolvega 12:26 - 12:26
Heerenveen 12:34 - 12:34
Akkrum 12:41 - 12:41
Grou-Jirnsum 12:45 - 12:45
Leeuwarden 12:56
Vertrek naar:
Stavoren 13.08
Harlingen Haven 13.21
Groningen 13.21
Dus dat de reistijd met 2 a 3 minuten wordt verlengd is geen probleem.
Op weg terug
Aankomst vanuit:
Stavoren 11.58
Harlingen Haven 11.41
Groningen 11.40
Alleen Stavoren zou een probleem zijn als er iets eerder dan 12.03 uit Leewarden zou worden vertrokken vanuit Leeuwarden. Het leuke is ook dat Meppel - Zwolle altijd met 17 minuten wordt aangegeven, maar Zwolle - Meppel kan ook 15 en/of 16 minuten reistijd zijn.
Meppel 12:08 - 12:09
Steenwijk 12:18 - 12:18
Wolvega 12:26 - 12:26
Heerenveen 12:34 - 12:34
Akkrum 12:41 - 12:41
Grou-Jirnsum 12:45 - 12:45
Leeuwarden 12:56
Vertrek naar:
Stavoren 13.08
Harlingen Haven 13.21
Groningen 13.21
Dus dat de reistijd met 2 a 3 minuten wordt verlengd is geen probleem.
Op weg terug
Aankomst vanuit:
Stavoren 11.58
Harlingen Haven 11.41
Groningen 11.40
Alleen Stavoren zou een probleem zijn als er iets eerder dan 12.03 uit Leewarden zou worden vertrokken vanuit Leeuwarden. Het leuke is ook dat Meppel - Zwolle altijd met 17 minuten wordt aangegeven, maar Zwolle - Meppel kan ook 15 en/of 16 minuten reistijd zijn.
Re: Thialf overgeslagen
De hamvraag: Kunnen al die dweilorkesteikels ook daadwerkelijk in zo weinig tijd in- en uitstappen?
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Re: Thialf overgeslagen
Die dweilorkesten spelen tot de laatste persoon het pand verlaten heeft.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten